Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:54:01 GMT

توزیع گوشت تنظیم بازاری فقط بین یارانه بگیران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۹۰۴

کلامی گفت: با درج اطلاعات یارانه بگیران در سامانه تجارت داخلی، خرید گوشت از فروشگاه های متصل به این سامانه فراهم می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده مقرر است شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری تغییر کند، در این راستا گوشت تنظیم بازاری برای جامعه هدف، توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلامی درباره مکانیزم عرضه افزود: مقرر است فهرست یارانه بگیران از سازمان هدفمندی احصا تا در سامانه تجارت داخلی بارگذاری شود، در این صورت فروشگاه‌هایی که به این سامانه متصل هستند، می‌توانند گوشت تنظیم بازاری را برای گروه‌های هدف عرضه کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این راستا سازمان هدفمندی، اطلاعات مرتبط یارانه بگیران را برای درج در سامانه تجارت داخلی ارائه می‌کند و در این قالب جامعه هدف می‌توانند از فروشگاه‌هایی که پوز متصل به این سامانه را دارند، گوشت خریداری کنند. از طرف دیگر پیش از این گوشت وارداتی در خرده‌فروشی‌ها تکه می‌شد، اما در قالب جدید گوشت وارداتی چهار تکه می‌شود، یعنی هر شقه به دو تکه تقسیم می‌شود و عنوان گوشت تنظیم بازار و قیمت بر بسته‌ها درج خواهد شد. به این ترتیب گوشت وارداتی در بسته‌های سه تا چهار کیلویی بسته بندی می‌شود تا مردم دچار اتلاف وقت برای خرید نشوند و صف‌ها از میان برود.

وی در پاسخ به این سئوال که گوشت تنظیم بازاری در این قالب در چه نقاطی توزیع می‌شود، گفت: اسامی واحد‌ها اطلاع رسانی می‌شود و واحد‌های عرضه‌کننده نیز مکلف به نصب بنر هستند. البته تدابیری در خصوص بعد خانوار و ... اندیشیده می‌شود و به زودی گوشت‌ها در بسته‌های دو، دو کیلو و نیم، سه، سه کیلو و نیم و چهار کیلویی بسته بندی می‌شود و افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند این گوشت را خریداری کنند.

کلامی اظهار کرد: دولت با تمامی توان در حال تامین گوشت مورد نیاز کشور است و از این نظر نگرانی وجود ندارد و برای پیشگیری از قاچاق از یک سو و واردات دام مولد برای افزایش ظرفیت تولید گوشت در کشور از سوی دیگر در حال پیگیری است و بر اساس اعلام متولی اصلی این مساله، وزیر جهاد کشاورزی قیمت دام زنده باید در حدود ۲۴ هزار تومان باشد، اما افزایش نرخ ارز سبب شد قاچاق دام زنده تا ۴۴ هزار تومان در هر کیلو افزایش قیمت یابد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تصمیمات اتخاذ شده برای تامین گوشت مصرف‌کنندگان عمده مانند دانشگاه‌ها و رستوران‌ها و البته کارخانه‌های سوسیس و کالباس گفت: به موجب مصوبه دولت این واحد‌های عمده مصرف کننده باید نیاز خود را با ارز نیمایی وارد کنند تا تقاضایشان وارد بازار نشود، اما تا زمانی اجرایی شدن این طرح، گوشت مورد نیاز این واحد‌ها را تامین می‌کنیم البته قیمت عرضه گوشت به این واحد‌ها بالاتر از قیمت گوشت تحویلی به خانوار است چرا که محصولات تولیدی این شرکت‌ها و واحد‌ها مشمول قیمت‌گذاری نیست.

وی درباره قیمت گوشت در طرح جدید گفت: قیمت گوشت در این طرح تغییر می‌کند و نرخ‌ها به زودی اعلام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: توزیع گوشت تنظیم بازاری توزیع گوشت تنظیم بازار یارانه بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت دام به نسبت سال های گذشته با رشد زیادی روبروست به طوریکه بنابر گزارش مرکز آمار در همه بخش های دام شامل روستایی، عشایری و پرواری افزایش داشته است.

به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟