Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته فرهنگی فرانسه در تبریز؛ با اکران فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟» به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و چندین اثر ماندگار سینمای جهان، تحت عنوان هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، با حضور «جمال اوبیشو» Jamel Oubechou رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در ایران؛ هفته فرهنگی فرانسه در تبریز؛ با اکران فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟» به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و هفت اثر ماندگار سینمای جهان در برنامه‌ای تحت عنوان هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» Libresenfants de cinéma، به انتخاب «ژان میشل فرودون» Jean-Michel FRODON،سردبیر سابق مجله‌ معتبر و بین‌المللی «کایه‌ دو سینما» Cahiers du،Cinéma و منتقد سرشناس سینمای جهان، به همت موسسه بین‌المللی «الف» تبریز و با همکاری سفارت فرانسه در ایران در روزهای یکم تا ششم اسفند ماه در سالن «اقبال آذر» در مؤسسه بین‌المللی «الف» شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رویداد فرهنگی در ساعت 16 روز چهارشنبه یکم اسفند ماه، با افتتاح نمایشگاه عکس «میان سرگشتگی و جاودانگی» Entre errance et éternité از
آخرین آثار «آلن سکارولی» Alain Ceccaroli عکاس فرانسوی در سالن «مقبلی» در مؤسسه بین‌المللی «الف» تبریز آغاز می‌شود و در ادامه نیز، در ساعت
17، فیلم «نمره اخلاق صفر» Zéro de conduite به کارگردانی «ژان ویگو» Jean Vigo در سالن «اقبال آذر» در مؤسسه بین‌المللی «الف» شهر تبریز
اکران خواهد شد.
هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» در تبریز، با اکران هشت فیلم به انتخاب «ژان میشل فرودون» سردبیر سابق مجله‌ معتبر و بین‌المللی «کایه‌ دوسینما» برگزار خواهد شد؛ در چارچوب این هفته فیلم، آثار زیر به زبان اصلی(فرانسه) و با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آیند:
در ساعت 17 روز چهارشنبه یکم اسفند ماه، فیلم «نمره اخلاق صفر» Zéro deconduite به کارگردانی «ژان ویگو» Jean Vigo محصول سال 1933 به مدت 42دقیقه
در ساعت 17 روز پنجشنبه دوم اسفند ماه، فیلم «کودکیِ عریان» L’Enfancenue به کارگردانی «موریس پیالا» Maurice Pialat محصول سال 1969 به مدت 83دقیقه
در ساعت 15 روز شنبه چهارم اسفند ماه، فیلم «چهارصد ضربه» Les 400 Coups به کارگردانی «فرانسوآ تروفو» François Truffaut محصول سال 1959 به مدت 99 دقیقه

 در ساعت 17 نیز، فیلم «ژاکوی نانتی» Jacquot de Nantes به کارگردانی «آنیس  واردا» Agnès Varda محصول سال 1991 به مدت 118 دقیقه

در ساعت 15 روز یکشنبه پنجم اسفند ماه، فیلم «موشت» Mouchette بهکارگردانی «روبر برسون» Robert Bresson محصول سال 1967 به مدت 78 دقیقه و در ساعت 17 نیز، فیلم سینمایی «شکلات» Chocolat به کارگردانی «کلر دونی» Claire Denis محصول سال 1988 به مدت 105 دقیقه
در ساعت 15 روز دوشنبه ششم اسفند ماه، فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟»به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» محصول سال 1987 به مدت 90 دقیقه و در ساعت 17 نیز، فیلم سینمایی «بودن و داشتن» Nicolas Philibert به کارگردانی «نیکلا فیلیبر» Être et avoir محصول سال 2002 به مدت 105دقیقه.
مؤسسه بین‌المللی «الف» در استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، بلوار 29 بهمن، جنب بیمارستان 29 بهمن، مجتمع فرهنگی هنری تبریز واقع شده است وشرکت برای عموم آزاد است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خانه دوست کجاست فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد

بخشی جنبی دو هفته کارگردانان کن که از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه برگزار می‌شود، فهرست آثار این بخش را طی یک نشست خبری در پاریس اعلام کرد.

بخش دو هفته کارگردانان با کمدی درام «زندگی من» ساخته «سوفی فیلرس» کارگردان فرانسوی افتتاح خواهد شد که درست قبل از مرگ نابهنگام او تابستان گذشته فیلمبرداری شد و پس از تولید توسط خانواده‌اش تکمیل شد.

این فیلم داستان زنی میانسال را روایت می‌کند که برای فرار از واقعیت‌های سخت زندگی‌اش به ارتفاعات اسکاتلند سفر می‌کند و در آن بازیگرانی، چون «آگنس ژائوی»، «فیلیپ کاترین»، «والری دونزلی» «ادوارد سولپیس»، «آنجلینا وورث» و «امانوئل سالینجر» نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم اختتامیه هم «اسلحه‌های پلاستیکی» ساخته «ژان کریستف موریس» درباره مردی است که در سفری به دانمارک دستگیر می‌شود و متهم به قتل همسر و سه فرزندش است.

فهرست کامل فیلم‌های بخش جنبی دو هفته کارگردانان کن ۲۰۲۴ (Directors’ Fortnight) از این قرار است:

زندگی من– فیلم افتتاحیه (فرانسه)
کارگردان: سوفی فیلیرس

در تصویر خودش (فرانسه)
کارگردان: تیری دی پرتی

شب کریسمس در میلرز پوینت (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: تایلر تائورمینا

صحرای نامیبیا (ژاپن)
کارگردان: یوکو یاماناکا

شرق ظهر (مصر)
کارگردان: سلام الکوسی

وعده شبانه (فرانسه)
کارگردان: کارولین پوگی و جاناتان وینل

ایفوس (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: کارسون لوند

زل زننده (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: رایان جی اسلون

گربه روح آنزو (ژاپن)
کارگردان: یوکو کونو و نوبوهیرو یاماشیتا

خوب (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: هند دونالدسون

مونگرل (تایلند)
کارگردان: چیانگ وی لیانگ و یو کیائو یین

ساعات بازدید (فرانسه)
کارگردان: پاتریشیا مازوی

ساوانا و کوه (پورتوریکو)
کارگردان: پائولو کارنیرو

خواهر نیمه شب (هند)
کارگردان: کاران قندهری

چیزی قدیمی، چیزی جدید، چیزی قرضی (آرژانتین)
کارگردان: هرنان روسلی

آسمان در حال سقوط (برزیل)
کارگردان: اریک روچا و گابریلا کارنیرو دا کونا

هایپربوری (شیلی)
کارگردان: کریستوبال لئون و واکین کاسینا

راه دیگر (اسپانیا)
کارگردان: جوناس تروبا

به سرزمینی ناشناخته (دانمارک)
کارگردان: مهدی فلیفل

زبان جهانی (کانادا)
کارگردان: متیو رنکین

تفنگ‌های پلاستیکی (فرانسه) - فیلم اختتامیه
کارگردان: ژان کریستف موریس

نمایش ویژه:

داستان‌های آمریکایی: غذا، خانواده و فلسفه (بلژیک)
کارگردان: شانتال آکرمن

دو هفته کارگردانان کن که در سال ۱۹۶۹ اتحادیه کارگردان سینمای فرانسه ایجاد شد، بخش جنبی مستقل در جشنواره فیلم کن است که به نمایش منحصر به فردترین اشکال سینمای معاصر اختصاص دارد که بر خلاف بخش رسمی کن، غیر رقابتی است و به نمایش فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند، داستانی و غیرداستانی، اکشن زنده و انیمیشن اختصاص داد.

امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش دو هفته کارگردانان کن اعطا می‌شود.

منبع: یسنا

tags # سینما سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تلویزیون این آخر هفته چه فیلم هایی به روی آنتن خواهد برد؟
  • روباه با کانی‌مانگا و کلاه سبز‌ها در آخر هفته تلویزیون
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های ماه فروردین
  • روباه با کانی‌مانگا و کلاه سبزها در آخر هفته تلویزیون
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟
  • چگونه بینی گوشتی را در خانه کوچک کنیم!؟ |‌ شوخی‌های مهران مدیری با بهنام تشکر و نعیمه نظام‌دوست
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین
  • نگاهی به فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد