Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- پازل رفع محروميت از دهستان زيلايي در قالب تفاهم نامه دوجانبه از سوي استانداري کهگيلويه وبويراحمد و دفتر روستايي مناطق محروم رياست جمهوري در ديدار امروز دو طرف به تکميل شدن نزديک شد و اميدها را براي شتاب بخشي اجراي اين مصوبه مهم دوباره زنده کرد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي استاندار کهگيلويه و بويراحمد در سلسله برنامه ها و ديدارهاي خود با مسئولان و مقامات کشوري در پايتخت اين بار به سراغ يکي از مهمترين و تاثيرگذارترين نهادهاي اجرايي کشور يعني معاونت توسعه روستايي مناطق محروم نهاد رياست جمهوري رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدي در اين ديدار چند ساعته بر توجه بيش از پيش اين نهاد مهم براي کمک به توسعه و آباداني منطقه محروم اما با ظرفيت و داشته هاي فراوان زيلايي تاکيد کرد.
البته ديدار امروز احمدي استاندار کهگيلويه و بويراحمد و محمد اميد معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري همچنين فرصت بهانه تراشي و کم کاري را از برخي دستگاه هاي متولي نيز گرفت.
برخي دستگاه ها مدعي بودند که به رغم همه محدوديت هايي که داشته اند تعهدشان براي تامين اعتبار دستگاهي را انجام داده اند و همچنان منتظر استانداري و معاونت توسعه روستايي رياست جمهور براي عمل به وعده هاي داده شده هستند.
احمدي البته در پاسخ به اين گونه اظهارات نيز به دستگاه هايي که بهانه کمبود اعتبار و عدم تعهد در تامين اعتبار لازم از سوي نهاد رياست جمهوري و يا استانداري را بهانه قرار مي دادند هشدار داده بود که هيچ بهانه اي براي کم کاري و توقف اجراي مصوبه پذيرفته نيست.
اکنون اهميت بسزاي اين ديدار مهم براي سرعت بخشيدن اجراي تفاهم نامه 70 ميلياردي رفع محروميت از زيلايي از آن جهت است که بسياري از کارشناسان و متوليان امر حتي خروج اين منطقه از بن بست و محروميت تاريخي اش را تا حدود زيادي به عملياتي کردن کامل اين تفاهم نامه گره زده اند.
10 مصوبه در زمينه هاي مختلف براي رفع محروميت دهستان زيلايي بويراحمد و کمک به توسعه آن از حدود يک سال پيش به تصويب رسيد که مهمترين آنها شامل زيرسازي و آسفالت 55 کيلومتر راه روستايي، ساخت مجتمع آموزشي براي دانش آموزان مقاطع ابتدايي و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشي چندمنظوره و ساخت پايگاه امداد و نجات جاده اي جمعيت هلال احمر با امکانات و تجهيزات لازم است.
ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي 10 طرح عمراني ، اقتصادي و زيربنايي در اين منطقه افزون بر 730ميليارد ريال است.
استاندار کهگيلويه وبويراحمد گفت: اين 10 طرح عمراني و زيربنايي در اين منطقه محروم در حوزه هاي گوناگون آموزش، راه، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و خدمات رفاهي است.
احمدي ابراز داشت: مديران اجرايي کهگيلويه و بويراحمد نبايد براي توسعه مناطق محروم اين استان از جمله دهستان زيلايي بويراحمد به طور جداگانه و جزيره اي اقدام کنند.
وي يادآور شد: تفاهم نامه دوجانبه بين استانداري کهگيلويه وبويراحمد و معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رئيس جمهوري براي رفع محروميت از دهستان محروم زيلايي در تاريخ 28 فروردين امسال به امضا رسيد.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد تصريح کرد: بر اساس اين تفاهم نامه حدود 50 درصد از اعتبار مورد نياز طرح هاي زيربنايي و عمراني در اين دهستان توسط معاونت توسعه روستايي رئيس جمهوري تامين خواهد شد.
احمدي ادامه داد: از 50 درصد اعتبار باقي مانده نيز تامين 25 درصد بر عهده استانداري کهگيلويه و بويراحد و 25 درصد نيز بر عهده دستگاه مجري طرح و وزارتخانه مربوطه خواهد بود.
دهستان زيلايي از توابع شهرستان بويراحمد با هشت روستا و جمعيتي افزون بر 12 هزار نفر در 120کيلومتري ياسوج مرکز کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
3016/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر این استان ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

«مهرجو فرخی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در ایام تعطیلات عید فطر ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

وی اظهارکرد: در این مدت تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۳۵ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد میزان تردد کل در سطح جاده های این استان در تعطیلات عید فطر را ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد عنوان و خاطرنشان کرد: طی این ایام متوسط تردد روزانه در سطح جاده های استان ۲۲۲ هزار و ۱۰ تردد، و متوسط تردد ساعتی در سطح جاده های استان ۲۴۳ مورد تردد بوده است.

فرخی تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید فطر به ترتیب محورهای یاسوج به پاتاوه با ۱۵ هزار و ۵۰ تردد روزانه، یاسوج به بابامیدان با ۱۴ هزار و ۳۳ تردد روزانه، گچساران به بابامیدان با ۱۲ هزار و ۸۳۱ تردد روزانه پرترددترین محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی بیان کرد: بعد از پلاک های استان کهگیلویه و بویراحمد، به ترتیب پلاک‌های استان فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، چهارمحال و بختیاری و بوشهر بیشترین تردد را طی تعطیلات عید فطر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی‌های لیگ برتر ایران در چه صورتی بدون تماشاگر می‌شوند؟
  • برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • صعود مهرام و ذوب آهن: پازل نیمه نهایی تکمیل نشد
  • تحقق ۸۸ درصدی بودجه عمرانی و روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • بازنگری طرح هادی ۷٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد محقق شد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر