Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم پایانی و معرفی نفرات برتر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان با حضور مسئولان استانی برگزار شد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان با حضور معاون استاندار گلستان و شماری دیگر از مسئولان و هنرمندان و دوستداران هنر موسیقی در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار و از سرپرستان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره، اعضای سابق انجمن موسیقی استان گلستان و جمعی از فعالان و پیشکسوتان این عرصه قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از ساز چنگ دست ساخته هنرمند گلستان، یک کتاب درباره خوانندکی موسیقی پاپ رونمایی شد.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این مراسم گفت: از دیدگاه مولانا نوای موسیقی از آنجا بر دل ما می‌نشیند که یک‌بار در بهشت آن را ما شنیده‎ایم.

وی ادامه داد: بزرگانی در فرهنگ و ادب و تاریخ ایران زمین چون «ابوعلی سینا» در کتاب شفا در رابطه با موسیقی صحبت کردند و فیلسوف نامدار  کشورمان «قطب‎الدین شیرازی» نیز در این زمینه تأکیداتی داشتند.

در نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر مطرح شد؛ سیاستمداران جریانهای موازی در عرصه موسیقی را به وجود می‌آورندپنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به روایت تصویرشب‌های موسیقی در هگمتانه| جشنواره استانی موسیقی یکم اسفندماه آغاز می‌شود

کشمیری در ادامه به مفاخر بزرگ استان گلستان همچون زنده نام «محمد رضا لطفی» اشاره کرد و افزود: موسیقی هنر است و هنر یک ودیعه الهی است که می‎تواند ایجاد سرگرمی و نشاط کند و می‎تواند روح انسان را تعالی دهد.

وی با بیان اینکه برخی از اسم کنسرت وحشت دارند، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادی آیا اشکال دارد و خلاف است و آیا شادی بخشیدن به جوانان هدف والایی نیست، موسیقی مثل هنرهای دیگر ابتذال دارد و می‎تواند در بسیار عرصه‎ها نیز فاخر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان اینکه افرادی که از اسم کنسرت وحشت دارند تنها بُعد ابتذال آن را نگاه می‎کنند، افزود: به دنبال موسیقی متعالی هستیم و در کاهش موسیقی مبتذل تلاش می‎کنیم قدم برداریم.

کشمیری بابیان اینکه ذائقه مردم در موسیقی تغییر کرده و باید در این مسیر گام برداشت، متذکر شد: نیایش‎ها، نوحه‌ها و تعزیه‎های ما همراه با موسیقی است و در زمان جنگ موسیقی حماسی داشتیم و کسی نمی‎تواند منکر موسیقی‎ و اثرگذاری آن شود.

وی بابیان اینکه به موسیقی پاک و فاخر پسند نیازمند هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم و باید ذائقه موسیقی به سمت درست خود حرکت کند، گفت: 16 قوم از 24 قوم کشور در استان گلستان حضور دارند و باید به ابعاد فرهنگ و هنر اقوام توجه کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، مرحله استانی یازدهمین جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با شعار شهید فائزه رحیمی، الگوی برتر معلمی روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری با حضور دانشجویان پردیس های شهید ایزدپناه و کوثر یاسوج در سالن شهید ایزدپناه برگزار شد.

در این جشنواره ۳۶ نفر در دو پردیس ثبت نام کردند و ۱۶ نفر تدریس خود را ارائه دادند.

در نهایت با پایان رقابت ها در پردیس کوثر یاسوج واحد خواهران، در رشته آموزش ابتدایی ،پردیس رضوی  و نگین دخت روزیان  اول و دوم شدند و فاطمه رازبانیان و سمانه حسین زاده به طور مشترک سوم شدند.

در رشته آموزش قرآن هم سمانه افشار و در رشته امور تربیتی نیز زهره معینی نژاد حائز رتبه اول شدند.

در پردیس شهید ایزد پناه یاسوج  واحد برادران هم در رشته آموزش ابتدایی ، ابوالقاسم فرمانی ، آرش پیام و  حسین آرمون  به ترتیب اول تا سوم شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی نفرات برتر
  • معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه
  • معرفی نفرات برتر پسران رده سنی جوانان در مسابقات کاراته قهرمانی ایران
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات اسکیت سرعت در بخش پسران
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!