Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت امروز (سه شنبه) در سفر به استان کرمان از چند طرح صنعتي و معدني در شهرستان هاي شهربابک و رفسنجان بازديد کرد و همچنين عمليات اجرايي چندين پروژه با حضور وي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، در اين سفر يک روزه و بازديد و کلنگ زني پروژه هاي استان کرمان رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کرمان، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماينده شهربابک، رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و محلي، رضا رحماني را همراهي مي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**عمليات اجرايي بيمارستان جديد وليعصر (عج) شهربابک آغاز شد
عمليات اجرايي پروژه بيمارستان وليعصر (عج) شهربابک در محل ساختمان قديم اين بيمارستان امروز با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و هيات همراه آغاز شد.
بيمارستان جايگزين 150 تختخوابي وليعصر (عج) با اعتبار 150 ميليارد تومان با سرمايه گذاري مشترک شرکت صنايع ملي مس ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي احداث مي شود.
نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: اين بيمارستان با حمايت شرکت ملي مس ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي احداث شد.
علي اسدي کرم با بيان اينکه کلنگ زني اين بيمارستان توسط وزير صنعت، معدن و تجارت در تاريخ ثبت مي شود و اميدواريم منشاء خير و برکت باشد افزود: فعاليت عام المنفعه در برخي مناطق کمتر برخوردار شهربابک توسط صنايع و معادن محلي ضروري است.
**بازديد و کلنگ زني معدن مس چاه فيروزه
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اين سفر از معدن مس چاه فيروزه بازديد کرد و اين معدن از سال 1384 اکتشاف و در سال 89 بهره برداري از اين معدن در شهرستان شهربابک آغاز شد.
تاکنون 86 ميليون تن باطله و سالانه هفت ميليون تن سنگ مس از اين معدن استخراج مي شود و ذخيره زمين شناسي اثبات شده معدن مس چاه فيروزه حدود 234 ميليون تن است.
معدن مس چاه فيروز از سال 95 با مشارکت و همکاري مشترک شرکت صنايع ملي مس ايران و ميدکو فعاليت مي کند.
خواسته مسئولان استان در اين بازديد شفاف سازي و اعلام ميزان منابع مالي اين معدن است.
عمليات اجرايي کارخانه تغليظ معدن مس چاه فيروزه نيز آغاز شد و اين پروژه با کارفرمايي شرکت توسعه صنايع و معادن گهر مس از امروز به مدت سه سال به مرحله بهره برداري مي رسد.
ذخيره قابل معدن کاري کارخانه تغليظ مس چاه فيروزه 120 ميليون تن سنگ سولفيدي با عيار 0.4 درصد و ظرفيت 100 هزار تن کنستانتره مس با عيار 25 درصد در سال براي اين کارخانه ذکر شده است.
**کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک کلنگ زني شد
عمليات اجرايي کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک به منظور فرآوري اين ماده معدني به کنستانتره توسط شرکت صنايع ملي مس ايران از امروز آغاز شد و تا 9 ماه آينده به مرحله بهره برداري مي رسد.
اين کارخانه با ظرفيت سه هزار تن در روز و در مرحله توليد به ميزان سالانه 18 هزار تن کنستانتره خواهد رسيد و اين طرح همچنين يک ميليون تن خاک مصرفي در سال برداشت مي کند.
با اجراي کامل کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک براي 150 نفر اشتغال مستقيم و 300 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال زايي مي شود.
** کارخانه توليد مس کاتد شهربابک کلنگ زني شد
همچنين در ادامه اين سفر کارخانه توليد مس کاتد شهربابک با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت کلنگ زني و عمليات اجرايي اين کارخانه آغاز شد.
کارخانه توليد مس کاتد شهربابک به روش ترکيبي هيپ و تانک ليچينگ بوده و بکارگيري سيستم تراوا در پاشش هيپ به منظور بهينه کردن مصرف آب در اين پروژه و رعايت استانداردهاي زيست محيطي با همکاري دانشگاه هايتک کرمان و شرکت فرآوري فلات بابک به مرحله اجرا مي رسد.
کارخانه توليد مس کاتد با ظرفيت يکهزار تن در سال و اعتبار 530 ميليارد ريال در زميني به وسعت 27 هکتار در نزديکي شهربابک اجرا مي شود.
اين کارخانه طي 18 ماه به مرحله بهره برداري مي رسد و با اتمام پروژه براي 65 نفر اشتغالزايي ايجاد مي شود.
** بازديد از کارخانه اسيد مس سرچشمه
در پايان وزير صنعت، معدن و تجارت به شهرستان رفسنجان نيز سفر کرد و روند اجراي پروژه کارخانه اسيد مس سرچشمه را از نزديک مورد ارزيابي قرار داد.
پروژه کارخانه اسيد مس سرچشمه تاکنون 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا پايان امسال به صورت کامل به مرحله بهره برداري مي رسد.
افتتاح کارخانه اسيد مس سرچشمه و خاتون آباد براي نخستين بار طي بيش از 30 سال گذشته مس را به صنعتي سبز تبديل خواهد کرد و اين سرمايه گذاري هاي کلان و سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستاي نداشتن مغايرت بين صنعت با مسائل زيست محيطي است.
وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران و نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي عصر امروز (سه شنبه) کرمان را به مقصد تهران ترک کردند.
3029/7420
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: پوشاک، لوازم خانگی، قطعات یدکی و دخانیات گروه‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین نظارت و برخورد با عرضه قاچاق این محصولات انجام می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ محمود سیجانی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری اظهار کرد‌: در سال گذشته 200 واحد تعطیل اقتصادی احیا شد و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده 400 واحد دیگر احیا شود.

وی افزود: برخی از این واحدها دعاوی بین شرکا و برخی دیگر مشکلاتی مانند ماشین‌آلات قدیمی،کمبود منابع دارند که در صورتی که تمایل داشته باشند به آنها کمک می‌شود که احیا شوند یا اینکه به دیگر متقاضیان برای احیا واگذار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه صمت استان تهران هر ماه جلسات تنظیم بازار را برگزار می‌کند گفت: در همین راستا طرح‌هایی نظارتی در بازارهای مختلف در سال جاری در نظر گرفته شده است

صادرات 1.5 میلیارد دلاری استان تهران در سال گذشته

وی گفت: در این راستا در بازار شب عید 26 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان تهران ایجاد شد تا مردم دسترسی راحت و مستقیم به مایحتاج عمومی خود داشته باشند.

سیجانی با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان تهران تصریح کرد: در این ارتباط مشکلات واحدهای مختلف تجاری و تولیدی با حضور مسئولان دولتی پیگیری و حل و فصل می‌شود.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته 1.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال 2 میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه 17 درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

اجازه افزایش قیمت به کالاهای وارداتی داده نمی‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره تکلیف دولت بر نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از جمله کالاهای اساسی اظهار کرد: کالاهایی که قیمت مصوب دارند و ارز دولتی می‌گیرند اجازه افزایش قیمت به آنها داده نمی‌شود و در این راستا بازدیدهای منظم نظارتی انجام می‌شود و علاوه بر آن مردم می‌توانند هر گونه شکایت خود را با شماره تلفن 124 مطرح کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف تهران  و حتی جهاد کشاورزی نیز هر کدام تکالیف مشخصی در این ارتباط دارند و ورود می‌کنند.

سیجانی افزود‌: در کارگروه تنظیم بازار برای هر گروه کالایی مسئولیت دستگاهی مشخص شده تا در وقت صرفه جویی شود و هر دستگاه در محدوده خود اقدام به بازرسی و نظارت بکند.

وی تصریح کرد‌: با هرگونه افزایش قیمت بویژه کالاهای اساسی برخورد جدی می‌شود و در صورتی که سایر بخش‌ها نیز ادعایی در ارتباط با افزایش هزینه‌ها از جمله مواد اولیه تولید، انرژی و ... دارند باید ابتدا درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کنند تا درصورت تایید در سازمان رسیدگی افزایش قیمت اعمال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به سوالی درباره مصداق کالای قاچاق گفت: هرگونه کالایی که بدون مستندات گمرکی و ثبت در سامانه انبارها در بازار عرضه شود مصداق کالای قاچاق است که بعد از پلمپ آن واحد، آن کالاها به اموال تملیکی تحویل داده می‌شود.

برخورد ویژه با 5 گروه کالایی قاچاق در تهران

سیجانی گفت: پوشاک، لوازم خانگی، قطعات یدکی و دخانیات گروه‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین برخورد  با عرضه قاچاق این محصولات انجام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت تامین برق واحدهای تولیدی در فصل گرمای سال جاری گفت: درخواست می‌شود که همکاری لازم با صنایع برای تامین برق لازم در فصل گرما را داشته باشند تا واحدهای تولیدی آسیب نبینند و بتوان برای تامین نیاز مردم اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: هرگونه قطعی برقی می‌تواند به روند تولید، صادرات و تامین کالا در کشور آسیب وارد کند.

سیجانی اظهار کرد: تمامی موجودی کالاها باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود در غیر این صورت با موجودی آن انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد که در گذشته نیز اطلاع‌رسانی‌هایی در این خصوص به صاحبان انبارها کرده‌ایم.

وی گفت: در بخش پوشاک واردات قانونی نخ و پارچه به عنوان مواد اولیه تولید وجود دارد اما در بخش پوشاک با توجه به اینکه ایران پیشرفت‌های مناسبی در این زمینه داشته و برندهای خوبی ایجاد شده اجازه واردات داده نمی‌شود و حتی باید به سمت صادرات محصولات خود برویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ارتباط با عرضه کالاهای محرز قاچاق در بازار بیان کرد: هر کالایی که مستندات گمرکی و فاکتور خرید نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق با آن برخورد می‌کنیم و در این زمینه نیز مماشاتی وجود ندارد.

سیجانی در ارتباط با شعار سال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم گفت: برنامه‌‌ریزی‌های منتج به این مهم در صمت استان تهران انجام و چالش‌های موجود احصاء شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر باید همه دستگاه‌ها با صمت همراهی داشته باشند و ما به عنوان پیشقراول فعالیت خواهیم داشت؛ بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و محیط زیست نیز باید ما را همراهی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: در این ارتباط از تمام ظرفیت‌های فکری و مشاوره‌ای نیز بهره می‌گیریم به طوریکه شورای مشورتی بخش خصوصی نیز در صمت استان تهران ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد