Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- "يوسف بن علوي" وزير خارجه عمان در ديدار با "سرگئي لاوروف" وزير خارجه روسيه بر ضرورت بازگشت سوريه به اتحاديه عرب تاکيد و برخي از کشورهاي عربي را به سنگ اندازي در اين باره متهم کرد.
اتحاديه عرب در سال 2012 و در پي آغاز بحران در سوريه، تحت فشارهاي امارات و عربستان عضويت سوريه را در اين اتحاديه تعليق و بيشتر کشورهاي عربي نيز با بستن سفارتخانه هايشان، روابط ديپلماتيک خود را با دمشق قطع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحران در سوريه، از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت آمريکا و متحدان غربي و عربي کاخ سفيد براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شد.
"فيصل مقداد"، معاون وزير خارجه سوريه چندي پيش اعلام کرد: برخي کشورهاي عربي مبالغي بالغ بر 137 ميليارد دلار به تروريست‌ها کمک کردند تا اين کشور را نابود کنند.
افشاگري هاي مختلف در خصوص حقايق بحران سوريه بيش از پيش افکار عمومي را متوجه اين واقعيت کرده است که اين بحران نتيجه مداخلات و فتنه گرايي هاي غرب و برخي از دولت هاي عربي بوده است.
مداخلات مخرب خارجي به سرکردگي آمريکا و همدستي عربستان و برخي ديگر از کشورهاي عربي منطقه از جمله امارات در سوريه سبب شد تحولات اين کشور بجاي آنکه در يک روند تعاملي سازنده ميان مردم و دولت و در چارچوب اصلاحات سياسي دنبال شود، وارد يک جنگ خانمان سوز شود. با خارج شدن پاره اي از اعتراضات در سوريه از مسير مسالمت آميز از طريق اعزام گروه هاي تروريستي و حمايت همه جانبه از آنان عملا" اين کشور در 8 سال گذشته درگير بحران شده است.
در مجموع توطئه عليه سوريه را بايد در چارچوب مداخلات خارجي در اين کشور با محوريت تجزيه و تضعيف کشورهاي منطقه ارزيابي کرد.
اين درحالي است که برخي از دولت هاي عربي نظير عربستان و امارات نيز به تامين کنندگان مالي و نيرو و تجهيزات نظامي جهت پيگيري طرح هاي مغرضانه و تروريستي آمريکا در منطقه تبديل شده اند.
در چنين فضايي اتحاديه عرب نيز در مسير کارشکني در مسير تلاش هاي بين المللي و منطقه اي در جهت کمک به حل بحران سوريه و در چارچوب سياست هاي ديکته شده غرب و حکام عربي به تعليق در آوردن عضويت سوريه که خود از بانيان اين اتحاديه بوده است اقدام کرد که اين اقدام نسنجيده نيز به تضعيف بيشتر اتحاديه عرب و تعميق شکاف اتحاديه عرب انجاميد.
اين در حالي است که اشتباه زيانبار ديگر حکام عربي بويژه امارات و عربستان حمله نظامي به يمن بود.
دولت سعودي و امارات با تبليغات فراوان تلاش کردند حمله نظامي به يمن را با ائتلاف عربي پيوند بزنند و نشان دهند که اين اقدام تجاوزکارانه مورد رضايت ديگر کشورهاي عربي نيز است.
اما ائتلاف مورد ادعاي عربستان که متشکل از 9 کشور بود هيچگاه شکل يک ائتلاف نداشته است و عربستان سعودي صرفا" با حمايت امارات جنگ در يمن را تداوم داده است.
شش کشور ديگري که نام آنها در ائتلاف مورد ادعاي رياض وجود دارد ، يا به شکل سمبليک و صرفا براي کسب امتيازهاي اقتصادي نام شان در اين ائتلاف ثبت شد و يا اينکه مانند کشور سودان، اتباع فقير خود و نيروهاي نظامي را روانه جنگ يمن کردند.
کشورهاي مهمي نظير تونس، الجزاير و عمان نيز در ائتلاف تجاوز نظامي به يمن به سرکردگي عربستان شرکت نکردند. مداخلات فزاينده عربستان و امارات در يمن را بايد در راستاي مطامع هميشگي حکام عربي بويژه آل سعود وآل نهيان و غرب در اين کشور با ويژگي هاي استراتژيک ارزيابي کرد که اين موضوع مخاطرات امنيتي گسترده اي براي خاورميانه به همراه داشته است که اين موضوع اعتراض کشورهاي منطقه از جمله عمان را در پي داشته است.
نويسنده: بيژن نجفي
117/120
کليدواژه سوريه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟

هر کشور قوانین راهنمایی و رانندگی و جرائم مربوط به خود را دارد. ندانستن قوانین در هر کشور می‌تواند بسیار خسارت‌زا باشد؛ برای مثال جریمه سرعت غیرمجاز در هلند بسیار بیشتر از اروپای شرقی است.

در عربستان، در صورتی که افراد از پل عابر پیاده عبور نکنند و مسیر مستقیم از وسط بزرگراه را برگزینند، بین هزار تا ۲ هزار ریال عربستان جریمه خواهند شد!

امارات متحده عربی

به گزارش روزیاتو، سیستم امتیاز سیاه دبی، رانندگانی را که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند ردیابی می‌کند. این سیستم از امتیازهایی برای نشان دادن میزان جدی بودن تخلف استفاده می‌کند. هر بار که یک راننده کار اشتباهی انجام می‌دهد، مانند رانندگی با سرعت زیاد یا پیروی نکردن از علائم راهنمایی و رانندگی، چند امتیاز سیاه دریافت می‌کند.

رانندگی در حالت مستی می‌تواند جریمه بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار درهم، تا سه ماه حبس، ۶۰ روز توقیف خودرو یا همه این موارد را به دنبال داشته باشد. متخلفان ممکن است امتیاز سیاه هم دریافت کنند.

در صورتی که رانندگان از سرعت مجاز، کمتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت تخلف کنند، بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ درهم جریمه می‌شوند. اگر این تخلف از سرعت مجاز بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و حتی بالاتر باشد، جریمه هزار و ۵۰۰ درهمی، ۱۲ امتیاز سیاه) و ۳۰ روز توقیف ماشین را به دنبال خواهد داشت.

عبور از چراغ قرمز، هزار درهم جریمه، ۱۲ امتیاز سیاه و توقیف ۳۰ روزه وسیله نقلیه را به همراه دارد. البته در قوانین راهنمایی رانندگی ذکر شده که عبور از چراغ قرمز تعلیق گواهینامه ندارد. بی‌توجهی به خط عابر پیاده و راندن بیش از سرعت مجاز در نزدیکی این خط نیز ۵۰۰ درهم جریمه را در پی خواهد داشت.

ترکیه

به نقل از سایت ikamet، رانندگی در حالت مستی چندین حالت دارد. بابت اولین تخلف ۶۴۴۰ لیره، بابت دومین بار هشت هزار و ۷۵ لیره و بابت سومین بار ۱۲ هزار و ۹۷۸ لیره جریمه برای فرد به دنبال دارد.

تخلف از سرعت مجاز تا ۳۰ درصد سرعت مجاز، هزار و ۵۰۷ لیره و تخلف از سرعت مجاز، بیش از ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد سه هزار و ۱۳۶ لیره جریمه در پی خواهد داشت. تخلف از سرعت مجاز بیش از ۵۰ درصد، فرد خاطی را متوجه جریمه ۶ هزار و ۴۴۰ لیره‌ای خواهد کرد. عبور از چراغ قرمز هزار و ۵۰۷ لیره و بی‌توجهی به خط عابر پیاده سه هزار و ۱۳۶ لیره جریمه دارد.

عربستان

این کشور جرائم راهنمایی و رانندگی را به چهار دسته عمده تقسیم کرده است. دسته اول جرائم که از همه سنگین‌تر هستند، بین ۵۰۰ ریال تا ۹۰۰ ریال جریمه فرد و حتی توقیف وسیله نقلیه را در پی خواهند داشت. رانندگی در حالت مستی، عبور از چراغ قرمز و تخلف از سرعت مجاز بیش از ۲۵ کیلومتر جزو این دسته هستند.

دسته دوم جرائم بین ۳۰۰ ریال تا ۵۰۰ ریال هستند و مجدداً امکان توقیف وسیله نقلیه را دارند. تخلف از سرعت مجاز کمتر از ۲۵ کیلومتر جزو این دسته به شمار می‌رود. به این ترتیب دسته‌های سوم و چهارم جرائم کوچک‌تر و مجازات‌های کمتر را پوشش می‌دهند.

عمان

رانندگی در حالت مستی در عمان برای اولین بار هزار ریال عمان (۲۶۰۰ دلار) و برای دومین بار ۲ هزار ریال عمان (۵۲۰۰ دلار) جریمه در پی خواهد داشت. مشخص است که این جریمه بسیار سنگین است زیرا در مقایسه با تخلف از سرعت مجاز تا ۲۰ کیلومتر که تنها ۱۰ ریال عمان جریمه دارد، مبلغ بسیار بیشتری از فرد دریافت می‌شود. تخلف از سرعت مجاز از ۲۱ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت نیز ۱۵ ریال عمان و ۲ امتیاز منفی در پی خواهد داشت.

رد کردن چراغ قرمز یکی از بدترین تخلفات رانندگی است که یک راننده می‌تواند در عمان مرتکب شود؛ چراکه علاوه بر جریمه ۵۰۰ ریالی، می‌تواند او را تا یک سال در زندان حبس کند! بی‌توجهی به خط عابر پیاده نیز ۱۵ تا ۳۰ ریال عمان جریمه خواهد داشت.

قطر

رانندگی در حالت مستی در قطر نیز به دلیل خطرناک بودن جرم سنگینی محسوب می‌شود. هر فرد متخلف ممکن است با ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار ریال قطر، احتمال حبس و حتی تبعید مواجه شود!

تخلف از سرعت مجاز با هر ۱۰ کیلومتر بیشتر، ۱۰۰ ریال قطر جریمه دارد. این جریمه تا سقف هزار ریال می‌تواند بالا برود. عبور از چراغ قرمز تا ۶ هزار ریال قطر و توقیف وسیله نقلیه را به همراه خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402