Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:35:51 GMT

جهتگیری وزارت صنعت و معدن احداث صنایع کوچک است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۱۹۷

جهتگیری وزارت صنعت و معدن احداث صنایع کوچک است

کرمان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهتگیری این وزارتخانه در راستای احداث پروژه های جدید و کوچک با حمایت بخش خصوصی است که در این زمینه امروز از حوزه تولید کنستانتره و کاتد مس منطقه کرمان بازدید شد.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران استان کرمان افزود: واحدهای کوچک می توانند توان، مدیریت و سرمایه مردمی را پای کار بیاورد و شرکت مس آنان را با تضمین خرید محصولات تولیدی به قیمت روز، همراهی و پشتیبانی می کند لذا مردم می توانند با خیالی آسوده در حوزه های صنعت و معدن سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می تواند دولت را در افزایش تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی یاری دهد بازسازی معادن کوچک است اظهار داشت: این سیاست امسال به صورت جدی در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
وی با اشاره به سیاست های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تاکید کرد: شاه بیت برنامه های این وزارتخانه حفظ تولید موجود است که در نهایت منجر به حفظ اشتغال می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین برنامه ما در سفر به استان کرمان دیدار با صنعتگران و بررسی مسائل و مشکلات آنان بود و در این سفر راه حل هایی برای پیگیری ارائه و با حضور صنعتگران جمع بندی شد.
وی ادامه داد: صنعتگران استان کرمان همچنین در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مشکلاتی جدی داشتند که باید به صورت ملی و استانی پیگیری شود و بانک ها نیز در این زمینه از آنها حمایت کنند.
رحمانی تصریح کرد: تامین ارز واحدهای نیازمند واردات مواد اولیه، درخواست استمهال بانکی و مالیاتی از مشکلات صنایع و معادن استان کرمان است که بزودی پیگیری و رفع می شود.
وی با اشاره به بازدید از کارخانه اسید مس سرچشمه و خاتون آباد افزود: این پروژه در سرچشمه تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: افتتاح کارخانه اسید مس سرچشمه برای نخستین بار طی بیش از 30 سال گذشته مس را به صنعتی سبز تبدیل خواهد کرد و این سرمایه گذاری های کلان و پیگیری وزارت در راستای نداشتن مغایرت بین صنعت با مسائل زیست محیطی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: پیگیر هستیم که مناطق معدن خیز با سیاست اصولی جذب نیرو، تدارکات و منابع مالی خود را به استان ها بیاورند که موجب رونق در این مناطق می شود.
رحمانی ادامه داد: پیشرفت خوبی تاکنون در پرداخت حقوق استان ها توسط صنایع و معادن داشتیم که این پیگیری ها ادامه دار خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه صبح امروز (سه شنبه) با حضور در گلزار شهدای شهربابک نسبت به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کرد.
در این سفر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، مدیرعامل صنایع ملی مس ایران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
بازدید از طرح بیمارستان ولیعصر (عج) شهربابک، معدن چاه فیروز، کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه و کلنگ زنی کنستانتره مس ایجو، از دیگر برنامه های وزیر صنعت و معدن به شهرستان شهربابک بود.
3029/7420

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و معدن وزير صنعت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد