Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:22:10 GMT

لاوروف: آمریکا بدنبال تجزیه سوریه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۷۶۲

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات و برنامه های آمریکا در سوریه نشان می دهد که سران واشنگتن همچنان به دنبال تجزیه سوریه هستند. آفتاب‌‌نیوز : سرگئی لاوروف امروز سه شنبه در کنفرانس خبری با همتای اسلواکی خود که اکنون رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا است، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: واشنگتن به دنبال تشکیل دولتی مستقل در شرق فرات است و اجازه کمک از سوی متحدانش به بازسازی مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف با اشاره به توافقات بین المللی برای حفظ تمامیت ارضی واستقلال سوریه اظهار داشت: اقدامات آمریکا کاملا خلاف این مساله است و اقدامات آنها خلاف این مساله برای فریب افکار عمومی جهان مطرح می شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که وضعیت در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه هر روز پیچیده تر شده است.
گفتنی است، سوریه از هشت سال پیش درگیر جنگ داخلی است و آمریکا به همراه متحدان خود به مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه کمک های نظامی ارایه می دهد.
در نتیجه جنگ داخلی در سوریه صدها هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند و گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش در این مناطق ظهور و بروز پیدا کردند که دست به جنایات بی سابقه ای در جهان زدند.
ایران و روسیه از نخستین روزهای آغاز بحران در سوریه در کنار بشار الاسد رئیس جمهوری قانونی سوریه ماندند و توانستند در طول چند سال داعش را در نقاط مختلف سوریه از بین ببرند.
اکنون بخش عمده ای از خاک سوریه تحت حاکمیت دولت قانونی سوریه قرار دارد و ایران، روسیه و ترکیه تلاش می کنند در قالب فرمت آستانه و همکاری سازمان ملل متحد بحران سیاسی در این کشور را حل و فصل کنند.
فارس 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه آمریکا درگیری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دیدارهایی خبر داد که گهگاه با مقامات آمریکایی انجام شده است.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: آمریکا در حال حاضر به شکل نامشروع بخشی از اراضی ما را اشغال و حامی مالی تروریسم و حامی اسرائیلی است که اراضی ما را اشغال کرده است. با این حال ما گاه و بی‌گاه با آنها دیدار می کنیم، گرچه این دیدارها به نتیجه‌ای نمی‌رسد اما به زودی همه چیز تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نداد که محتوای این دیدارها چه بوده و یا اینکه در چه سطحی برگزار شده و شرکت کنندگان در آن چه افرادی بوده اند.

بشار اسد درباره روابط با کشورهای غربی نیز بیان کرد: همواره امید وجود دارد حتی در زمانی که می‌دانیم تلاش ما نتیجه نخواهد داشت.با وجود نگرش بدی که نسبت به آنها داریم، باید با آنها کار کنیم و به آنها بگوییم که ما از حقوق صرف نظر نخواهیم کرد و تنها بر اساس مساوات و برابری با آنها همکاری خواهیم کرد.

گفتنی است که آمریکا قانون سزار را علیه سوریه اعمال کرده و علاوه بر تحریم اقتصادی و فشار بر دمشق، مناطقی از سوریه را تحت اشغال خود دارد.

کد خبر 6085615

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • تیک تاک در یک قدمی ممنوعیت یا تجزیه در آمریکا