Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - يک فعال مدني با اشاره به خطاي تضاد انگاري جامعه مدني با دولت، گفت: فعالان مدني و ارباب سياست براي آنکه انگ دولتي بودن به آنها نخورد ژست اپوزيسيون مي گيرند در حالي که کارکرد جامعه مدني مقابله با دولت نيست بلکه حلقه واسط مردم و دولت است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا،عمادالدين باقي عصر سه شنبه در نشست ` جامعه مدني و امنيت عرصه عمومي`در سنديکاي شرکت هاي ساختماني تهران افزود: اگر چه در حوزه جامعه مدني دچار اشتباهاتي هستيم ولي امنيت بدون جامعه مدني معنايي ندارد و در اين راستا سياستمداران بايد درکشان از مفهوم امنيت را تغيير دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها به جاي توجه به مولفه هاي مدرن، نگاهشان به افزايش قدرت نظامي معطوف است.
اين فعال مدني تاکيد کرد: آنچه کشور را حفظ مي کند مردم و اعتماد است. با وجود مردم نبايد دغدغه امنيت داشته باشيم حتي اگر موشک هم نداشته باشيم مردم با چنگ و دندان از کشور دفاع مي کنند.
وي درباره آسيب شناسي جامعه مدني در ايران، گفت: بايد در بحث آسيب شناسي جامعه مدني در ايران با نگاهي چند عاملي اين موضوع را بررسي کرد. پس از دوم خرداد ماه سال 76 که بحث جامعه مدني پربسامد شد، انجمن سازي را به انجمن بازي تبديل شد.
باقي در ادامه به خطاهاي جامعه مدني در ايران فهرست وار اشاره کرد و گفت: نخستين مساله بدفهمي سنت و مدرنيته و تاثيرش در نوزا شدن جامعه مدني است که در اين مورد دو ديدگاه، شکاف `سنت و مدرنيته `و `مدرنيته ادامه سنت ` وجود دارد.
وي با بيان آنکه جامعه مدني در غرب پيشينه سه هزار ساله دارد، يادآور شد: در غرب عکس جامعه ما، ابتدا جامعه مدني شکل گرفت و از دل آن احزاب سر برآوردند. جامعه مدني مي تواند به سنت پيوند بخورد و مي توانيم جامعه مدني همخوان با نهادهاي سنتي خود بوجود آوريم.
وي ادامه داد: کارکردي که مسجد در جامعه سنتي داشت شبيه کارکرد نهادهاي جامعه مدني مدرن است. ما بايد `خود تاريخي مان` را اصلاح کنيم نبايد خود را موسس بدانيم و بگوييم تاريخ از ما شروع شده است.
خيلي از سازمان هاي مردم نهاد (ان جي. او) در ساختن انقلاب مشروطه نقش موثري داشتند هنوز هم بيانيه هاي انجمن هاي زنان آن دوران را بخوانيم براي ما تازگي دارد.
باقي يادآور شد: مساله بعدي اشتباه گرفتن جامعه مدني با جامعه سياسي است. جامعه اي مدني، جامعه اي است که در آن احزاب سياسي بخش کوچک آن به شمار مي رود و بخش زيادي از آن را نهادهاي غيرسياسي تشکيل مي دهند. اگر چه عملکرد اين نهادها پيامدهاي سياسي خواهد داشت.
اين فعال اصلاح طلب اظهار کرد: تفکيک نقش ها و کارکردها از اصول پايه اي جامعه مدني محسوب مي شود حزب کارش تصرف قدرت است و انجمن ها وظايفشان مشخص است اما تداخل کارکردها و نقش ها باعث مي شود که مثلا نهادهاي صنفي از احزاب سياسي فعالتر باشند.
باقي، کلي نگري و نفي جزيي نگري را از نشانه هاي باليني توسعه نيافتگي دانست و خاطرنشان کرد: روشنفکران اين جوامع خود را وارد همه زمينه ها مي دانند. جامعه مدني مقتدر، جامعه اي است که نهادهاي کوچک محلي در آن وجود داشته باشد نه اينکه با توجه به انسان، هويت هاي محلي و کوچک ناديده گرفته شود.
اين فعال سياسي اصلاح طلب در ادامه گفت: خطاي ديگر اين است که فکر مي کنند نهادهاي مدني سکوي پرتاب به قدرت، شهرت و امتيازات است که اين نگاهي ضد جامعه مدني محسوب مي شود. در حالي که کارکرد ان. جي. او تربيت نيرو و کادرسازي است که مانع عقيم شدن مديريت مي شود.
باقي در بخش ديگر از سخنان خود به ناديده انگاشتن کارکرد اخلاقي جامعه مدني اشاره و با تاکيد براينکه در جامعه مدني فضيلت هاي اخلاقي رشد مي کند، اضافه کرد: جامعه مدني `من` و `منيت` را به `ما` تبديل مي کند. نهادهاي مدني از فرديت دفاع مي کند و افراد را دور هم جمع مي کنند تا از منافع ديگري دفاع کنند.
وي در ادامه به قصور دولت براي ساختن جامعه مدني پرداخت و گفت: دخالت دولت به هر شکلي مخل جامعه مدني است. معتقدم يارانه و حمايت، روي ديگر سرکوب است چون استقلال جامعه مدني را مي گيرد.
اين فعال مدني خاطرنشان کرد: مساله ديگر بحث محلي گرايي مقابل جهان گرايي است. زندگي محلي امري واقعي و ملموس است.ما بايد جهاني بينديشيم و محلي عمل کنيم.
باقي تاکيد کرد: هميشه تصور مي کنيم فساد بلايي است که فقط به جان حکومت مي افتاد اما فساد در جامعه مدني هم امکان پذير است چون اين جامعه نيز مانند حکومت آسيب پذير است.
شبس**سيام**3202**1751 **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!

یک ویژگی کاربردی دیگر به اینستاگرام و تردز اضافه شد.

به گزارش دیجیاتو، متا در اوایل سال جاری میلادی تأیید کرده بود که به کاربران اجازه می‌دهد محتوا‌های سیاسی را در اینستاگرام و تردز محدود کنند. اکنون این شرکت تأیید کرده که این گزینه برای کاربران هر دو پلتفرم در دسترس است. اما این ویژگی چه جزئیاتی دارد و چطور فعال می‌شود؟

گزینه جدید به‌عنوان اقدامی برای «توصیه فعالانه محتوای سیاسی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید» است. این ویژگی جدید به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد بود، اما کاربران می‌توانند درصورت تمایل به‌صورت دستی محتوای سیاسی را در جدول زمانی (Time line) خود مشاهده کنند؛ بنابراین وقتی این ویژگی در اینستاگرام و تردز فعال باشد، محتوای سیاسی فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، نمایش داده می‌شود.

یکی از سخنگویان متا تأیید کرده که تغییر جدید برای محدودکردن محتوای سیاسی، همین حالا برای کاربران در دسترس است؛ اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این گزینه محدود به مناطق خاصی در سراسر جهان است یا خیر.

نحوه فعال‌سازی این گزینه محتوایی در اینستاگرام و تردز

برای فعال‌کردن این ویژگی در اینستاگرام و تردز، باید مراحل زیر را طی کنید:

اینستاگرام یا تردز را باز کنید.

به منوی تنظیمات حساب خود بروید.

گزینه Suggested Content را انتخاب کنید.

منوی محتوای سیاسی (Political Content) را انتخاب کنید (درصورت وجود).

گزینه Limit Political Content from people you don't follow را انتخاب کنید.

این تنظیمات بر پیشنهاد‌های محتوایی، فید و کاربران پیشنهادی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین محتوا‌های تمامی موارد یادشده با فعال‌کردن این ویژگی، تغییر می‌یابند.

آخرین نسخه برنامه‌های اینستاگرام و تردز را روی گوشی خود نصب کنید تا به این ویژگی جدید دسترسی داشته باشید. خوشبختانه این ویژگی برای کاربران ساکن در ایران نیز در دسترس است.

به‌تازگی تردز در آپدیتی اعلام کرد که نتایج ورزشی را برای کاربران نشان می‌دهد؛ در قدم اول هم نتایج بازی NBA را راه‌اندازی می‌کند. این پلتفرم همچنین یک پیش‌نمایش بتا از نحوه عملکرد یکپارچه‌سازی با Fediverse راه‌اندازی کرده است. ادغام با Fediverse اکنون برای تعداد کمی از کاربران در دسترس است. همچنین کاربران تردز می‌توانند الگوریتم این برنامه را شخصی‌سازی کنند.

دیگر خبرها

  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • طعنه به حدادعادل درباره انتخـاب نام دخترانـه +فیلـم
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد