Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - نماينده ولي فقيه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: دشمن درصدد آن است که قشر جوان را به‌عنوان نيروي دروني نظام اسلامي نسبت به انقلاب بي‌تفاوت کند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد مهدي حسيني همداني روز سه شنبه در ديدار با مداحان و نغمه سرايان اهل بيت (ع) استان البرز افزود: دشمنان نظام اسلامي قبل از ايجاد مشکلات سياسي، اقتصادي و نظامي که به ‌مرور براي ملت ما فراهم کردند از همان روزهاي اول انقلاب، کشور ما را در معرض تهاجم فرهنگي قراردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: امروز تهاجم فرهنگي در فضاي مجازي اوج گرفته و تهاجم يک حمله دوطرفه است و ضرباتي که دشمن از ما دريافت کرده است به‌ مراتب شديدتر از ضربات آن‌ها بوده ؛ اما با اين‌ همه به مباني اعتقادي ما ضربه‌هاي زيادي وارد کرده‌اند.
آيت‌الله حسيني همداني به رشد 20 درصدي شرکت‌کنندگان در راهپيمايي 22 بهمن اشاره کرد و گفت: بسياري از انقلاب‌ها در همان زمان شکل‌گيري از بين رفته‌اند، اما با تمام ترفندهاي دشمن و سختي‌هايي که مردم با آن‌ها دست‌به‌گريبان هستند، علت مانا بودن انقلاب اسلامي و حضور پرشور مردم، ريشه در مباني اعتقادي و حب اهل‌بيت(ع)، مسجد و هيئات دارد.
امام‌جمعه کرج افزود: يکي از راه‌هايي که مي‌تواند نيروهاي جوان نظام اسلامي را تقويت کرده و عامل مانايي انقلاب شود، با توجه به تأکيدات مکرر امام جامعه، تقويت روحيه انقلابي است.
آيت‌الله حسيني همداني يکي ديگر از آثار مهم تقويت روحيه انقلابي را جلوگيري از انحرافات خواند و گفت: کساني که با اشرافي گري مخالف‌اند و مباني ليبرالي را قبول ندارند و خواهان پاسخگويي و شفاف‌سازي مسئولان هستند، توسط آنان تندرو و افراطي لقب مي‌گيرند تا ساکت شوند که اين انحراف است.
وي افزود: اگر سفره‌ها و جلسات مسئولان را در اول انقلاب با الان مقايسه کنيد مسيري را مي‌بينيد که آرام‌آرام کج شده و به انحراف رفته که براي جلوگيري از اين انحرافات بايد روحيه انقلابي را تقويت کرد.
فرمانده قرارگاه فرهنگي استان البرز هيئات را بستري مناسب براي تقويت روحيه انقلابي معرفي کرد و گفت: امام حسين (ع) از انقلابيون قطعي تاريخ اسلام است و رسالت مداحان بسيجي، تقويت همين روحيه انقلابي است که البته بايد با پشتوانه معنويت همراه باشد.
آيت‌الله حسيني همداني افزود: عده‌اي هستند که اهل تجمل و ارتباط با غرب و لابي‌گري براي ماندن در قدرت هستند که اگر هيئات با روشنگري، روحيه مطالبه گري و انقلابي گري را در مخاطب ايجاد نکنند دراين ‌بخش مسئول‌ خواهند بود.
وي خاطرنشان کرد: امام حسين (ع) در عين لطافت معنويت، سياسي بود، بنابراين هيئات هم بايد سياسي باشند و الا چيزي جز يک هيئت سکولار نخواهند بود.
امام‌جمعه کرج با تأکيد بر اينکه حفظ روحيه انقلابي باعث مأيوس نشدن مردم است گفت: رهبري دائماً مردم را به آينده‌اي روشن نويد مي‌دهند که زنده نگه‌داشتن شور انقلابي يکي از مهم‌ترين عوامل اين اميدواري است.
آيت‌الله حسيني همداني بابيان اينکه حضرت ام‌البنين(س) با برپايي جلسات عزا و روضه، افراد زيادي را جذب مي‌کرد و وقايع کربلا را به گوش آن‌ها مي‌رساند تأکيد کرد: رسالت بزرگ جذب جوان‌ها بر دوش هيئات است؛ فضا را براي جوان‌ها بازکنيد و با کنار گذاشتن تنگ‌نظري‌ها، جذب حداکثري جوان‌ها را در دستور کار خود قرار بدهيد.
وي مداحان حاضر در جلسه را به آرمان ايجاد تمدن اسلامي توجه داد و تأکيد کرد: وظيفه ما ايجاد تمدن اسلامي است که با تمسک به اولياء الهي ميسر است و تقويت اين شور انقلابي وظيفه شما مداحان است.
نماينده ولي‌فقيه در استان البرز در بخش ديگري از صحبت‌ها، پاسداري از خون شهدا را يکي ديگر از عوامل بقاي انقلاب دانست و اظهار داشت: نشر و صدور انقلاب مديون ايثار شهداست که همه بايد خودمان را مديون آن‌ها بدانيم.
وي به بيان نمونه‌هايي از تکريم و تعظيم شهدا پرداخت و گفت: حضور در مقاتل و مقابر شهدا، سلام دادن به آن‌ها، برگزاري مراسم‌هاي يادبود در خانه‌ها و هيئات و محله‌ها، نمونه‌هايي از تکريم شهداست که بايد موردتوجه قرار بگيرد.
آيت‌الله حسيني همداني در پايان در توصيه به مداحان تأکيد کرد: در کنار مديحه و مرثيه ‌سرايي‌ها، حتي با يک بيت شعر، مضامين انقلابي را به جان مخاطبين خودتان اشراب کنيد و سعي کنيد که اختلاف و تفرقه در ميانتان نباشد.
شوذب محمدي، مسئول بسيج مداحان استان البرز، نيز دراين نشست نکاتي را در خصوص فعاليت‌هاي بسيج مداحان اين استان، آمار شهداي کشورارائه داد.
8029/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟

سیدمحمود رضوی، مشاور رئیس مجلس درباره «چالش تحمیلی حجاب و تندروی جماعت پرهزینه» در یادداشتی نوشت: تندروها به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری معظم افتد.

بخشی از یادداشت سیدمحمود رضوی، مشاور رئیس مجلس که در سایت انتخاب منتشر شده، به شرح زیر است:

پس از انتشار تصاویری آزاردهنده از اعمالی غیرقانونی در مواجهه با بانوان هنجارشکن و قانون شکن، توییتی غیر رسمی اما واضح از نظر رهبر معظم انقلاب منتشر که پس از آن حملات ناجوانمردانه جماعتی تندرو به عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بهانه‌ای شد تا چند خط بنویسم.

فکر می‌کنم میان همه مسلمین و مؤمنین جمهوری اسلامی اجماع وجود داشته باشد که حفظ حجاب واجب است. بعد از سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در خصوص حفظ حجاب که آن را واجب شرعی و سیاسی دانستند، این حکم برای همه مردم و مسئولین لازم الاجرا و لازم الاتباع است.

در سال‌های اخیر جماعت پر سر و صدا و پرهزینه(تندروها)، اتفاقات بدی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زده‌اند و تصویر نیروهای مومن و انقلابی را در بین عموم مردم خراب کرده‌اند و در بزنگاه‌های مهم با عناوین مختلف، تندروی‌های خود را به اوج می‌رسانند و تلاش می‌کنند هر اقدامی خلاف نظر خود را آنقدر پرهزینه کنند که یا به انجام نرسد یا با حداکثر هزینه انجام شود، در مقوله چالش تحمیلی حجاب هم رفتار آن‌ها طوری است که در زمین همان افرادی که برنامه ریزی نموده و نقشه کشیده‌اند بازی می‌کنند و به دنبال این هستند که کار را به پشت بلندگو بکشانند و تا قبل از پشت بلندگو نظرات حضرت آقا را برای خود طبقه بندی می‌کنند که ارشادی است یا مولوی و بعد تصمیم می‌گیرند که تبعیت کنند یا از کنارش عبور کنند.

این گفتمان شنیدن از لبان مبارک و پشت بلند گو و فاصله گذاشتن بین شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبری از همان مواردی است که پایه گذارش جریان انحرافی و به منظور بالا بردن هزینه اجرای منویات ایشان و کُند کردن ابزارهای مختلف رهبری برای اداره کشور بود، حالا هم در این آزمون ولایت پذیری که لازمه قبولی در آن ترجیح امر ولی با وجود ناخشنودی فردی و تفاوت نظر شخصی با نظر ایشان است، آن‌ها را مردود کرده است.

حالا هم این تندرو ها به دنبال آن هستند که ابتدا هزینه کارهای بی قاعده بر دوش رهبری معظم افتد و یا ایشان هزینه‌ی عقب نشینی از مواضع انقلابی که از موضع عقلانیت انقلابی بیان شده را پرداخت نمایند.

ضمن اینکه همه این‌ها توسط گروهی در حال انجام است که خود در عرصه اجرا نه کارنامه‌ای دارند و نه ایده‌ای برای تبلیغ حجاب و عفاف و رویه آن‌ها همیشه ایراد گیری و در مقام شاکی و متوقع ظاهر شدن بوده و ایده‌های آن‌ها عموما سلبی بوده تا ایجابی و اجرائی!

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتظاری که در جامعه برای انتقام شکل گرفت تا شهادت شهدای عزیز دیگر، شهید فخری زاده و شهید سید رضی تا شهادت شهدای کنسولگری ایران در سوریه، دوگانه انتقام/صبراستراتژیک شکل گرفت و جمعی از جبهه انقلاب آنقدر فضا را تنگ نمودند که حتی شاهد تعریض‌هایی به نهادهای انقلابی و حتی بزرگان نظام بودیم، اما باید نظام به یک آمادگی و طراحی همه جانبه و یک وحدت در مردم و مسئولین می‌رسید تا بتواند یک عملیات گسترده را شکل دهد.

در بحث حجاب هم شرایط مشابه وضعیت فوق را دارد، نظام به طور ناخواسته در مقابل یک اتفاق ناخوشایند فرهنگی و شرعی قرار گرفته که دشمن سال‌ها برای آن طراحی انجام داده و تا جایی جلو رفته که توانست فتنه‌ای همچون حوادث پائیز ۱۴۰۱ را رقم بزند، مومنین و نیروهای دلسوز و انقلابی از وضعیت موجود ناراحت و دلخورند، حتما باید کاری کرد که ضمن ایجاد وحدت بیشترین همگرایی را در جامعه ایجاد کند در مقابل دست دشمن هم از هرگونه دست درازی به روان جامعه و مردم کوتاه باشد، پس به نظر ولی مسلمین احترام بگذاریم، اجازه دهیم مسئولان اقدامات برنامه ریزی شده و با قاعده‌ای را طراحی و اجرا نمایند و باور کنیم اگر با همدلی و به دور از احساسات و فشارهای بیرونی و برنامه ریزی انجام شود، همچون وعده صادق هم دشمن را ناامید و هم مردم انقلابی، علما، مومنین و خانواده شهدا و ایثارگران خوشحال خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • تقویت ارزش های انقلابی در مدارس الزامی است
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور