Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس و شهرداری منطقه ۵ شیراز در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه و شهرداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا این دانشگاه فنی و مهندسی از طریق طرح‌های تحقیقاتی به کمک حل مشکلات شهرداری آید. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های کلی نظام به منظور تقویت ارتباط دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی، در جهت عملی کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجامعی گفت: از موضوع‌های این تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شهرداری منطقه پنج شیراز، در جهت توسعه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، عقد قراردادهای خدماتی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فعال کردن دانشجویان در مباحث اجتماعی و همکاری بیشتر در مدیریت شهری برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.

با هدف حمایت از دانش بنیان ها صورت گرفت: امضای تفاهم نامه بین بانک ملت و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهرانامضای تفاهم نامه همکاری بانک کشاورزی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادارتفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر منعقد شد

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس به تعهدات این دانشگاه در تفاهم با شهرداری منطقه پنج اشاره و مهم‌ترین آن را برگزاری همایش‌های مشترک، حل مشکلات شهرداری از طریق طرح‌های تحقیقاتی،همکاری با شهرداری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، همکاری انجمن‌های علمی جهت انجام پروژه‌های علمی مشترک، برگزاری جلسه‌های هم اندیشی مشترک در مورد مسائل شهری، همکاری در تدوین، تهیه و انتشار کتب و نشریات علمی و مبادله مجلات و نشریات علمی عنوان کرد.

جامعی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیازشهرداری، در اختیار قرار دادن فضای ورزشی جهت استفاده کارکنان شهرداری و مسابقات ورزشی سطح منطقه، در اختیار قرار دادن کتابخانه جهت استفاده کارکنان شهرداری و همکاری کانون‌های فرهنگی دانشگاه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک با شهرداری از موضوع‌هایی است که دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس در تفاهم نامه با شهرداری منطقه پنج متعهد به اجرای آن شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه این دانشگاه ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش فنی و مهندسی دارد و می‌تواند یکی از مراکز علمی تاثیرگذار در اجرای طرح‌های مختلف شهری باشد، افزود: بخش قابل توجهی از این ظرفیت‌های در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز به عنوان یکی از دانشکده‌های فنی مطرح کشور وجود دارد که می‌توانیم آن را با نهادهای مختلف دولتی و خصوصی به اشتراک بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌محوری از شعارهای اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز آماده ارائه آموزش‌های مهارت آموزی هستیم.

شهردارمنطقه پنج شیراز نیز با قدردانی از مسئولان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس در جهت همکاری با شهرداری و کمک به عمران و آبادانی این کلان‌شهر اظهار داشت: ارتباط با مراکز علمی می‌تواند تاثیر بسزایی در راستای اجرای علمی، فنی و مهندسی طرح‌های عمرانی و فرهنگی داشته باشد.

مسعود طهماسبی به تعهدات شهرداری منطقه پنج در تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس اشاره و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای انجام پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، همکاری واحد فضای سبز جهت بهینه‌‌سازی فضای سبز، پشتیبانی و آموزش‌های لازم، همکاری واحد پسماند جهت آموزش دانشجویان و همکاری در مدیریت پسماند دانشگاه، همکاری در جهت اجرای درس کارآموزی از محورهایی است که مورد تفاهم شهرداری قرار گرفته است.

طهماسبی افزود: همکاری در جهت معرفی پروژه‌های عمرانی برای بازدید دانشجویان و اساتید، در اختیار قرار دادن سالن ورزشی و اجتماعات منطقه جهت برگزاری جلسات آموزشی و فرهنگی مشترک با دانشگاه در برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها، مسابقات و بازدیدهای علمی و تفریحی، همکاری واحد زیباسازی در پیشنهاد المان و فضاسازی دانشگاه، همکاری واحد روابط عمومی شهرداری با روابط عمومی دانشگاه در مباحث رسانه‌ای و اطلاع رسانی از دیگر موضوع‌هایی است که شهرداری شیراز با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ن

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم حدیدی عصر یکشنبه در مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت که با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و دانش بنیان‌ها در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش و اهداف جهاد دانشگاهی برای پیشبرد اهداف خود در راستای حل مشکلاتی از کشور به گونه‌ای مأموریت گرا عمل می‌کند.

وی افزود: همچنین با توجه به نقش و اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در رقم زدن اتفاقات خوب در کشور باید برای وقت بیشتری آن گذاشته شود و با برنامه‌های ویژه گام‌های مهمی برای پیشرفت تمام جامعه برداشت.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس اهداف ۲ نهاد آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی دی ماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین این ۲ نهاد منعقد شد که این تفاهم‌نامه بر اساس ساحت‌های شش‌ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده که با شروع فعالیت دبیرخانه مشترک همکاری‌های این ۲ نهاد رسماً فعالیت‌های آن آغاز شد.

حدیدی به نام گذاری این طرح همکاری ۲ جانب و مزین کردن آن به نام «شهید نوروز نژاد» اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه ۹ بند کاری تعریف شده که هشت بند آن مربوط به اعت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تاکنون جلسات تخصصی متعددیم بین این دو نهاد برگزار شده است.

وی بیان کرد: طرح اردوی راهیان پیشرفت با هدف نشان دادن دستاوردهای استان کرمانشاه یکی از ویژه‌های این تفاهمنامه بوده و بر اساس قابلیت‌هایی که در مجموعه پارک علم و فناوری وجود دارد استان کرمانشاه هم اکنون با ۳۳۰ واحد فناور ۲۰ محصول منحصر به فرد در برج فناوری تولید کرده و به نیاز کشور پاسخ داده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند آشنایی با محورهای حوزه فناوری قابلیت‌های خود در این حوزه‌ها هستند، اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه رویداد نیشتمان است که د ر این رویداد دانش‌آموزان نسبت به کار و فناوری شناخت بیشتری به دست آورده و با فرهنگ کار و واحدهای فناور آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند و در همین راستا در تابستان پیش رو سه کارگاه تخصصی در این حوزه برای دانش آموزان فناور برگزار خواهد شد.

حدیدی ادامه داد: دانش آموزان فناوری که در این کارگاه‌های تخصصی حضور پیدا می‌کنند با شروع مدارس در مهر ماه به عنوان راهبران فناوری در مدارس و تمامی مناطق و روستاها در این حوزه فعالیت‌های فناور محور فعالیت خواهند کرد و دیگر دانش‌آموزان را در این مسیر تشویق می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری مناظره دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: در این رویکرد تاکنون عملکرد موفقی مشاهده شده که از طریق تعامل با آموزش و پرورش از مهرماه قرار است به صورت تخصصی در بستر آموزشی اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: یکدیگر از محورهای تفاهم‌نامه مرکز شتابدهی شغلی است که در این محور از واحدهای فناور و موفق در کسب و کار قرار گرفته خواهد شد و با حاضر شدن در کنار تیم‌های متخصص جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش دانش آموزان را راهنمایی خواهند کرد.

حدیدی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مشترک در این تفاهم‌نامه «سفیران علمی» است که در این برنامه پیگیر تقویت ارتباط آموزش و پرورش با زیست بوم فناوری و انتخاب جهاد یاران هرصه کار و فناوری خواهیم بود.

وی افزود: «اندیشکده امید و آینده کرمانشاه» هم به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این تفاهم‌نامه است که به شناسایی هرچه بهتر مسائل، دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه دانش آموزی می‌پردازد.

حدیدی در پایان انتخاب استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت در کشور برای راحی کارویژه‌های این حوزه را از اهداف مهم خود دانست و گفت: بر همین اساس به منظور تداوم همکاری و اقدامات مؤثر بین دو نهاد آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی به زودی دفتر همکاری این دو نهاد در برج فناوری اه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6084770

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه