Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند عوارض وصولی ارزش افزوده در شهرستان تهران به نسبت هشتاد و هشت درصد (۸۸%) نقاط شهری شهر تهران و دوازده درصد (۱۲%) نقاط روستایی و عشایری توزیع شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) مجلس جزء الحاقی به بند «هـ» تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸ را به تصویب رساندند که براساس آن عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت  هشتاد و هشت درصد (۸۸%) نقاط شهری شهر تهران و دوازده درصد (۱۲%) نقاط روستایی و عشایری توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس با ۱۴۶ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر این بند را که خلاف برنامه ششم توسعه بود به تصویب رساندند.

طبق جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه پنجساله ششم عوارض وصولی بند (الف) ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، به نسبت هفتاد درصد (۷۰%) شهرها و سی‌ درصد(۳۰%) روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص جمعیت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عوارض ارزش افزوده تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است، همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند تا بدانند بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه پنج‌ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد، اما نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کنند و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است