Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کاوه باشتی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان فارس را از ابتدای سال جاری تا ۲۰ بهمن ماه تعداد ۱۹۲۱۱۷ (یکصد و نود و دو هزار و یکصد و هفده نفر) عنوان کرد و افزود: با رشد ۷۴/۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، قطعا تا پایان سال جاری این ارقام تغییر خواهد داشت و تعداد ورزشکاران بیشتری به آن افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزش با تمام توان به سمت جلو رو به حرکت است، گفت: با برگزاری بیش از ۳۶۰ ساعت آموزش در قالب ۳۲ دوره و کارگاه آموزشی توانستیم ۱۱۵۰ شرکت کننده در این دوره ها را با آموزش های لازم آشنا و همچنین تجربیات و دانش روز را به آنان انتقال دهیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس در ادامه به بررسی تعداد ۱۰۱۰ پرونده درمانی ورزشکاران آسیب دیده در این مدت زمان اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ نفر معاینه و بیش از ۲۰۰ مورد مشاوره تغذیه و روانشناسی ورزشی و استعدادیابی از جمله خدماتی بود که در این مدت زمان ارائه گردیده است.

باشتی در بخش دیگری به پوشش پزشکی گسترده در استان اشاره کرد و افزود: با وجود مسابقات بسیار در استان در سطح ملی و بین المللی و با برگزاری المپیاد بزرگ دانشجویی کشور در تابستان گذشته در شیراز و مسابقات جهانی رزم سواره در شیراز جمعا تا کنون بیست و شش هزارو چهل و سه ساعت (۲۶۰۴۳) پوشش پزشکی مسابقات با رشد ۸/۵۱ درصدی را تجربه کردیم که با توجه به افزایش قیمت در کالاهای مصرفی سال جاری و هزینه کرد بیشتر هیات در آن، این موضوع را به خوبی مدیریت و سپری کردیم و نگذاشتیم سطح کیفیت مسابقات از لحاظ پوشش پزشکی دچار مشکل شود و حتی سطح آن را با امکانات بیشتر افزایش هم دادیم.

وی در ادامه به فعالیت ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان در هیئت پزشکی ورزشی فارس اشاره کرد و افزود: با بازرسی بیش از ۵۰۰ ورزشگاه و باشگاه به صورت اولیه و ۵۰ باشگاه به صورت ثانویه توانستیم کنترل مناسبی داشته باشیم که با مشاهده و پیگیری، تعداد ۲۰ باشگاه به دلیل استفاده از مکمل های ورزشی غیرمجاز در سطح استان پلمپ گردید.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس درپایان به فعالیت های فرهنگی مجموعه هم نیز اشاره کرد و بیان کرد: معتقدیم فرهنگ از جمله مباحثی هست که باید به خوبی به آن پرداخته شود تا آن مجموعه بتواند تاثیر خود را در حوزه مربوطه داشته باشد از این رو در بسیاری از مراسمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی که وجود هیات پزشکی ورزشی می توانست مثمرثمر واقع شود و تاثیری در روند روبه رشد جامعه ورزش و جوانان داشته باشد، با وجود اجرای برنامه های لازم در هیات، اضافه برآن با تعامل با اداره کل ورزش و جوانان فارس، اداره ورزش و جوانان شیراز و هیات های ورزشی و با برقرای ارتباط گسترده و همکاری و مشارکت توانستیم برنامه های پرباری را به مرحله اجرا برسانیم.

کد خبر 4547063

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی ورزشی شیراز هیئت پزشکی ورزشی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر
  • کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • شاد راه نور باید تکرار و بهتر شود
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران
  • کاهش ۶۷ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری