Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: طی ۷ ماه اخیر ۸۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم کشور ایجاد شده است.

محمد مخبر افزود: این ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی با ۲۸ عنوان در عرصه‌‌‌های کشاورزی، آب و فاضلاب، سلامت و بهداشت، آموزش، فرهنگی، ورزشی و…  به بهره‌برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در آیین شکرگزاری بهره برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام گفت: طی سال های اخیر بیش از ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر ۱۲ درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه ها ساخته شده یا در حال اجراست.

به عنوان مثال تاکنون ۱۵۵۰ مدرسه، ۱۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۱۱ باب بیمارستان (۲۵۰۰ تخت بیمارستان)، ۱۵۹ مرکز جامع بهداشتی و… به بهره برداری رسیده است.

مخبر با اشاره به کمک به حدود ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم، اظهار کرد: مهرماه امسال حدود ۳۰۰ هزار لوازم التحریر برای مناطق محروم ارسال شد.

رئیس ستاد اجرایی امام با بیان این که طی ۷ ماه اخیر بالغ بر ۴۱ هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این،۴۱ هزار شغل غیرمستقیم نیز به واسطه این تعداد اشتغالزایی مستقیم، ایجاد شده است.

مخبر با انتقاد از میزان کم صید ماهی (۲ دهم درصد) اظهار کرد: صنایع آب بر کشور را به مراکزی که آب نیست، برده ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می دهیم. در استان های شمالی میانگین بارندگی ۱۳۰۰ میلیمتر داریم که وسعت این استان ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه ۸۵ میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند و ما ۴۰۰ میلیون دلار. ۳۵ درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی سازی تامین می شود، اما ما کاری در این زمینه انجام نداده ایم.

وی تاکید کرد: هر تشکیلات خصوصی که یک درصد تا ۱۰۰ درصد شرکت های ستاد اجرایی فرمان امام را بخواهد آماده ایم شرکت ها را واگذار کنیم. هدف ما درآمدزایی نبوده و حل مشکل مردم بوده است. برای سال آینده ۴۰ هزار شغل مستقیم را به ۷۰ هزار شغل خواهیم رساند.

در این مراسم همچنین تعدادی از کارآفرینان برتر در حوزه های مختلف از جمله طرح های اجتماع محور به تشریح فعالیت های اشتغالزایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام پرداختند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه جانبی با حضور کار آفرینان استانهای مختلف کشور که با کمک بنیاد برکت به عرصه اشتغال و تولید رسیده اند نیز برقرار است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ستاد اجرایی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت

رئیس جمهور دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهر‌های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشور‌ها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود