Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انتقادات مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکابه ساز و کار مالی اروپا، گفت: پاریس با احترام به توافق های بین المللی و امنیت جهانی، متعهد به اجرای برجام است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، در توئیت سفارت فرانسه در تهران لینک نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز 26 بهمن با موضوع اینستکس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا به سازوکار مالی اینستکس، اظهار داشت: فرانسه با احترام به توافق های بین المللی و امنیت جهانی، متعهد به اجرای برجام است. 
وی افزود: تا زمانی که ایران به تمامی تعهدات هسته ای خود عمل کند، فرانسه به حمایت خود از توافقنامه هسته ای که اجماعا طی قطعنامه 2231 به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه یادآور شد: این کشور به همراه دو شریک اروپایی خود (آلمان و انگلستان)، از رویکردی حمایت می کند که شامل چارچوب بندی بلندمدت برنامه هسته ای ایران، محدود کردن برنامه موشکهای بالستیک و فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای این کشور می باشد. 
وی خاطرنشان کرد: همه دولت های عضو اتحادیه اروپا، درتاریخ 4 فوریه، بر لزوم داشتن رویکردی جامع و متوازن نسبت به ایران تأکید نمودند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: اقدامی که با شرکای اروپایی خود، به خصوص آلمان و انگلستان، بر روی سازوکار حمایت از تبادلات تجاری اینستکس انجام شد، به منظور تسهیل تبادلات تجاری مشروع با ایران در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مصوب 2015 است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: برجام فرانسه پاریس سخنگوی وزارت خارجه مایک پنس سازوکار مالی اروپا اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد