Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – خبرگزاري رويترز روز سه شنبه گزارش داد: ميزان صادرات نفت ايران در ژانويه گذشته (دي ماه) بيش از حد انتظار بوده و در ماه فوريه جاري (بهمن ماه) از ثبات برخوردار بوده است.

به گزارش ايرنا، رويترز به نقل از منابع صنعت نفت گزارش داده است مشتريان نفت ايران که از تحريم آمريکا معافيت گرفته اند، خريد نفت خود را افزايش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطلاعات منبع «رفينيتيو ايکون» نشان مي دهد در ماه فوريه جاري (بهمن ماه) ايران روزانه به طور متوسط يک ميليون و 250هزار بشکه نفت و در ماه ژانويه گذشته بين يک ميليون و يکصد هزار بشکه تا يک ميليون و سيصدهزار بشکه صادرات داشته است.
رويترز افزود: ميزان بالاي صادرات نفت ايران بر قيمت نفت تاثير گذاشته، به طوري که سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک) مي خواهد در سال جاري 2019 ( 1397-1398) ميزان عرضه نفت را کاهش دهد. البته ايران با سازمان اوپک به توافق رسيده است با توجه به تحريم نفتي آمريکا، از کاهش توليد نفت معاف شود.
يک منبع صنعت نفت که به آمار صادرات نفت ايران دسترسي دارد گفت: با توجه به اينکه صدور معافيت تحريم هاي آمريکا براي مشتريان ايران در ماه مه آينده (ارديبهشت) پايان خواهد يافت، خريداران نفت ايران تلاش دارند قبل از رسيدن اين تاريخ معامله با ايران را انجام دهند.
رويترز ادامه داد: ممکن است افزايش صادرات نفت ايران، آمريکا را به تلاش براي کاهش آن ترغيب کند، در اين صورت احتمال دارد قيمت نفت افزايش يابد و اين در حالي است که آمريکا مي خواهد جلوي صادرات نفت ونزوئلا را نيز بگيرد.
از ماه نوامبر گذشته (آبان و آذرماه گذشته) که آمريکا تحريم نفتي ايران را آغاز کرده، صادرات نفت ايران به شکل نامحسوسي صورت مي گيرد. در شرايطي که اکثرا بر اين باورند که صادرات نفت ايران کاهش چشمگيري داشته اما جريان حمل و نقل نفت ايران نشان مي دهد اين صادرات چند صد هزار بشکه در روز بيشتر از حد پيش بيني است و اين قيمت نفت را تحت تاثير قرار مي دهد.
آمار موسسه رفينيتيو نشان مي دهد، صادرات نفت ايران، در ماه فوريه جاري (بهمن ماه)يک ميليون و يکصد هزار بشکه در روز بوده و در ماه ژانويه گذشته (ديماه ) يک ميليون و سيصدهزار بشکه در روز، تقريبا نزديک به صادرات ماه فوريه جاري، بوده است.
به هر حال صادرات ماه ژانويه گذشته ( ديماه گذشته) بيش ازحدس و گمان هاي اوليه بوده. برآوردهاي اوليه حاکي از آن بود که صادرات نفت ايران از يک ميليون بشکه در روز کمتر خواهد بود، به طوري که در ماه دسامبر گذشته (آذر و ديماه ) چنين اتفاقي افتاد.
**1416**شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت