Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «مارک اشنایر» خاخام سرشناس آمریکایی در سخنانی گفت که روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی همچنان روبه بهبود است و این بهبودی ادامه دارد.


به گزارش  شفقنا به نقل از اسپوتنیک عربی، اشنایر که مشاور «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین هم به شمار می رود، در مصاحبه با شبکه خبری «CNN» آمریکا مدعی شد که از نظر مذهبی معتقدم که نگاه کشورهای خلیج فارس به سرزمین میعاد در حال ورود به مرحله همکاری، تفاهم و همزیستی میان جوامع دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشنایر با بیان اینکه ۳ عامل دلیل نزدیکی میان کشورهای خلیج فارس و اسرائیل در شرایط فعلی است، افزود: اولین عامل، ایران است که دشمن مشترک آنها محسوب می شود.
وی افزود: دومین عامل، تغییر و تحولات اقتصادی بویژه تغییرات ناشی از کاهش تقاضای نفت است؛ بسیاری از سران خلیج معتقدند که اسرائیل شریک اقتصادی نهایی آنهاست.
خاخام یهودی سپس به سومین دلیل نزدیکی کشورهای عربی و اسرائیل اشاره کرد و گفت: کشورهای خلیج فارس به تقویت روابط خود با آمریکا بویژه دونالد ترامپ تمایل دارند؛ آنها اسرائیل را نه تنها کانال ارتباطی با ترامپ می دانند بلکه آن را به عنوان رقیبی می دانند که قادر است بر آمریکا غلبه کند.
این کشیش یهودی در ادامه درباره روابط اسرائیل با امارات متحده عربی هم گفت: وزرای کابینه امارات متحده اجماع کامل دارند که روابط با اسرائیل آشکار باشد.
وی همچنین از بحرین تمجید کرد و افزود: اگر یک کشور در خلیج فارس طلیعه دار روابط خوب با اسرائیل باشد، آن کشور بحرین است. از زمانی که در سال ۲۰۱۱ میلادی برای اولین بار پادشاه بحرین را ملاقات کردم، وی حمایت پایدار  خود را از تمایلش برای برقراری روابط با اسرائیل نشان داد.
این خاخام یهودی ادامه داد: پادشاه بحرین در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت علنی به من گفت که برای اینکه صدای عربی معتدل و قوی داشته باشیم، به اسرائیلی قدرتمند نیاز داریم. برچسب ها: کشورهای عربی ، اسرائیل ، پادشاه بحرین

منبع: خرداد

کلیدواژه: کشورهای عربی اسرائیل پادشاه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه ظهر روز گذشته - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - یک کشتی باری به نام «ام‌اس‌سی‌آریز» را که با پرچم پرتغال در حال تردد بود، در منطقه دریایی خلیج‌فارس توقیف کرد. مالک کشتی مذکور «ایال اُفر» است که شرکت «زودیاک مریتایم» نیز در تملک اوست.

به گزارش ایسنا، توقیف کشتی اسراییلی حائز نکاتی است که باید مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی و غربی و سیاستمداران حامی رژیم غاصب صهیونیستی قرار گیرد.

۱ .توقیف این کشتی در وهله اول نشان دهنده توان ایران برای عملیاتی کردن تهدیدات خود است که طی چند وقت اخیر برخی مقامات نظامی کشور تهدید کرده بودند که ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد اما فعال چنین سیاسیتی را در دستور کار ندارد

۲ .توقیف این کشتی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی ایران بر وضعیت جنوب کشور و به ویژه در حوزه دریایی است

۳ .این اقدام مکمل اقدامات یمنی ها در دریای سرخ است. صهیونیستها بارها اعلام کرده بودند که با بسته شدن مسیر دریای سرخ از ظرفیتهای خلیج‌فارس و جبل‌الطارق می‌توانند استفاده کنند که البته در حوزه خلیج‌فارس فعالیت دریایی آنها با پرچم سایر کشورها همچون پرتغال بوده است.

۴. این توقیف یک پیام آشکار به آمریکا و اسرائیل دارد که هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران منجر به ناامن شدن مسیر دریایی خلیج‌فارس خواهد شد

۵. این اقدام را می‌توان در قالب آغازیی برای انجام اقدامات ایران علیه منافع اسرائیل عنوان کرد که بخشی از آن در حوزه دریا است.

۶ .تاکید بر قطع شر یان های اقتصادی اسرائیل به عنوان یک گزاره کلیدی موید این نکته است که ایران در استراتژ ی جدید خود به دنبال افزایش هز ینه های این رژ یم است

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد
  • علمای مطرح در کشورهای اسلامی عملیات "وعده صادق" را تبریک گفتند
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
  • انتصاب مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی