Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- ایرنا- معاون اقتصادی وزیر کشور بر عزم دولت برای توسعه بازارچه های مرزی در استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست عصر سه شنبه در جریان بازدید از زیرساخت های مرز دهلران با کشور عراق اظهار داشت: ایجاد مرز چیلات در شهرستان دهلران با توجه به امتیازات و موقعیت مناسب در دستور کار دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در گزارش وزیر کشور به رئیس جمهور یکی از پیشنهادات در خصوص استان های نیازمند به بازارچه جدید ایلام بود که محقق شد و رئیس جمهور نیز موافقت کردند.
معاون اقتصادی وزیر کشور پای کارآمدن کشور عراق را برای گسترش مراودات تجاری مقابل تعیین کننده دانست و گفت: از طریق وزارت خارجه این مهم نیز پیگیری می شود.
دین پرست ساماندهی بازارچه های استان های مرزی را با استانداران دانست و یادآور شد: شرایط بازارچه چیلات را به وزیر گزارش خواهم داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این بازدید گفت: زیرساخت های مرز چیلات اعم از آب و برق و فیبرنوری تامین شده است.
گفتنی است معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین از مراحل ساخت پروژه صنعتی ان جی ال 3100 و پتروشیمی و کارخانه سیمان دهلران بازدید کرد..
دین پرست قرار است در نشست اقتصاد مقاومتی استان که به میزبانی شهرستان ابدانان برگزار شود، شرکت کند.
7175/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دهلران مرز چيلات معاون وزير كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت