Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز ٣ پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رییس جمهوری و با حمایت مالی بانک ملت به صورت رسمی به بهره برداری رسید. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو طرح مهم پالایشی فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس و پروژه افزایش کمی و کیفی پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور دکتر حسن روحانی ربیس‌جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، و علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهاى نفتى افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آیین بهره‌برداری رسمی از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از راه‌اندازی یک‌ساله این فاز خبر داد و گفت: پس از تثبیت فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تصمیم گرفتیم وارد اجرای فاز دوم شویم، چالش پیش‌ روی ما منابع مالی بود، اما در کوتاه‌مدت توانستیم از محل فروش نفتای ترش پروژه، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بانک ملت، منابع مالی مورد نیاز پروژه را تامین کنیم.
وی افزود: در تابستان سال 97 که میانگین مصرف بنزین به 97 میلیون لیتر در روز رسید و اوج مصرف بود، پالایشگاه ستاره خلیج فارس با راه‌اندازی فاز دوم روزانه 30 میلیون لیتر بنزین به چرخه توزیع کشور اضافه کرد و فاز سوم آن نیز بلافاصله راه‌اندازی شد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افزون بر جهش قابل توجه در تولید بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع (ال‌پی‌جی)، کمبود خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را هم از این پالایشگاه تامین و به عرضه ارز در کشور ازسوی پتروشیمی‌ها کمک کردیم.
صادق‌آبادی گفت: امیدواریم از طریق اجرای فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهبود فناوری‌ فازهای موجود، شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت پالایشی این پالایشگاه باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و تثبیت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در یک سال گذشته انجام شد، گفت: اجرای 700 هزار مترمکعب لوله‌کشی، 4.5 میلیون اینچ لوله‌کشی روزمینی، 52 هزار تن اسکلت فلزی، 80 هزار تن تجهیزات نصب شده، مخازن خوراک به ظرفیت 2.5 میلیون بشکه، مخازن سقف ثابت و شناور به ظرفیت 8 میلیون بشکه، 8 هزار تن مخازن کروی، 6 هزار تن کابل‌کشی برق، 2 هزار و 200 تابلوی برق، بیش از 15 هزار ابزار دقیق بخشی از اقدام‌های انجام شده به‌منظور راه‌اندازی این فاز بوده که برای اجرای آن 2.5 میلیارد یورو هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مهم‌ترین دلیل پیشرفت روند اجرای پروژه ساخت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را مبنا قرار دادن اهداف تولیدی دانست و افزود: این پروژه را بر پایه خرد کردن پروژه و تمرکز اجرا بر اهداف تولیدی هدایت کردیم و به نتیجه رساندیم.
بر اساس این گزارش، بانک ملت تاکنون بیش از 1.3 میلیارد یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی و صندوق انرژی به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تسهیلات داده است.
این گزارش مى افزاید در این مراسم بیگدلى مدیرعامل بانک ملت هم حضور داشته است.

انتهای پیام/

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بانک ملت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک ملت بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

امتداد - بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم، با طراحی و ایجاد پلتفرم های «مدیریت مالی زنجیره تامین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم های ارزشمندی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تامین مالی زنجیره ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت نامه و … فعالیت زنجیره های تامین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم های « پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تامین از مزرعه تا سفره، ازجمله تامین کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک ها، تشکل ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی، با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تامین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم های تامین مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات ، سفته، چک، ضمانت نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت های چشمگیری داشته است.

 شایان ذکر است تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی، که از جمله سیاست های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیرتورمی است و موجب بهینه سازی جریان های مالی در زنجیره تامین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشترزنجیره می شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می کند.

فعالان بخش کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پلتفرم پالیز و یا شعب و مدیریت های بانک در استان ها مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال