Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:57:50 GMT

نخبه گزینی در دستگاه قضا باید ییشتر مورد توجه باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۲۸۴

نخبه گزینی در دستگاه قضا باید ییشتر مورد توجه باشد

به گزارش ایرنا، محمود محمودخانی روز سه شنبه در نشست وزیر دادگستری با مدیران و قضات استان قزوین، افزود: مشکلات معیشتی و اعطای وام های با بهره بالا اقساط سنگینی روی دوش نیروهای قضایی ایجاد کرده که لازم است تمهیداتی در این رابطه اتخاذ شود.
این مسئول گفت: وجود مشکلات معیشتی، ازدیاد پرونده ها و نامناسب بودن اماکن قضایی باعث شده تا نیروهای دستگاه قضایی تحت فشارهای روانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قاضی باید همواره در طول انجام پرونده‌ها آرامش داشته باشد ، اظهار داشت: برای ایجاد رفاه و‌ارائه خدمات بهتر به نیروهای قضایی لازم است تا یک مقایسه تطبیقی با سایر کارمندان صورت پذیرد.
محمودخانی به نامناسب بودن ساختمان های قضایی اشاره کرد و عنوان داشت: این فضاها عمدتا مناسب نیستند و باعث بهم خوردن تمرکز قضات می شوند و در نهایت امنیت روانی نیروهای قضایی برهم می خورد.
وی ادامه داد: هیچ کس دوست ندارد که بداخلاق باشد و اگر رفتار تندی از سوی نیروهای قضایی مشاهده می شود بخشی از این رفتارها به دلیل همین نامناسب بودن مکان های قضایی است.
دادستان شهرستان البرز سپس به خلوت بودن سالن های قضایی تاکید کرد و گفت: سالن دادگستری همیشه پر از آدم هایی است که ارتباطی با پرونده ندارند و همین ازدحام موجب شده تا آرامش محیط های قضایی برهم بخورد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم مانع افراد متفرقه به دادگستری شویم به طور حتم از هرگونه درگیری لفظی و ازدحام سالن های قضایی جلوگیری می شود که می توان با اختصاص مکانی مجزا و‌پخش کلیپ و پذیرایی افراد این موضوع را محقق ساخت.
محمودخانی در خصوص برخوردهای قانونی در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: آمار شهرستان ما 60 درصد است و میانگین کشوری 40 درصد که اگر در بین مردم مراجعه کنید بازهم رضایتی از برخوردهای قضایی در خصوص مواد مخدر ندارند که لازم است در این رابطه بازنگری صورت پذیرد.
این مسئول قضایی به معضل آمارگرایی در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: آمارگرایی بازخوردهای منفی در بین همکاران قضایی ایجاد کرده و فشار آماری سبب می شود تا همکاران حقوقی و کیفری به دنبال منع تعقیب کیفری و کاهش پرونده ها باشند که همین موضوع از کیفیت کار می کاهد.
9925*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان قزوین دستگاه قضایی مواد مخدر قضایی قضا 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها