Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو هيأت علمي دانشگاه تهران گفت: با توجه به فراگيري فضاي مجازي، دانش آموختگان حوزه آي تي با فراگيري برنامه نويسي در حوزه امنيت، بازار کار مناسبي در داخل و خارج از کشور براي خود ايجاد مي کنند.

شاهو صبار امروز (سه شنبه) در سمينار چشم انداز فضاي مجازي: راهنمايي، روندها، الگوها و توسعه هاي 2019 در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اظهار کرد: فضاي مجازي هر روز به لحاظ تعداد افراد دربرگيرنده و حوزه‌هاي فعال گسترش مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به فراگيري فضاي مجازي در تمامي عرصه هاي زندگي مسئله امنيت اطلاعات حياتي تر مي شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران با اشاره به اينکه آمار سرقت اطلاعات در جهان به صورت تصاعدي افزايش مي يابد، گفت: 157 مورد سرقت اطلاعات در سال 2005 در آمريکا رخ داد، اما در سال 2017 سرقت اطلاعات به 184 ميليون رسيده است.
به گفته صبار، عمده اطلاعات سرقت شده در حوزه هاي تجارت و اطلاعات حساس افراد در حوزه سلامت بوده است.
وي با اشاره به اينکه 31 درصد سازمان ها و شرکت هاي تجاري مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اند، يادآور شد: اهميت ايجاد يک سيستم ايمني براي جلوگيري از سرقت اطلاعات اهميت بسياري پيدا کرده است.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران افزود: پس از سرقت اطلاعات در فضاي مجازي، شرکت ها براي هر يک واحد اطلاعات 157 دلار خسارت متحمل مي شوند.
صبار با اشاره به اينکه مقررات اطلاعات آزاد در اروپا در اين سال ها اهميت بسياري پيدا کرده، خاطرنشان کرد: 74 درصد شرکت هاي بزرگ، اطلاعات خود را به صورت رمزي ذخيره مي کنند. از اين رو ايران بايد براي ذخيره اطلاعات در ساير کشورها سيستم حفاظتي مناسبي طراحي کند.
به اعتقاد وي، هوش مصنوعي به سنجش حوزه ها براي دفاع از امنيت اطلاعات کمک مي کند، اما هکرها نيز با استفاده از همين موضوع حفره هاي سرقت اطلاعات را شناسايي مي کنند.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران ادامه داد: هر چقدر تلاش شرکت ها براي امنيت اطلاعات افزايش يابد، به همان اندازه کوشش هکرها براي سرقت اطلاعات نيز بيشتر مي شود.
صبار خاطر نشان کرد: سرقت اطلاعات افراد و شرکت ها به قدري سودآور است که هکرها ترجيح مي دهند با وجود متحمل شدن جريمه هاي سنگين به اين کار ادامه دهند.
وي درباره پيش بيني ها در مورد امنيت فضاي مجازي در سال 2019 گفت: تقويت سيستم هاي ايمني، استفاده از افراد متخصص در اين حوزه و از سوي ديگر دستکاري بيشتر اطلاعات افراد از جمله مواردي است که در سال جديد ايجاد مي شود.
صبار افزود: با افزايش دستکاري اطلاعات افراد، مردم نسبت به موسسات مالي و بانکي بي اعتماد مي شوند. با توجه به فراگيري فضاي مجازي، دانش آموختگان حوزه آي تي با فراگيري برنامه نويسي در حوزه امنيت، بازار کار مناسبي در داخل و خارج از کشور براي خود ايجاد مي کنند.
*9491*1584
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با هشدار به داوطلبان شرکت در کنکور گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور ‌و آزمون‌های جامع داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند. این افراد با سوءاستفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات کنکور، فروش منابع اصلی کنکور و ... اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت:‌ همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها