Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:22:57 GMT

روسیه: آمریکا بدنبال تجزیه سوریه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۹۱۲

روسیه: آمریکا بدنبال تجزیه سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات و برنامه های آمریکا در سوریه نشان می دهد که سران واشنگتن همچنان به دنبال تجزیه سوریه هستند.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف امروز سه شنبه در کنفرانس خبری با همتای اسلواکی خود که اکنون رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا است، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: واشنگتن به دنبال تشکیل دولتی مستقل در شرق فرات است و اجازه کمک از سوی متحدانش به بازسازی مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف با اشاره به توافقات بین المللی برای حفظ تمامیت ارضی واستقلال سوریه اظهار داشت: اقدامات آمریکا کاملا خلاف این مساله است و اقدامات آنها خلاف این مساله برای فریب افکار عمومی جهان مطرح می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که وضعیت در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه هر روز پیچیده تر شده است.

گفتنی است، سوریه از هشت سال پیش درگیر جنگ داخلی است و آمریکا به همراه متحدان خود به مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه کمک های نظامی ارایه می دهد.

در نتیجه جنگ داخلی در سوریه صدها هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند و گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش در این مناطق ظهور و بروز پیدا کردند که دست به جنایات بی سابقه ای در جهان زدند.

ایران و روسیه از نخستین روزهای آغاز بحران در سوریه در کنار بشار الاسد رئیس جمهوری قانونی سوریه ماندند و توانستند در طول چند سال داعش را در نقاط مختلف سوریه از بین ببرند.

اکنون بخش عمده ای از خاک سوریه تحت حاکمیت دولت قانونی سوریه قرار دارد و ایران، روسیه و ترکیه تلاش می کنند در قالب فرمت آستانه و همکاری سازمان ملل متحد بحران سیاسی در این کشور را حل و فصل کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لاوروف وزیر خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد