Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نشان مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین بار بخشی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آبادان برگزار می‌شود.

او با عنوان اینکه افتتاحیه این رویداد فرهنگی چهارشنبه یکم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه" اتو واگنر" و حضور مهمانان خارجی و داخلی در سالن شماره یک با حضور ابراهیم حقیقی دبیرکل یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان با عنوان اینکه آثار بخش طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و چهل نمایشگاه و چهل شهر در آبادان به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: ۲۶۵ اثر به نمایش در آمده در بخش طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامل ۸۲ اثر تصویر سازی، ۷۰ اثر عکاسی، ۷۴ اثر کارتون و کاریکاتور، ۳۹ اثر گرافیک و تصویر 40  اثر از آثار گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان"انقلاب در موزه هنرهای معاصر آبادان" به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در پایان با اشاره به حضور دبیرکل یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در این افتتاحیه، اضافه کرد: حضور ابراهیم حقیقی فرصت مناسبی برای یک نشست تخصصی و تبادل نظر هنرمندان این رشته هنری در آبادان است که امیدواریم علاقمندان این فرصت را مغتم بشمارند.

لازم به‌ذکر است که، موزه‌ی هنرهای معاصر آبادان به عنوان اولین موزه هنری احداث شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین موزه هنری کشور به لحاظ اهمیت، وسعت و آثار موجود از سوی ستاد بازسازی آبادان طراحی و ساخته شد. در سال ۱۳۸۲ با پیشنهاد دکتر خسرو نشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان، شهرداری آبادان آن را در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار داد.

این موزه دارای 2800 متر زیر بنا و سه گالری، یک آمفی تئاتر و یک مرکز فروش کتاب های تخصصی و سایت اداری است و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت آن را عهده‌دار است.

این موزه در سال 1394 از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بازسازی شد و مورد بهره‌برداری مجدد قرار‌گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خوزستان منطقه آزاد اروند موزه هنرهای معاصر آبادان آبادان و خرمشهر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایشگاه به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و با همکاری بعثه رهبری در حج و زیارت، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ فروردین) گشایش یافت و تا پایان ماه شوال (۲۰ اردیبهشت) فعال خواهد بود.   حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب، مکان این نمایشگاه را ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه راوی محور است و روایان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تخریب آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.   وی تصریح کرد: همچنین اساتید و کارشناسان در این نمایشگاه به سوالات و شبهاتی که در ذهن زائران، پاسخ می‌دهند.   در کتب تاریخی، حرم ائمه بقیع (ع) به عنوان «مشهد» و «حرم اهل بیت (ع)» معروف شده که در سمت غربی و منتهی الیه قبرستان بقیع واقع شده است.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود