Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- یک کارشناس بانکی می‌گوید: اگر لوایح مرتبط با FATF تصویب نشود، شبکه بانکی ما در ارتباطات بین‌الملل خود به مشکل جدی برمی‌خورد و روابط ما با کشورهایی مانند روسیه و ترکیه نیز جوابگوی حجم نیازهای مملکت نیست.

محمدابراهیم مقدم، مدیرعامل سابق بانک تجارت در گفت‌وگو با ایرناپلاس با ابزار امیدواری از تصویب لوایح مرتبط با FATF می‌گوید: با این اقدام می‌توانیم از این مسیر استفاده کنیم تا فرصت فکر کردن و پیدا کردن راهی برای رفع این تحریم‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که اقتصاد دنیا در اختیارشان است، یک جلسه مانند ورشو می‌گذارند و چنین جلسه‌ای حتی اگر موفق شود 50 درصد آن کشورها را مخالف ما کند، ما زیان می‌کنیم. هر کدام از ارتباط‌های ما که قطع شود، زیان می‌کنیم.

این کارشناس مسائل بانکی معتقد است در سطح بین‌الملل نسبت به ما اعتماد وجود دارد، اما جرئت فعالیت و همکاری ندارند، زیرا جلوی آن‌ها را می‌گیرند.

مدیرعامل اسبق بانک تجارت با ذکر خاطره‌ای از تحریم این بانک می‌گوید: سه سال پیش اتحادیه اروپا را در دادگاه لوکزامبورگ محکوم کردیم، زیرا بانک تجارت را تحریم کرده بود. حتی گفته شد هزینه‌های قضایی ما را نیز پرداخت کنند، زیرا تجارت یک بانک خصوصی بود و تنها اگر مدرکی داشتند مبنی بر اینکه ما بر خلاف مقررات عمل کرده‌ایم، می‌توانستند به آن استناد کنند. چنین مدرکی را نداشتند و ما توانستیم آن‌ها را محکوم کنیم. هنگامی که آن‌ها را محکوم کردیم، آن‌ها به‌خاطر ترسی که داشتند، مجدداً ما را تحریم کردند.

مقدم اظهار می‌کند: ارتباط مالی آن‌ها به‌گونه‌ای است که حساب می‌کنند اگر تحریم‌ها را نپذیرند، کشورشان چقدر زیان می‌کند؟ آن‌ها رابطه‌شان با ایران و سایر کشورها را حساب می‌کنند و در نهایت به نفع کشور خودشان عمل می‌کنند. حتی اگر ما را تحریم نکنند، حرکات موذیانه‌ای انجام می‌دهند تا کار ما انجام نشود. در آن زمان ما تحریم نبودیم، ولی هنگامی که می‌خواستیم کار کنیم، مشکلاتی پیش می‌آوردند. برای نمونه، دلار را تبدیل به یورو نمی‌کردند یا برعکس. همین الان نیز انگلستان اجازه نمی‌دهد ما با پوند و دلار کار کنیم.

وی در رابطه با لوایح مرتبط با FATF تصریح می‌کند: اگر این لوایح تصویب نشود، شبکه بانکی ما در ارتباطات بین‌الملل خود به مشکل جدی برمی‌خورد و رابطه‌های ما با کشورهایی مانند روسیه و ترکیه نیز جوابگوی حجم نیازهای مملکت نیست. زیرا کشور ما در حال رشد است و حجم نیاز کشور زیاد است و این کشورها نمی‌توانند ما را تأمین کنند. حتی در رابطه با برخی فعالیت‌های مرتبط با کشور خود نیز مشکل دارند. البته می‌توانیم روابط خود را گسترش دهیم، اما نیازهای صنعتی ما نمی‌تواند با این کشورها تأمین شود.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ايرناپلاس روابط بانكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های چینی در معرض تحریم

ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است.   به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.   در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.   بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.   در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالاهای با کاربردهای غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.   مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.   قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آنها تاثیر می‌گذارند.   به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی