Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:05:52 GMT

مشاور اسد، خودمختاری کردهای کشورش را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۵۳۴

مشاور اسد، خودمختاری کردهای کشورش را رد کرد

تهران - ایرنا - «بثنیه شعبان» مشاور رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه هرگونه اعطای حکومت خودگردان به کردهای کشورش را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شعبان این کار را مقدمه برای تجزیه سوریه دانسته است.
شعبان که در کنفرانس والدای در مسکو سخن می گفت، اعلام کرد: حکومت خودگردان یعنی تجزیه سوریه و هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رسانه ای اسد با بیان این که کردها بخش ارزشمند و مهمی از ملت سوریه هستند، افزود: کشور ما، کشوری است که همه اقوام را در خود جای داده است و همگان در برابر قانون اساسی، دارای حق و حقوق مساوی هستند.
وی درباره کارشکنی آمریکا در سوریه گفت: نیروهای آمریکایی در التنف (جنوب سوریه) با حمایت از تروریست ها اجازه نمی دهند ارتش دمشق این مناطق را آزاد کند.
شعبان اضافه کرد: کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در سوریه و بویژه آمریکا با هدف طولانی شدن بحران سوریه از تروریست ها حمایت می کنند.
مشاور رسانه ای اسد خاطر نشان کرد که ادعای مبارزه با تروریسم از سوی امریکا در سوریه و منطقه بهانه ای برای نجات باقیمانده تروریست های مستقر در کشورمان صورت می گیرد.
کنفرانس بین المللی والدای از روز دوشنبه در مسکو آغاز به کار کرده و دستور کار اصلی آن بررسی نقش روسیه در حل و فصل بحران های منطقه ای در خاورمیانه است.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كردهاي سوريه حكومت خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: تنها راه کمک‌رسانی به غزه گذرگاه‌های زمینی است

مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» با رد احتمال هرگونه ورود حقیقی کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال غزه، تاکید کرد مواد غذایی و دارویی باید به طور گسترده وارد این باریکه شود در غیر این صورت قحطی رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که برخی کمک‌های هوایی وجود دارد اما هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور کمک‌رسانی وجود ندارد و بازرسی‌های پیچیده نیروهای اشغالگر مانع از ارسال کمک‌ها می‌شود.

پیش‌تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا درباره اتمام منابع این نهاد حقوق بشری برای کمک به مردم غزه هشدار داده بود.

وی وضعیت مالی این سازمان را «بسیار نامطلوب» عنوان کرد و گفت: امیدوارم که کشورهای بیشتری کمک به آنروا را از سربگیرند.

این مقام سازمان ملل، تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی آنروا به شمال غزه را جلوگیری از زنده ماندن افرادی دانست که در خطر مرگ هستند.

لازارینی با بیان اینکه دسترسی مردم شمال غزه به کمک‌های بشردوستانه بسیار ضروری است، مشارکت طرف‌های ثالث برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی، ۱۲ نفر از ۱۳ هزار عضو آنروا را به مشارکت در عملیات طوفان الاقصی متهم کرد؛ اتهامات بی اساسی که موجب قطع کمک‌های آمریکا به این نهاد بشردوستانه شد.

البته کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، فنلاند و سوئد که پیشتر کمک‌های خود را قطع کرده بودند، اکنون کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • آنروا: تنها راه کمک‌رسانی به غزه گذرگاه‌های زمینی است
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • ستاره پرسپولیس چه زمانی به ایران باز می‌گردد؟
  • آنروا: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به شمال غزه می شود
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • ستاره فوتبال فلسطین به تیم ملی کشورش می‌پیوندد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • گلزنی ستاره ازبک پرسپولیس مقابل هنگ کنگ