Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:34:01 GMT

پدیده ای به نام انباشت گوشت در گمرک وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۵۹۳

پدیده ای به نام انباشت گوشت در گمرک وجود ندارد

بندرعباس-ایرنا- سرپرست نظارت و بازرسی گمرک شهید رجایی گفت: پدیده ای به نام انباشت ( دپوی) گوشت در گمرک وجود ندارد و از ابتدای امسال تا امروز( 30بهمن 1397) چهار هزار و 246کانتینر گوشت به وزن 94هزار و 327تن از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص و به کشور وارد شده است.

روح الله ایران پور عصر سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ترخیص گوشت طبق روال قانونی و با تسهیلات و تمهیدات ویژه گمرک به طور معمول همیشه جریان داشته و متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال تایید کرد که طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در مجموع 60کانتینر گوشت به وزن یکهزار و 300تن مشمول ماده 24قانون امور گمرکی (ماندگاری کالا در بندر بیش از 2ماه و بدون اظهارنامه گمرکی) شده و گزارش آن توسط گمرک به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی داده شده تا طبق قانون توسط این سازمان ترخیص و فروخته شود.
این مقام گمرکی اظهار داشت: وارد کننده، علت ترخیص نشدن گوشت یاد شده (60کانتینر) را اختصاص نیافتن ارز دولتی و فراهم نشدن امکان مبادله ارز با مبداء دانسته که به تازگی در این باره با بانک مرکزی گفت و گو کرده ایم و طبق اعلام مسوولان بانکی، هر دو مشکل یاد شده حل شده است.
ایران پور یاد آور شد: چنانچه اسناد مورد نیاز تا قبل از فروش گوشت توسط سازمان اموال تملیکی به گمرک برسد ، 60کانتیتر کالای یاد شده جهت ترخیص به وارد کننده برگشت داده می شود.
سرپرست نظارت و بازرسی گمرک شهید رجایی از نیمه بهمن امسال کل موجودی گوشت در گمرک شهید رجایی 20هزار و 121تن بود که تا امروز (30بهمن) 113کانتینر آن به وزن 2هزار و 692تن ترخیص شده و 36 اظهارنامه دیگر برای 92کانتینر گوشت به وزن 2هزار و 398تن صادر شده که در حال گرفتن مجوز دامپزشکی برای ترخیص نهایی است.
ایران پور ادامه داد: از 619کانتینر گوشت موجودی از نیمه بهمن تاکنون، برای 354کانتینر هنوز اظهارنامه صادر نشده که هنوز مهلت قانونی دارند و مشمول کالای متروکه نیستند.
وی مجموع گوشت موجودی فعلی در گمرک شهید رجایی را 815کانتینر اعلام کرد که طبق روال قانونی و معمولی به تدریج در حال ترخیص است.
ایران پور با اشاره به تسهیلات و تمهدات گمرک برای ترخیص گوشت اظهار داشت: این کالا بیشتر مواقع در مسیر سبز قرار داشته و پس از صدور مجوز دامپزشکی و تایید سلامت آنها، دیگر نیازی به ارزیابی گمرکی فیزیکی نداشته و مستقیم به درب خروج گمرک می روند.
وی خروج درصدی را نیز یکی دیگر از تسهیلات گمرکی برای گوشت دانست و توضیح داد: در مواردی که اسناد گمرکی کامل نباشد و کد رهگیری بانکی صادر نشده باشد، گمرک پس از صدور مجوزهای دامپزشکی و بهداشتی، 60درصد از کل محموله را ترخیص می کند و پس از تکمیل مدارک، مابقی آن را نیز به واردکننده تحویل می دهد.
به گفته این مسوول گمرکی ، گمرک شهید رجایی با توجه به شرایط کشور به صورت شبانه روزی فعال بوده و روزهای تعطیل نیز کارکنان به صورت کشیک در گمرک حاضر شده و ترخیص کالاها هیچگاه متوقف نمی شود.
در حالی که سرپرست نظارت و بازرسی گمرک شهید رجایی امروز مجموع گوشت مشمول قانون کالای متروکه را 60 کانتینر و به میزان 1300تن اعلام کرد، ابوالفتح ابوالهادی دادستان بندرعباس هفته گذشته اظهار داشت:17هزار تن گوشت توسط وارد کنندگان و با طمع بهره مندی از معافیت های مالیاتی عامدانه در بندر شهید رجایی انباشت شده است.
2094 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك رجايي مصاحبه اختصاصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد  تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوبی کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها شامل تعداد 110 کیسه 45 کیلوگرمی (4950 کیلوگرم ) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 2.5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا  به انواع بیماریها دچار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است