Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@12:48:30 GMT

صادرات نفت ایران در شرایط پایداری قرار گرفته‌ است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۷۵۲

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو ایندیا، صادرات نفت خام ایران در ماه ژانویه و فوریه بیشتر از حد انتظار بود با توجه به معافیت‌های نفتی اعطایی از سوی آمریکا به خریداران نفت ایران، صادرات نفت این کشور در شرایط پایداری قرار گرفته‌است.

در ماه ژانویه ایران بین ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز صادرات داشته‌ است که بیشتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش صادرات ایران می‌تواند آمریکا را به اعمال تحریم‌های جدیدی مجبور کند. با این حال تلاش‌های آمریکا می‌تواند با توجه به تحریم‌های علیه ونزوئلا باعث افزایش قیمت نفت در جهان شود.

مقدار صادرات ایران بعد از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور مبهم شده‌ است. در حالی که اکثر کارشناسان  معتقد بودند که صادرات ایران کاهش می‌یابد.

این در حالی است که در ماه فوریه صادرات ایران ۱.۱ میلیون بشکه در روز محاسبه شد.

همچنین صادرات ایران در ماه ژانویه حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز بود که تفاوت چندانی با ماه فوریه نداشت.

به هرحال صادرات ژانویه ایران بیشتر از محاسبات اولیه است. عده‌ای پیش‌بینی کرده بودند که صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این اتفاق رخ نداد.

این در حالی است که صادرات نفتی ایران در ده روز اولیه ماه فوریه به بیش از ۱.۱ میلیون بشکه نفت در روز رسیده‌ است که بیشتر از مقداری است که پیش‌بینی شده‌ بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جهان صادرات نفت نفت تحریم ها بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

به گزارش فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می‌کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت‌هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده‌تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • پایداری هوا در مازندران
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟