Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:51:29 GMT

نمایشگاه بین المللی فولاد درجزیره کیش گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۷۳۸

نمایشگاه بین المللی فولاد درجزیره کیش گشایش یافت

به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 14 هزار مترمربع باحضور 215 شرکت کننده داخلی و 25 نماینده شرکت های خارجی از کشور های آلمان، ایتالیا، فرانسه، هند، ترکیه، چین، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانیا طی دو روز برپا خواهد بود، تجهیزات خطوط تولید،مواد اولیه، فرآورده های دیرگداز و روانساز ها معرفی و به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مسوولان امر، این نمایشگاه یکی بزرگترین نمایشگاه فولاد طی 14 سال گذشته است که با حضور27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور در سال جاری بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی برپا می شود و شرکت هایی چون فولاد مبارکه اصفهان ، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مجموعه شرکت های گل گهر، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان، سنگ آهن مرکزی ایران، چادرملو، فولاد غدیر ایرانیان ، آهن و فولاد ارفع ، آسکوتک و پامید کو در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
به گزارش ایرنا در مراسم افتتاحیه و همایش این رویداد صنعتی ، 'خداداد قریب پور ' معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فولاد حلقه اول صنعت است افزود: این صنعت با ظرفیت اشتغال آفرینی بالا تاثیری مهم در شکوفایی اقتصاد کشورمان دارد.
وی، ظرفیت تولید فولاد در کشور را سالانه 35 میلیون تن اعلام کرد و افزود: در 9 ماه امسال بیش از 3 و نیم میلیون دلار صادرات فولاد داشتیم و در همین مدت با توسعه این صنعت 6 هزار شغل ایجاد شده است .
غریب پور اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 18 میلیون و 700 هزار تن فولاد در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال 16 درصد رشد نشان می‌دهد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج کرد و با تولید فولاد نسل سه ، جایگاه کشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم.
همچنین عباس نجفی زاده رییس انجمن آهن و فولاد کشورمان در این مراسم افتتاحیه نمایشگاه و همایش آن با اشاره به سابقه 50 ساله کشورمان در صنعت فولاد گفت: هنوز در بخش هایی صنعت فولاد ما واردکننده تکنولوژی هستیم و این موضوع با اختصاص بودجه بیشتر برای تحقیقات و پژوهش می تواند برطرف شود.
تولید فولاد ارزان، مستحکم و انعطاف پذیر (نسل سه) مهمترین هدف انجمن فولاد کشورمان است.
نجفی زاده به بهره گیری از تکنولوژی برای تبدیل پلاستیک به گندله و بهره گیری از آن در تولید فولاد اشاره کرد و گفت: کاهش دی اکسید کربن حاصل از تولید فولاد یک برنامه استراتژیک و راهبردی است و تمام دنیا برای اجرایی شدن آن تلاش می کند و ما هم باید از قافله عقب نمانیم.
در پایان این رویداد صنعتی قرار است با نظر شرکت کنندگان مرد فولاد سال 97 انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و قدردانی شود.
پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه فولاد،'خداداد قریب پور' معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و هیات همراه، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و دست اندارکاران صنعت فولاد، از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و با صاحبان و فعالان این ضنعت گفتگو کردند.
به گفته کارشناسا،ن اختصاص بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش و بهره مندی از طرح هایی با فناوری بالا می تواند رشد بیش از پیش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد.
کاهش مصرف آب در تولید فولاد، بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 98 با جدیت اجرا خواهد کرد.
*در حال حاضر ایران دهمین کشور تولید کننده و صادر کننده فولاد جهان است و بیش از 60 درصد این صنعت بومی سازی شده است.
سالیانه یک میلیارد و 790 میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود که 30 درصد آن وارد تجارت بین المللی می شود و ایران با صادرات بیش از 40 درصد فولاد تولیدی، بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.
1339 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پلاستیک دلار فولاد معاون وزیر صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیزات پزشکی و دارو، یکی از موضوعات جذاب همکاری‌های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید رهبری قرار گرفته مسئله رشد تولید و در سال جدید جهش تولید است. اما تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می‌افتد که بازارهای بزرگ‌تری داشته باشیم.

میرآبادی ادامه داد: تولیدکنندگان همیشه به دنبال بازارهایی می‌گردند که بتوانند ظرفیت‌های تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از مهم‌ترین آن بازارهای بین المللی است. این بازارها از این جهت مهم هستند که حضور یک کالا در بازارهای بین المللی شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت لازم داشته و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین سبد محصولاتی که به عنوان توانمندی عرضه می‌شود سبد بزرگ‌تری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی فضایی را جهت حضور فعال‌تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی به بازارهای جدید با افزایش تولید روبه رو خواهند شد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می‌کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است.

میرآبادی افزود: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی‌های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگ‌ترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، یکی از محفل‌های مؤثر برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری‌های حوزه سلامت است.

میرآبادی ادامه داد: سازمان توسعه همکاری‌های علمی، با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان برای شکل دادن ارتباطات خارجی و ایجاد زمینه برای ورود به بازارهای صادراتی جدید با تعامل با دستگاه‌های مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند تلاش نموده تا بر غنای نمایشگاه افزوده تا شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

وی افزود: یکی دیگر از حوزه‌های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی خواهد بود.

میرآبادی گفت: ایران هلث به عنوان مهم‌ترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود، بستر بسیار خوب برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعاً ارزش افزوده‌ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

کد خبر 6086582 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران