Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی اصغر سعدآبادی امروز در نشست خبری رویداد ملی نوآوری «خاتون» که با حضور اصحاب رسانه در مرکز امور بانوان و خانواده برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه بانوان رسم بر این بوده که اکثرا دستگاه‌ها، مسئولین و آقایان متشکل از حوزه بانوان را تشخیص داده و خود برای این رفع این مشکل به ارائه راه‌حل‌ها و پیاده سازی آن‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رویکرد «خاتون» متفاوت بوده، بدین منظور که بانوان خود پای کار آمدند و در حوزه‌هایی چون «بانوان»، «خانواده»، «فرزندپروری»، «همسرداری»، مسائل اقتصادی و اجتماعی ایده‌پردازی کرده‌اند.
وی ادامه داد: این ایده‌ها در جهت این امر است که بانوان چگونه به حل این مشکلات بپردازند و «خاتون»، آستان قدس رضوی و سایر سازمان‌هایی که در این مسیر همکاری داشته‌اند، درصدد این هستند که ایده‌های خود را ارائه دهند و دستگاه‌ها این ایده‌ها را ارزیابی می‌کنند تا متوجه شوند که این ایده‌ها تا چه حد توانسته مشکلات بانوان را حل کند.
دبیر علمی اولین رویداد ملی نوآورانه «خاتون» با اشاره به ویژگی که این رویداد دارد نیز تاکید کرد: ما همیشه تصور می‌کنیم مشکلات کشور به دست مسئولین و اساتید حل می‌شود در حالی که در این جمع شرکت‌کنندگان، فردی است که تحصیلات دانشگاهی ندارد و در روستای دور افتاده‌ای زندگی می‌کند اما توانسته یکی از مشکلات کشور را به خوبی شناسایی کند.
سعد آبادی اضافه کرد: این فرد در این فرآیند آموزش یادگیری توانسته برای طرح خود ایده خوبی را ارائه دهد که در روز رقابت قطعا یکی از ایده‌های خوب این رویداد خواهد بود. ویژگی دیگری که این رویداد از آن برخوردار بوده این است که با توجه به اینکه سازمان‌های مختلف مشکلاتی را دارند و برای حل آن‌ها ممکن است هزینه‌های زیادی صرف شود، در واقع خروجی این رویداد باعث شده که این هزینه‌ها کمتر شود.
وی تصریح کرد: از این رو از همه بانوان درخواست شد که اگر مشکلی را شناسایی کردند و یا ایده‌ای را دارند در سایت «خاتون» بارگذاری کنند که نهایتا 780 نفر ایده‎های خود را بارگذاری کردند و از این تعداد با توجه به شاخص‌هایی که وجود داشت 140 ایده برای شرکت در پیش رویداد دعوت شدند.
دبیر علمی اولین رویداد ملی نوآورانه «خاتون» گفت: با توجه به اینکه این پیش رویداد در بهمن ماه برگزار شد، در آن به شرکت کنندگان آموزش‌های لازم در جهت اینکه چگونه بتوانند ایده خود را خلاقانه‌تر کنند، داده می‌شد که در واقع این ابزارها به آن‌ها کمک کرد که ایده‌های خود را عملیاتی کنند.
وی اظهار کرد: این رویداد بدین گونه است که ایده به صورت خام قابل پذیرش نیست و این در حالی است که در کشور ما ایده‌های زیادی وجود دارد که متاسفانه هیچ یک از آن‌ها اجرایی نمی‌شود، چرا که آن‌ها خام بوده و از خلاقیت و جذابیت خاصی برخوردار نیستند.
سعدآبادی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد نیز عنوان کرد: در روز آخر پیش رویداد با توجه به رقابتی که میان شرکت کنندگان به وجود آمد، تعداد 49 ایده به مرحله رقابت راه پیدا کردند و در پایان این پیش‌رویداد نیز ایده‌های ارائه شده و با توجه به دسته بندی که بر روی آن‌ها صورت گرفت بنا شد آن درصدی که به حل مسائل کلان کشور کمک می‌کند پردازش شوند و در مجموع 36 ایده به مرحله رویداد راه پیدا کردد.
وی ادامه داد: در نهایت نیز از این تعداد، 29 ایده برای مرحله پیش‌شتاب‌‌دهی انتخاب شدند که این مرحله تا روز رویداد ادامه خواهد داشت که در این مرحله برای هریک از تیم‌ها با توجه به تخصصی که مورد نیاز است یک مربی تعریف می‌شود که کمک می‌کنند تا ایده‌ها درصد اجرایی شدن پیدا کند. البته که این ایده‌ها در چند مرحله مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند و ارزیابی نهایی در روز نهم اسفند ماه سال جاری خواهد بود.
سعد آبادی تصریح کرد: از هفتم بهمن ماه تاکنون 700 نفر ثبت نامی جدید هم داشته‌ایم که متاسفانه دیگر امکان شرکت برای آن‌ها وجود ندارد اما این افراد می‌توانند برای رویداد «خاتون 2» امکان شرکت را خواهند داشت که همه افراد از تمامی نقاط کشور می‌توانند از طریق سایت khatoon.startap برای این رویداد ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی آستان قدس رضوی بانوان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: به زودی رویداد وعده صادق را در آیینه هنر برگزار می‌کنیم و این رویداد آتش به اختیار و خودجوش از سوی هنرمندان شکل گرفته است و اثار فرهنگی در خصوص وعده صادق را در این رویداد رونمایی می‌کنیم.

 آرش زینال خیری  گفت: استان همدان امسال بعد از، نگارش فیلم سینمایی شهید قهاری سعید با تولید این فیلم قدم بزرگی در معرفی شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر می‌دارد.


او خواستار افزایش میزان مطالعه و خلاقیت هنری بسیجیان در عرصه فرهنگ و هنر و پاسداری از آن شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان هم  گفت: مشکلات فرهنگی بیش از هر چیز به خود ما بر می‌گردد و کم توجهی به سواد فرهنگی باعث برخی مشکلات شده است ولی این مشکلات هم با تفکر و رفتار بسیحجی درمان می‌شود.

حمید رضا اقابیگی افزود: معجزه الهی پیامبر ما دین اسلام است و ترویج فرهنگ اشنایی با قران و کتاب خوانی بهترین روش برای تقویت جامعه و نزدیکینسل‌های بعد انقلاب با ارزش‌های دینی و اسلامی است.



در پایان هم از برترین‌های فرهنگی و بسیجیان هنرمند استان همدان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد