Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوب گفت: جشنواره بین المللی صحرای طبس ۱۳ آبان ماه ۹۸ با هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر واقعه طبس در سطح ملی و بین المللی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، نشست هماهنگی برگزاری باشکوه تر سالروز واقعه صحرای طبس صبح امروز (30 بهمن‌ماه) در محل سالن باهنر استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد محبوب» معاون امور موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واقعه صحرای طبس که شکست سنگین آمریکا را در پی داشت فرصتی تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی قرار می‌دهد، اظهار کرد: برگزاری مراسم واقعه تاریخی صحرای طبس  از هشت سال گذشته استان واگذار شده و زوایای پنهان این حادثه در این مدت آشکار شده است.

 

وی افزود: هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای کویرنوردی در محل صحرای طبس حضور می‌یابند بنابراین از این امر می‌توان به عنوان فرصتی برای معرفی این موضوع استفاده کرد.

 

محبوب، منطقه وقوع واقعه طبس را ظرفیت بزرگی برای بحث گردشگری برشمرد و گفت: شکست آمریکا در این منطقه می‌تواند موضوع جالب و جاذبی برای دیگر ملت‌های دنیا باشد.

 

معاون امور موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی به امکانات موجود در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: تالاری به متراژ 230 متر برای نگهداری از اسناد در این منطقه دیده شده که در حال حاضر به سبب کمبود اعتبار ساخت آن متوقف مانده است.

 

وی با اشاره به اهمیت بازخورد جهانی واقعه صحرای طبس با توجه به حرکات اخیر آمریکا، افزود: باید مراسم صحرای طبس به گونه‌ای برگزار شود که بازخورد بین‌المللی داشته باشد.

 

محبوب با بیان اینکه باید اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم صحرای طبس حضور یابند، یادآور شد: باید زمینه حضور دانشجویان، طلاب و روحانیون، نخبگان علمی، جوانان، بانوان با همکاری و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی فراهم شود.

 

معاون امور موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه صحرای طبس ظرفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی را دارد، عنوان کرد: این موضوع از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته تا این مراسم همزمان با 13 آبان سال 98 آغاز و تا 5 اردیبهشت‌ماه ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه شهید حسن باقری به عنوان اولین خبرنگار کشوری بعد از حادثه صحرای طبس در منطقه حضور داشته، بیان داشت: هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای حضور خانواده و سرلشکر باقری برادر شهید و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای بزرگداشت پنجم اردیبهشت 98 انجام شده است.

 

 «سید مهدی طلائی‌مقدم» فرماندار ویژه طبس نیز در این نشست اظهار داشت: شاه کلید مراسم واقعه صحرای طبس برنامه‌ریزی برای حضور میهمانان و سخنرانان کشوری است.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر گفت: این حادثه آخرین حادثه نبوده و شاید مراسم واقعه طبس جزو دیگر برنامه‌های این گروه‌های تروریستی باشد بنابراین باید شورای تعمیم استان در راستای برقراری امنیت این مراسم برنامه‌ریزی کند.

 

طلائی‌مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به دیدار مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران مراسمات مختلف، مراسم واقعه صحرای طبس می‌تواند بهانه خوبی برای این دیدار باشد.

 

«مهدی حسنی»، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس نیز در ادامه این جلسه به جشنواره باروت خیس و برد بین‌المللی و ملی این آن اشاره و گفت: باید اجرای چنین جشنواره‌ای برای واقعه طبس نیز مور پیگیری قرار گرفته تا سبب بازخورد بین‌المللی آن شود.

 

حسنی از شرکت سالانه 500 هزار نفر در مراسم 5 اردیبهشت‌ماه در صحرای طبس خبر داد و افزود: باید سهمیه اقشار مختلف برای حضور در این مراسم مشخص شود.

 

 

پایان پیام/574

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل سرلشگر باقری حضرت عباس حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان واقعه طبس جشنواره بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین آغاز می‌شود و ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ با مراجعه به سامانه ketab.ir ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفاً به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت‌نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت‌نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

ناشران علاقه‌مند به ثبت‌نام و حضور در نمایشگاه کتاب می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان