Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:11:34 GMT

غرق‌شدن محموله‌موشکی روسیه در دریا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۲۶۳

روسیه غرق شدن یک محموله از سامانه بسیار پیشرفته «اس-400» که با کشتی در حال ارسال به چین بود را تایید کرد. ناطقان: روسیه تایید کرده است که محموله‌ای موشک‌های «اس-400» ارسالی به چین در جریان یک طوفان در دریا غرق شده است.

 به نوشته وبگاه «درایو»، روسیه و چین چندی قبل قراردادی برای ارسال سامانه موشکی اس-400 منعقد کردند که بر اساس آن مسکو این سامانه را به طرف چینی بفروشد، اما به تازگی مدیرعامل شرکت روسی «روستک» اعلام کرده که نخستین محموله ارسالی به چین به دلیل طوفان در دریا غرق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 «سرگئی چیمیزوف» مدیرعامل روستک که در نمایشگاه دفاعی ابوظبی (ایدکس2019) حاضر است، جزئیاتی از این حادثه را  فاش ساخت.

 وی گفت که روسیه قصد ارسال موشک‌های «40N6» را داشت اما کشتی حامل این موشک‌ها گرفتار طوفان شد و ملوانان برای حفظ کشتی  موشک‌ها را به دریا انداختند. البته ما در حال تولید موشک‌های جدید برای چین هستیم.

40N6، یکی از سه نوع موشک بکار رفته در سامانه اس-400 است که بیشترین برد را دارد و قادر است از فاصله حدود 250 مایلی با اهداف درگیر شود. گفته می‌شود که چین سال 2015 قرارداد خرید این سامانه موشکی را با روسیه منعقد کرد.

این وبگاه نوشت که کرملین به مقام‌های چینی قول مساعد داده تا در اولین فرصت محموله سالم از این سامانه  موشکی  را به این کشور ارسال کند.

چین برای مقابله با هواپیماهای جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی و تقویت مواضع پدافندی خود قصد خرید این سامانه بسیار پیشرفته موشکی را دارد.

اس-400 در ناتو با نام «اس ای -21»  معروف است و  برد آن دست‌کم  دو بار بیشتر از سامانه موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکاست. اس 400 قادر است انوع جنگنده‌های رادار گریز و موشک‌های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-500 است که روسیه تنها خود از آن‌ استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش،اس-500 تا 600 کیلومتر برد درگیری با اهداف را دارد درحالی که سامانه اس-400 400 کیلومتر برد دارد. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های بالستیک برد کوتاه مافوق صوت و هواپیماهای هشدار سریع آمریکا موسوم به «ای وکس» و مراکز فرماندهی هوایی این کشور را هدف گیرند. منبع: تسنیم برچسب ها: غرق شدن ، محموله موشکی ، روسیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غرق شدن محموله موشکی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این محموله قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.
بیژن بهرامی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کلیویی چای خارجی کشف شده است.
بهرامی گفت: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلو گرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شده است.
بهرامی از همه شهروندان خواست تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟