Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:18:27 GMT

سهمیه بندی گوشت؛ طرح تحول سلامت!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۰۴۸

سهمیه بندی گوشت؛ طرح تحول سلامت!

چند روز پیش یک خبرگزاری مصرف گوشت قرمز رو عامل سرطان اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، چند روز پیش خبرگزاری دولتی ایسنا مصرف گوشت قرمز رو عامل سرطان اعلام کرد.

با این حساب باید گرون شدن گوشت و  سهمیه بندی  و توزیع نامناسبش تو فروشگاه ها رو در راستای طرح تحول سلامت بدونیم وگرنه تاقبل از این کی رعایت میکرد توی ماه کمتر از 4 کیلو گوشت بخوره؟!

گذشته از اون این طرح مردم رو سحرخیز هم کرده ، زن و مرد و پیر و جوون صبح زود از خواب بیدار میشن و میرن توصف گوشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هم خودش بسلامتی افراد کمک میکنه اصلا کسی که صبح زود میره تو صف گوشت امکان نداره سرطان بگیره!

حالا باورتون شد روحانی مردِ تحوله:

خدا رو چه دیدید! شاید همین امروز و فردا در راستای مقابله با مصرف گوشت و ابتلا به سرطان دولت  کارخونه گوشت کیسه ای رو هم راه اندازی کرد:

از بس که به فکر سلامتمون هستند گوشت کیسه ای تولید میکنن مثل چای کیسه ای بندازیم تو خورشت ها 4 تا قُل بخوره در بیاریم بندازیم تو غذای بعدی:

#علی_برکت_الله

 



انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید