Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:15:28 GMT

کتابخانه مرکزی یزد تا خرداد ماه 98 تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۳۰۸

کتابخانه مرکزی یزد تا خرداد ماه 98 تکمیل می شود

محسن صادقیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چندی قبل در دیدار با دکتر مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره واگذاری ساختمان کتابخانه مرکزی یزد به استان و پایان 24 سال بلاتکلیفی و نیمه تمام ماندن این پروژه تصمیم گیری شد.
وی افزود: ساخت این طرح از سال 1374 در بافت قدیمی شهر یزد آغاز شد که تا سال 88 درگیر بحث تعدیل ارتفاع بود و بعد از تغییر و تحول در دستگاه های اجرایی از اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی به شهرداری یزد واگذار شد، که همچنان نیمه تمام است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استانداری یزد خاطرنشان کرد: به تازگی تفاهم نامه ای با نهاد کتابخانه های عمومی به امضا رسید که بر اساس آن ، این نهاد موظف است به عنوان دستگاه اجرایی و بهره بردار ، این پروژه را ظرف 6 ماه تکمیل و افتتاح کند.
صادقیان با اشاره به اعتبار سفر رهبری برای تکمیل این طرح یادآور شد: تاکنون از محل اعتبار این سفر بیش از 80 میلیارد ریال ( با اعتبارات اخیر ) برای کتابخانه مرکزی یزد اختصاص یافت، امیدواریم به زودی شاهد آغاز به کار این مجموعه باشیم.
وی اظهار داشت: هزینه تکمیل این مجموعه بیش از اعتبار اخیر است طبق تفاهم نامه از محل اعتبار مذکور شهرداری یزد آزادسازی را انجام می دهد و نهاد کتابخانه ها متعهد شد تا از منابع داخلی ، این پروژه را تکمیل کند.
در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد نیز تغییر دستگاه اجرایی و دستگاه بهره بردار این کتابخانه به نهاد کتابخانه ها به تصویب اعضا رسید.
طرح اولیه کتابخانه مرکزی یزد واقع در بافت تاریخی شهر در سال ۱۳۷۶ زیر نظر دفتر عمرانی و املاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید و عملیات ساخت این طرح فرهنگی از سال ۱۳۷۷ آغاز شد اما به دلیل مشکلات عدیده‌ تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
این پروژه هر چند سال یکبار بین نهاد و سازمان‌های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، اداره کل مسکن و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دست به دست شد و در نهایت در سال 94 برای تکمیل به شهرداری یزد محول شد و اواخر دی ماه پس از 2دهه از زمان شروع ساخت آن طبق گفته مسئولان برای تکمیل به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان بهره‌بردار آن واگذار شد.
1968/ 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه و شهرسازی شهرداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار

سالن ورزشی شهدای انار مرز در آئینی با حضور علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، کمال رستمعلی فرماندار شهرستان جویبار، قبادی شهردار ساری، اتقایی رئیس ورزش و جوانان جویبار و جمعی دیگر از مسئولان، سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز به بهره برداری رسید.

رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در آئین بهره برداری از این سالن ورزشی، گفت: اگر کار رنگ خدایی داشته باشد نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و همکاری و همت اهالی روستا نیز در سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه تاثیر گذار بود.

او افزود: با توجه به اینکه در ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی از مردم هم کمک گرفته ایم و شاهد مشارکت مردم بودیم، به نوعی شعار امسال مقام معظم رهبری که جهش تولید با مشارکت مردمی است را قبل از سال شروع کرده ایم.

رجبی گفت: ورزش محل انسان سازی است و باید در حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و توجه به بهره وری و استفاده صحیح تلاش کنیم.

او با بیان اینکه به مردم بدهکاریم، افزود: جویبار شهرستان ویژه ورزش است و امیدواریم با اعتبارات جدید همه‌ی پروژه‌های ورزشی این شهرستان تکمیل شود.

کمال رستمعلی فرماندار جویبار در این مراسم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گفت: از زمان روی کار آمدن رجبی اتفاقات خوبی در ورزش جویبار روی داد و پاسخگویی و اهتمام به برآورده شدن نیازمندی‌های جامعه ورزش و جوانان از سوی دستگاه ورزش و جوانان قابل تقدیر و تشکر است.

او ضمن اشاره به اهمیت ورزش برای کسب افتخارات ملی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان ورزشی را انتظار مردم منطقه دانست و بر تخصیص اعتبارات مناسب ورزشی تاکید کرد.

عملیات ساخت سالن ورزشی روستای انارمرز جویبار از سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

این سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در ۱۴۰۳
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است