Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@09:21:14 GMT

گردشگري آبي-دريايي متولي مشخصي ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۰۶۳

گردشگري آبي-دريايي متولي مشخصي ندارند

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با تاکيد بر اين که گردشگري آبي -دريايي متولي مشخصي ندارند، گفت: 20 دستگاه دولتي در زمينه دريا و ساحل تصميم‌گير هستند.

ولي تيموري روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، گفت: با وجود آنکه ايران از دريا، سواحل، تالاب‌ و درياچه‌هاي متعددي برخوردار است اما روند توسعه در حوزه گردشگري آبي دريايي بسيار کند اتفاق افتاده که يکي از اصلي‌ترين دلايل آن نبود هماهنگي و تعاملات فرابخشي در اين حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: 6 ارگان به طور مستقيم و 20 دستگاه بصورت غير مستقيم در حوزه دريا - ساحل تصميم‌گير هستند.
وي از تشکيل شوراي راهبري و سياست‌گذاري دريايي-ساحلي و عضويت تمام دستگاه‌هاي دولتي مرتبط، در آن خبر داد و افزود: هم اکنون عزم ملي براي دستيابي به چا‌رچوب تعاملات فرابخشي و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي گردشگري منابع آبي و سواحل کشور ايجاد شده است.
تيموري گفت: شوراي سياست‌گذاري گردشگري دريايي – ساحلي ضمن هماهنگي و دستيابي به فرآيند و چارچوب همکاري فرابخشي، پيش‌نويس توافقنامه شکل‌گيري گردشگري دريايي را تدوين مي‌کند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تهيه پيش نويس توافق نامه همکاري با محوريت سازمان ميراث فرهنگي خبر داد و افزود: تا يک هفته ديگر اين پيش نويس تهيه و تدوين مي‌شود و پس از اعمال نظرات کارشناسي، پيش‌نويس مذکور به توافق‌نامه همکاري تبديل مي‌شود.
تيموري گفت: پس از آن به امضاي بالاترين مقام دستگاه‌هاي مرتبط خواهد رسيد و در صورت نياز تاييدات لازم را از دولت و يا مجلس شوراي اسلامي اخذ مي‌کند.
معاون گردشگري سازمان ميراث افزود: سپس با ايجاد دبيرخانه مشترک مي توانيم به پنجره اي واحد در اين خصوص برسيم تا دستگاه‌هاي مرتبط از طريق اين پنجره نظرات خود را اعمال کنند و فضاي فعاليت براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي مهيا شود.
وي گفت: راه اندازي تورهاي دريايي از ابتدايي‌ترين برنامه‌هاي اجرايي اين توافقنامه است که مي‌توانيم از تابستان آينده در کشور در اختياران گردشگران داخلي و خارجي قرار دهيم.
فراهنگ**3377** 9053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اسکله‌های گردشگری دریایی در رودخانه کارون، گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۸ هزار و ۷۵۹ نفر از اسکله‌های گردشگری دریایی بندرخرمشهر بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اسکله‌های گردشگری دریایی در رودخانه کارون، اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی (24 اسفندماه) تاکنون 8 هزار و 759 نفر از اسکله‌های گردشگری دریایی بندر خرمشهر بازدید کردند.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی افزود: پروژه طراحی، ساخت، حمل و نصب 8 پست اسکله فلزی در 4 نقطه رود کارون به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر در راستای توسعه و رونق زیرساخت‌های گردشگری دریایی خرمشهر با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی در سال‌های گذشته انجام شد که خوشبختانه در ایام نوروز با استقبال گسترده مسافران و گردشگران رو به رو می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: محدوده طرح ایمنی سفرهای نوروزی در رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی خواهد بود.

عسکری بیان کرد: توزیع جلیقه نجات، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، بخشی از وظایف اداره کل بندر و دریانوردی برای رقم خوردن تجربه‌ای شیرین از تفریح‌های آبی در شهرستان خرمشهر است.

وی یادآور شد: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز از 24 اسفندماه آغاز شده است و تا 24 فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای گردشگری سواحل جنوبی چه کرده‌ایم؟
  • رونق اقتصاد با جذابیت‌های گردشگری دریایی
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • دستگاه‌های متولی بر مصرف سوخت نظارت کنند/ قاچاق گازوئیل با بارنامه‌های جعلی
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • اسکان ۱۳۰ هزار گردشگر دریایی در مراکز تفریحی گردشگری
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر