Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه گزارش داد: میزان صادرات نفت ایران در ژانویه گذشته (دی ماه) بیش از حد انتظار بوده و در ماه فوریه جاری (بهمن ماه) از ثبات برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از منابع صنعت نفت گزارش داده است مشتریان نفت ایران که از تحریم آمریکا معافیت گرفته اند، خرید نفت خود را افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات منبع «رفینیتیو ایکون» نشان می دهد در ماه فوریه جاری (بهمن ماه) ایران روزانه به طور متوسط یک میلیون و 250هزار بشکه نفت و در ماه ژانویه گذشته بین یک میلیون و یکصد هزار بشکه تا یک میلیون و سیصدهزار بشکه صادرات داشته است.

رویترز افزود: میزان بالای صادرات نفت ایران بر قیمت نفت تاثیر گذاشته، به طوری که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) می خواهد در سال جاری 2019 ( 1397-1398) میزان عرضه نفت را کاهش دهد. البته ایران با سازمان اوپک به توافق رسیده است با توجه به تحریم نفتی آمریکا، از کاهش تولید نفت معاف شود.

یک منبع صنعت نفت که به آمار صادرات نفت ایران دسترسی دارد گفت: با توجه به اینکه صدور معافیت تحریم های آمریکا برای مشتریان ایران در ماه مه آینده (اردیبهشت) پایان خواهد یافت، خریداران نفت ایران تلاش دارند قبل از رسیدن این تاریخ معامله با ایران را انجام دهند.

رویترز ادامه داد: ممکن است افزایش صادرات نفت ایران، آمریکا را به تلاش برای کاهش آن ترغیب کند، در این صورت احتمال دارد قیمت نفت افزایش یابد و این در حالی است که آمریکا می خواهد جلوی صادرات نفت ونزوئلا را نیز بگیرد.

از ماه نوامبر گذشته (آبان و آذرماه گذشته) که آمریکا تحریم نفتی ایران را آغاز کرده، صادرات نفت ایران به شکل نامحسوسی صورت می گیرد. در شرایطی که اکثرا بر این باورند که صادرات نفت ایران کاهش چشمگیری داشته اما جریان حمل و نقل نفت ایران نشان می دهد این صادرات چند صد هزار بشکه در روز بیشتر از حد پیش بینی است و این قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار موسسه رفینیتیو نشان می دهد، صادرات نفت ایران، در ماه فوریه جاری (بهمن ماه)یک میلیون و یکصد هزار بشکه در روز بوده و در ماه ژانویه گذشته (دیماه ) یک میلیون و سیصدهزار بشکه در روز، تقریبا نزدیک به صادرات ماه فوریه جاری، بوده است.

به هر حال صادرات ماه ژانویه گذشته ( دیماه گذشته) بیش ازحدس و گمان های اولیه بوده. برآوردهای اولیه حاکی از آن بود که صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز کمتر خواهد بود، به طوری که در ماه دسامبر گذشته (آذر و دیماه ) چنین اتفاقی افتاد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صادرات نفت ایران دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است

اکنون جهان درگیر دو منازعه بسیار بزرگ و خونین است که نقطه اشتراک هر دوی آنها حضور فعال آمریکا در حمایت مالی و تسلیحاتی یکی از طرف‌های جنگ است. جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، با حمایت تسلیحاتی گسترده واشنگتن همراه بوده است، موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق روسیه خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: آمریکا طی هفته‌های اخیر اقدام به صورت مخفیانه اقدام به ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین برای استفاده در جنگ با روسیه کرده است. 

این موشک‌ها بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی اخیر آمریکا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۲ مارس با آن موافقت کرده بود. با این حال، هنوز شمار این موشک‌های برد بلند فاش نشده است. 

این مقام آمریکایی تاکید کرد: این موشک‌ها برای نخستین بار در حمله ۱۷ آوریل اوکراین به یک پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه مورد استفاده قرار گرفت که ۱۶۷ کیلومتر با خط مقدم نبرد میان دو طرف فاصله داشت. 

پیش از این ارسال سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS به روسیه باعث ایجاد بحث و مناقشه در کابینه بایدن شده بود. این موشک‌ها ۳۰۰ کیلومتر برد داشتند. این موشک‌ها اواسط ماه سپتامبر به اوکراین ارسال شده بودند. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این بار ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین به دلیل نگرانی از خالی شدن ذخایر این کشور و آسیب به سطح آمادگی ارتش آمریکا اجتناب کرده بود. 

روسیه پیش‌تر به مقامات غربی درباره هر گونه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داده بود. مقامات غربی مسکو را متهم به خرید موشک‌های دوربرد از کره شمالی در ماه دسامبر و ژانویه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟