Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت گيري وزارت صمت در راستاي احداث پروژه هاي جديد و کوچک با حمايت بخش خصوصي است.

به گزارش ايرنا، رضا رحماني روز سه شنبه در بازديد از مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران استان کرمان افزود: واحدهاي کوچک مي توانند توان، مديريت و سرمايه مردمي را پاي کار بياورد و شرکت مس آنان را با تضمين خريد محصولات توليدي به قيمت روز، همراهي و پشتيباني مي کند لذا مردم مي توانند با خيالي آسوده در حوزه هاي صنعت و معدن سرمايه گذاري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه يکي از اقداماتي که مي تواند دولت را در افزايش توليد، اشتغالزايي و درآمدزايي ياري دهد بازسازي معادن کوچک است اظهار داشت: اين سياست امسال به صورت جدي در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
وي با اشاره به سياست هاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري تاکيد کرد: شاه بيت برنامه هاي اين وزارتخانه حفظ توليد موجود است که در نهايت منجر به حفظ اشتغال مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترين برنامه ما در سفر به استان کرمان ديدار با صنعتگران و بررسي مسائل و مشکلات آنان بود و در اين سفر راه حل هايي براي پيگيري ارائه و با حضور صنعتگران جمع بندي شد.
وي ادامه داد: صنعتگران استان کرمان همچنين در تامين سرمايه در گردش و نقدينگي مشکلاتي جدي داشتند که بايد به صورت ملي و استاني پيگيري شود و بانک ها نيز در اين زمينه حمايت کنند.
رحماني تصريح کرد: تامين ارز واحدهاي نيازمند واردات مواد اوليه، درخواست استمهال بانکي و مالياتي از مشکلات صنايع و معادن استان کرمان است که بزودي پيگيري و رفع مي شود.
وي با اشاره به بازديد از کارخانه اسيد مس سرچشمه و خاتون آباد افزود: اين پروژه در سرچشمه تاکنون 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: افتتاح کارخانه اسيد مس سرچشمه براي نخستين بار طي بيش از 30 سال گذشته مس را به صنعتي سبز تبديل خواهد کرد و اين سرمايه گذاري هاي کلان و پيگيري وزارت در راستاي نداشتن مغايرت بين صنعت با مسائل زيست محيطي بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش اضافه کرد: پيگير هستيم که مناطق معدن خيز با سياست اصولي جذب نيرو، تدارکات و منابع مالي خود را به استان ها بياورند که موجب رونق در اين منطقه ها مي شود.
رحماني ادامه داد: پيشرفت خوبي تاکنون در پرداخت حقوق استان ها توسط صنايع و معادن داشتيم که اين پيگيري ها ادامه دار خواهد بود.
وزير صنعت، معدن و تجارت و هيات همراه صبح امروز(سه شنبه) با حضور در گلزار شهداي شهربابک نسبت به مقام شامخ شهيدان دفاع مقدس اداي احترام کرد.
در اين سفر رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کرمان، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار اين شهرستان و جمعي از مسئولان استاني و محلي حضور داشتند.
بازديد از طرح بيمارستان وليعصر شهربابک ،معدن چاه فيروز، کارخانه اسيد مجتمع مس سرچشمه و کلنگ زني کنستانتره مس ايجو، از ديگر برنامه هاي وزير صنعت و معدن به شهرستان شهربابک بود.
7420 /1596
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد