Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اولین سالگرد شهید محمدحسین حدادیان در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برگزار می‌شود» آورده است: آیین بزرگداشت اولین سالگرد بسیجی مدافع امنیت و ولایت، شهید محمدحسین حدادیان در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم عصر پنجشنبه ۲ اسفند‌ماه با قرائت قرآن توسط حسین رستمی، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز و سپس شعر‌خوانی پیمان طالبی اجرا و حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی در آن سخنرانی خواهد کرد.
در این مراسم، حاج سعید حدادیان و حاج محمدرضا طاهری به مرثیه‌‌سرایی و مداحی می‌پردازند. بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید محمدحسین حدادیان در روز پنجشنبه ۲ اسفند ساعت 15:30 الی 17:30 در شمیران چیذر گلزار امامزاده علی اکبر(ع) برگزار خواهد شد.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «روایت رهبری از حماسه اشک ام‌البنین(س)/ بانویی که از شیوه فاطمی برای مبارزه با بنی‌امیه بهره برد»، «نظرات عجیب فرقه گنابادیه/ مظلوم‌نمایی دراویش برای تضعیف جمهوری اسلامی بود»، «گزارش ریز هزینه‌کرد بودجه‌های دریافتی مؤسسه بیت‌الاحزان در سال ۱۳۹۶ اعلام شد+جزئیات»، «مقابله با موج مبشران مسیحیت در کشور کره‌/ آموزش زبان کره‌ای برای تبلیغ اسلام+فیلم» و «ترتیل صفحه ۵۸۳ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و تعداد سیزده خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «ناظران مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند» آورده است: مسئولان نظارت بر مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 طی احکام جداگانه‌ای از سوی مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور تعیین شدند. بر اساس این گزارش، محمد بابایی به‌ عنوان ناظر سی‌و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان، سلمان روحی به‌‌عنوان ناظر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی نابینایان و محمد بنیادی به‌ عنوان ناظر بخش فنی این مسابقات معرفی شدند.
همچنین پروین امیرآبادی به ‌عنوان ناظر دومین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان جهان اسلام و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت به‌ عنوان ناظر سومین دوره مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام و علیرضا شعبانی‌فرد به‌ عنوان ناظر بخش پژوهشی مسابقات بین‌المللی تعیین‌ شدند.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «انتفاع مدیران و کارکنان سازمان اوقاف از موقوفات ممنوع است» آورده است: حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی صبح امروز، در دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان دبیرخانه‌های ستادی و استانی این سازمان، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم هم به وقف‌کردن ترغیب شوند و هم از وقف کردن راضی و خوشحال باشند.
حجت‌الاسلام خاموشی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر کمال انسان را به صورت دو بال تصور کنیم یکی از آنها عبادت خداست و دیگری خدمت به خلق است. به اهل جهنم می‌گویند چه چیزی شما را به این روز انداخت و آنها پاسخ می‌دهند که ما از نمازگزاران نبودیم و به نیازمندان جامعه رسیدگی نمی‌کردیم.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مسئولان دبیرخانه‌های ستادی و استانی سازمان اوقاف گفت: خدا به ما و شما توفیق داده که بیاییم و در عرصه خدمت به خلق وارد عمل شویم. افرادی که در سازمان اوقاف مشغول فعالیت هستند نباید از وقف منتفع شوند. به تعبیر قرآن ما باید حفیظ و علیم باشیم یعنی، اولاً در مدیریت خود پاک‌دست باشیم و ثانیاً به کاری که می‌کنیم آگاهی کامل داشته باشیم.

یازده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «شعرخوانی حامد خاکی در رثای حضرت ام‌البنین(س)+صوت»، «شرحی از یک حدیث نقش‌بسته بر دیوار حسینیه امام خمینی»،‌ «فهرست حمایت‌های مالی بیت‌الاحزان در سال ۹۶ اعلام شد»، «تلاوتی به یادماندنی از مرحوم استاد شحات‌انور»، «سروده‌هایی در رثای ام البنین (س): «خوب بود این دم آخر پسرانت بودند»، «حضرت ام‌البنین(س) اولین مرثیه خوان امام حسین(ع) بود»، «شعرخوانی محمد سهرابی در رثای حضرت ام البنین(س) +صوت»، «حکم مراجعه زنان به پزشک مرد»، «غایت قرآن، رسیدن به حقیقت است»، «اعطای لوح خادمی قرآن به وزیر ارشاد/ از ۱۳ فعال قرآنی تجلیل شد» و «مروری بر سبک زندگی و خصوصیات اخلاقی حضرت ام‌البنین(س)/ حضرت عباس(ع) تربیت‌یافته کدام مکتب است؟» هستند.

ایرنا

گروه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد پنج خبر با عناوین «امام موسی صدر برای آرمان‌های خود هجرت کرد»، «صدر مروج دین حامی مستضعفان بود»، «روایت‌گری زنان اهل بیت در گفتمان دینی معاصر»، «زورگویی به نام دین دانش آموزان را دین گریز می‌کند» و «همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان آغاز به کار کرد» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز پرکارتر از روزهای قبل بوده و تعداد چهار خبر با عناوین «آیا گفت‌وگوهای قصص قرآن، گفت‌وگوی داستانی است؟»، «نقش حضرت ام‌البنین(ع) در رساندن پیام عاشورا به جامعه»، «کتابشناسی آثار منتشرشده در مورد حضرت ام‌البنین (ع) در قم» و «موضع ائمه اطهار در مقابل اسرائیلیات» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت 15:30 فقط یک خبر با عنوان «ریشه‌های کفر چیست؟» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «همایش «امام‌ علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و نهضت علمی- تمدنی جهان اسلام» برگزار می‌شود» آورده است: هادی هاشمی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی مشهد، در مورد برنامه‌های این همایش اظهار کرد: این همایش دوازدهمین همایش بین‌المللی جامعه‌المصطفی مشهد است که با برنامه‌ریزی معاونت پژوهش جامعه‌المصطفی مشهد و مشارکت علمی و اجرایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، دانشگاه مجازی المصطفی، نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در لبنان- اندونزی و گرگان در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی ضمن بیان این‌که این همایش با هدف تبیین جایگاه مرجعیت علمی امام‌رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی تمدنی اسلامی برگزار می‌شود، افزود: این همایش در سه محور امام‌رضا(ع) و نهضت علمی، امام‌رضا(ع) و نهضت تمدنی، امام‌رضا(ع) و تاثیر متقابل تمدن ایرانی و تمدن اسلامی، از اردیبهشت امسال فراخوان شد که پس از اتمام مهلت فراخوان، تعداد ۱۸۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است. از این میزان، تعداد ۱۱۰ اثر اصل مقاله و الباقی به صورت چکیده ارائه شده است. از تعداد ۳۰ مقاله به عنوان آثار برگزیده در مجموعه مقالات همایش منتشر و از پنج مقاله برتز نیز تقدیر به عمل می‌آید.
هاشمی بیان کرد: در این همایش از دو کتاب «مجوعه مقالات همایش» در دو جلد و «مجموعه چکیده مقالات همایش» رونمایی می‌شود. افتتاحیه و سه کمیسیون تخصصی همایش، روز چهارشنبه (یکم اسفند ماه) از ساعت هشت صبح به صورت همزمان در سالن‌های شیخ طوسی، شیخ طبرسی و سالن نمایشگاهی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مباحث اصلی ما در آستان قدس بحث زائر و فرهنگی است»، «آغاز همایش علمی تخصصی مذاهب اسلامی در زاهدان»، «دین راهنمای اخلاق است» و «معیار صداقت و محبت قرآن باشد» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز پرکارتر از روزهای قبل بوده و تعداد هفت خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اولین دوره مسابقات سراسری استعدادهای قرآنی کشور برگزار می شود» آورده است: اولین دوره مسابقات قرآن استعدادهای درخشان قرآنی باحضور جوانان و نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن توسط سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.این دوره از مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم ویژه استعدادهای قرآنی کشور طی روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری در محل سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو تهران برگزار می‌شود. طرح استعدادهای درخشان قرآنی که طی سه سال گذشته با محوریت تلاوت تقلیدی اجرا شد در سه سبک مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی و مصطفی غلوش در نظر گرفته شده که افراد طبق این الگوها در مسابقه شرکت خواهند کرد.
دلیل انتخاب این سبک‌ها نیز مؤانست بیشتر استعدادهای قرآنی با این الگوهاست که در این راستا، تعداد دو تلاوت از هر یک از سبک‌های اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت بارگذاری شده و شرکت کنندگان از آن استفاده کردند. استان‌های مختلف کشور این مسابقه تقلیدی را در بین استعدادهای خود برگزار کردند و سپس، نفرات برتر بنا بر اعلام سهمیه‌ هر استان از سوی سازمان دارالقرآن الکریم به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.براساس این گزارش ۶۹ نفر از استعدادهای درخشان قرآنی کشور به مسابقات سراسری تقلید قرائت راه پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۳۹ نفر به سبک مصطفی اسماعیل، ۲۴ نفر به سبک منشاوی و ۶ نفر نیز به سبک غلوش تلاوت می‌کنند.در سبک مصطفی اسماعیل به نفرات اول تا هفتم، در سبک منشاوی به نفرات اول تا چهارم و در سبک غلوش نیز تنها به نفر اول جوایزی اعطا خواهد شد. گفتنی است، با پایان یافتن این مسابقات، طرح استعدادهای درخشان قرآنی وارد مرحله جدید خود با عنوان فاز تطبیقی می‌شود و استعدادهای قرآنی به سمت پیاده‌سازی آموخته‌های خود پیش خواهند رفت.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «فاطمه شیرازی نماینده ایران در مسابقات حفظ قرآن اردن شد» آورده است: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی کشور اردن و در بخش بانوان طی روزهای ۱۸ تا ۲۳اسفندماه در امان پایتخت اردن برگزار می‌شود. در این مسابقات ۳۰ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور مختلف حضور دارند که فاطمه شیرازی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها است.
فاطمه شیرازی امسال با کسب رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن‌کریم کشور در بخش بانوان جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن را کسب کرد. همچنین این حافظ کل قرآن کریم هم‌اکنون به عنوان پرستار مشغول خدمت است. سال گذشته مریم شفیعی روشندل قرآن کریم مقام سوم مسابقات بین‌المللی قرآن اردن را کسب کرد. همچنین سما بابایی، حافظ قرآن روشندل اهل تهران مقام اول مسابقات اردن را در سال ۱۳۹۵ کسب کرد و تنها دارنده مقام اول این مسابقات از کشورمان است.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «عنوان خادم القرآن به عنوان آغاز خدمتگزاری مخلصانه است»، «شفاف‌سازی بودجه مصرفی موسسه بیت‌الاحزان در سال ۹۶»، «رونمایی از مجموعه کتاب دایرۃ‌المعارف قرآنی در کراچی»، «هدف ما این است که جامعه‌ای شبیه مدینه‌النبی داشته باشیم» و «تکریم ۱۳ چهره قرآنی/ اعطای لوح خادم افتخاری قرآن به وزیر ارشاد» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

چهار خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان شامل «اولین سالگرد شهید محمدحسین حدادیان برگزار می‌شود»، «حضرت ام‌البنین(س) را باید مادر کربلا و تاریخ نامید»، «نگاهی بر ولایتمداری حضرت ام‌البنین(س)» و «حدیث امام سجاد(ع) درباره خانواده» هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با استقبال فرهنگیان شهرستان پلدشت در محل کانون شهید علیپور برگزار شد.

 معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان (مرحله شهرستانی) با شرکت فرهنگیان علاقمند در چهار رشته قرائت قرآن، نهج البلاغه، روش تدریس احکام و تفسیر قرآن برگزار شد.

کاظم زاده خاطر نشان کرد : در اسفندماه سال گذشته نیز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی با شرکت ۳۳۰۰ نفر از دانش آموزان برگزار شده بود که به لحاظ تعداد نفرات ثبت نام کننده، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت در رتبه اول استان قرار گرفت.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت :نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مسابقات استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد