Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@07:40:59 GMT

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی امر حیاتی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۶۴۰

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی امر حیاتی است

به گزارش ایرنا، سیدعلی باقری روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی هفته منابع طبیعی (15 الی 21 اسفند) افزود: برای حفظ و احیای منابع طبیعی که سرمایه ملی است به همکاری مردم و حمایت مسئولان منطقه نیاز دارد.
وی تاکید کرد: توسعه پایدار در گرو داشتن منابع طبیعی است و مسئولیت حراست از آن همگانی است.
باقری با اشاره به پیش رو بودن هفته منابع طبیعی به بیان برنامه های پیشنهادی اشاره کرد و ادامه داد: در این ارتباط دیدار با مسئولان و خبرنگاران، نواختن زنگ طبیعت در مدارس و جشن درختکاری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار داشت: غرس نهال با همکاری ارگان ها و تشکل ها، افتتاح پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری، ارائه گزارش عملکرد و تجلیل از متولیان امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
باقری دیگر برنامه های شاخص را شامل همایش همیاران طبیعت و محافظان افتخاری، برگزاری مسابقات فرهنگی بین دانش آموزان و ترویج فرهنگ منابع طبیعی ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی مهریز ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه ها و یادآوری و آشنایی هرچه بیشتر مردم و مسئولان بتوان در راستای حفظ، احیاء و توسعه این عرصه ها تلاش کرد.
وسعت عرصه های منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار است و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ترویج فرهنگ سرمایه طبیعت محیط زیست منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، ظهر پنجشنبه نهم فروردین در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی، بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی، با اشاره به ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی افزود: برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه‌های منابع طبیعی یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی می‌باشد.

قاسم رحیمی نیا، ضمن پایش عرصه‌های منابع طبیعی منطقه سرگز اسفندقه با پهپاد، از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفتگو و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه‌های ملی، حاضرین را نسبت به اطفا به موقع حریق‌های احتمالی در این منطقه توجیه کرد.

کد خبر 6064278

دیگر خبرها

  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان