Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه با بیان اینکه اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تئوریزه و تبدیل به مدل نشود از بین می‌رود، گفت: در بیانیه گام دوم که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شده باید حکومت و انقلاب اسلامی تئوریزه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع،‌ عصر امروز نشست فصلی فعالان رسانه‌ای استان همدان با همت مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی استان با موضوع تبیین، تشریح و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  با حضور حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد، عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این بیانیه بسیار راهبردی و راهگشا بوده و یک جمع‌بندی دقیق و عمیق از گذشته انقلاب است که رهبر انقلاب برای تدوین آن  وقت گذاشته‌اند.

وی افزود: این بیانیه برای فضای سنگین حاکم بر جامعه که بر سر دستاوردهای انقلاب اسلامی ریخته شده بود، مانند باطل کردن سحر عمل کرد.

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه گفت: بیانیه گام دوم دارای سه بخش است که اولین بخش آن تحلیل قیام امام، دومین بخش آن تحلیل از گذشته انقلاب و دوران مدیریتی انقلاب و وضع حال است.

وی با بیان اینکه مجموعه فکری حسینیه اندیشه با هدف انقلاب فرهنگی برای زمینه‌سازی تمدن اسلامی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بخش سوم این بیانیه که گام دوم است به آینده نگاه می‌کند و برنامه راه را در هفت عرصه برای ما مطرح می‌کند.

زیبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تئوریزه و تبدیل به مدل نشود از بین می‌رود، تصریح کرد: کار فکری و مدل انقلاب اسلامی از سال ۴۸ شروع شد و تئوری انقلاب اسلامی به جریان افتاد.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شد باید حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی تئوریزه شود.

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه خاطرنشان کرد: سال‌های قبل موضوعاتی همچون ناتوی فرهنگی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تحول در علوم انسانی، سبک زندگی، تمدن‌سازی و جنبش نرم‌افزاری از سوی رهبر انقلاب صادر شده اما این  نخستین بار است که مخاطب یک بیانیه جوانان هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات حاکم بر انقلاب‌های قرن بیستم را به هم ریخت و  یک راه سوم را به دنیا نشان داد، گفت:  راه سوم امام خمینی (ره) نه براساس قاعده غرب بود و  نه شرق، بلکه راه سوم پیروزی خون بر شمشیر بود و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

زیبای‌نژاد با بیان اینکه امام برای مدیریت و اداره کشور نیز قواعد علمی غرب و شرق را بهم زد عنوان کرد: امام خمینی (ره) یک راه جدیدی را برای حاکمیت ایجاد کرد که در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب از آن تحت عنوان «تجربه نشده» یاد کردند.

وی اضافه کرد: کار امام در حوزه سیاسی، امنیتی و دفاعی قابل وضوح است؛ امام در حوزه سیاسی در کنار نهادهای سابق، نهادسازی کرد و نهادهای مردمی با ساختار مردمی ایجاد کرد.

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه با بیان اینکه در بخش دفاعی نیز امام  قواعد ارتش و قواعد نظامی دنیا را که نیروی هوایی متغیر اصلی آنهاست را رد کرد، افزود: امام نهاد سپاه و بسیج را درست کرد و با لشکر پیاده و معادلات جدید وارد دفاع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام و انقلاب اسلامی معادلات رایج در امور سیاسی، دفاعی و امنیتی را به هم زد و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدی در مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با بیان اینکه انقلاب ما از عنابات حق تعالی و معجره قرن بود و برگرفته از عاشورای سیدالشهدا است، گفت: انقلاب اسلامی با این عظمت، یک چالش برای نظام سلطه فراهم کرده و مایه امید مستمندان و مظلومان و موجب ناامیدی استکبار جهانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم با اشاره به اینکه واقعه طبس واقعه‌ای است که دارای مستندات و مشاهدات عینی است وبرای همه روشن و قابل درک است، از مقامات کشوری و لشکری کشور خواست: نسبت به این واقعه توجه ویژه‌ای داشته باشند و هر سال این مراسم با شکوهتر از سال‌های قبل و با حضور مقامات کشوری برگزار شود.

طالبی افزود: باید طوری مراسم این واقعه تاریخی برگزار شود که در اذهان جهانی نیز نهادینه شود.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس، گفت: تاکنون این موزه اعتبارات ملی دریافت نکرده و تنها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان تخصیص یافته و همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار متمم نیز از این محل دریافت و هزینه شده است.

طالبی گفت: این موزه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مسئولان خواستار پیگیری هستیم.

مدیر موزه استکبار ستیزی هم با تاکید بر اینکه واقعه ۵ اردیبهشت یک معجزه الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد، افزود: این وظیفه همگانی است که واقعه طبس را بیش از پیش بین اقشار مختلف و در سطح جهانی نهادینه کنیم.

جهان بخش با اشاره به اقدام تنبیهی سپاه و عملیات وعده صادق، گفت: وعده صادق علاوه بر اقتداری که داشت یک اتفاق ویژه هم افتاد و این بود که افکار عمومی جهان اسلام و جهان بشریت بیدار شدند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در طبس، گفت: هم اکنون این پروژه ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند ساخت این موزه پرهزینه و کم اثر نباشد بلامانع است، عنوان کرد: ساخت این موزه با اعتبارات قطره چکانی مقدور نیست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که درصورت تامین اعتبار ظرف مدت دو سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه