Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:35:55 GMT

۲۲ هزارتن عسل در آذربایجان غربی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۱۵۲

۲۲ هزارتن عسل در آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فضل الله قریشی در این خصوص اظهارداشت: آذربایجان غربی با داشتن مراتع بکر و خوش آب و هوا و تولید سالیانه ۲۲ هزار تن عسل خالص و طبیعی، ۲۷ درصد عسل کشور را تولید می کند.

وی ادامه داد: در این بین شهرستان خوی با تولید ۱۰ هزارتن عسل و داشتن۴۰۰ هزار کلنی زنبور عسل از مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار کلونی بومی و مدرن زنبور عسل استان، رتبه نخست تولید عسل را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی اضافه کرد: ۱۴ تعاونی زنبور داری، ۱۱ کارخانه فرآوری عسل و ۳ شرکت بزرگ تولید کندو در آذربایجان غربی فعال است  و در بخش تولید عسل و صنایع وابسته به آن بیش از ۱۱ هزارتن مشغول بکارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  گفت: عسل تولیدی استان به کشورهای عراق، کویت، مالزی و چین صادر می شود و این محصول به سبب کیفیت بالای آن، مشتریان بسیاری در این کشورها دارد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن ۱۹ و ۹ کیلوگرم و از کندو های بومی ۶ و ۷  کیلوگرم است خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کندوهای موجود در استان، کندوهای استاندارد و مدرن و کمتر از ۱۰ درصد آن سنتی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: درخصوص تغییر شیوه های سنتی در سالهای اخیر با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای تولید سایر فرآورده های زنبور عسل گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

کد خبر 4547186

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید عسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد