Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:01:34 GMT

ابتکار: دولت پیگیر تصویب لایحه 'کودک همسری' است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۸۳۸

ابتکار: دولت پیگیر تصویب لایحه 'کودک همسری' است

تهران ـ ایرنا ـ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر پیگیری تصویب لایحه 'کودک همسری' از سوی دولت و ضرورت توجه نمایندگان به این لایحه تاکید کرد.

طرح بالابردن سن قانونی ازدواج دختران از 13 سال به 16 سال با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد و در پی آن معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اوایل بهمن ماه سالجاری در نشست خبری با رسانه های خارجی اعلام کرد لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال به زودی تقدیم دولت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه ابتکار همچنین تاکید کرد: آمار کودک همسری در ایران خیلی بالا نیست و عدد آن پایین است اما از نظر ما بسیار اهمیت دارد، دو بعد اصلی دارد، بعد قانونی و حقوقی که دولت لایحه ای در این زمینه تنظیم کرده است.
امروز(سه شنبه) نیز معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه آیین افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران ابراز امیدواری کرد که مجلس این لایحه را مورد توجه جدی قرار دهد.
وی با بیان اینکه در این لایحه ازدواج دختران زیر کم سن و سال حتی با مجوز قاضی کاملا ممنوع می شود افزود: معاون دادستان در مشهد و اخیرا نیز دادستان ایلام برخورد قانونی و به موقعی در این خصوص داشته اند و با فرد خاطی برخورد و کودک را از آن شرایط سخت خارج کردند.
ابتکار افزود: از نظر متخصصان روانشناسی و پزشکان دختران 13 ساله کودک محسوب می شوند که باید با هر میزان و ملاکی تلاش کنیم براساس این قانون اصلاح شود.
وی ادامه داد: وی با بیان اینکه بیش از160 مرکز فعال اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد تصریح کرد: تقریبا در تمام شهرهای بالاتر از 50 هزار نفر مرکز اورژانس اجتماعی وجود دارد که کار خود را به خوبی انجام می دهند و یکی از موضوعات این مراکز بحث کودک آزاری است.
ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه اکنون افراد می توانند با شماره تلفن 123 کودک آزاری را به مراکز اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.
3036//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كودك همسري ابتكار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در آینده نزدیک احتمالاً پایان هفته جاری میزبان رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان خواهیم بود، ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های استان آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه آمادگی برای برگزاری دور دوم سفر رئیسی به استان کاملاً وجود دارد، افزود: هم اکنون نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در حال انجام است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه زمان شناسی نیاز شناسی و ظرفیت شناسی نیز سه عامل موفقیت دولت است، ابراز داشت: برنامه‌ریزی، نشست‌های تخصصی و اقدامات در استان سمنان به منظور تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» صورت گرفته است.

هاشمی ضمن بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات برای استان اعلام شده است، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان طی سال گذشته در حوزه ازدواج و تولد نوزادان در رتبه‌های پایین کشوری قرار گرفت، افزود: با توجه به قرار داشتن در بحث بحران جمعیتی استان می‌طلبد تا این مهم به صورت ویژه‌تر پیگیری و اجرایی شود.

کد خبر 6078114

دیگر خبرها

  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است