Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:44:14 GMT

روزانه 60 تا 80 تن گوشت مرغ در گلستان توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۲۲۴

روزانه 60 تا 80 تن گوشت مرغ در گلستان توزیع می شود

گرگان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که با توزیع روزانه 60 تا 80 تن گوشت مرغ در بازار استان محدودیتی برای عرضه این کالا وجود ندارد.

سعید حسن پور امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: عرضه گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم 115 هزار ریال در گلستان کماکان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان دست کم 10 درصد گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود.
این گزارش حاکیست اکنون روزانه 450 تن گوشت گرم مرغ در گلستان تولید می شود که بیش از 300 تن آن فقط به مقصد تهران بارگیری می شود.
30 درصد نیاز مرغ بازار تهران از سوی تولید کنندگان استان گلستان انجام می شود.
در همین پیوند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که با جوجه ریزی صورت گرفته در مرغداری های استان خللی در خصوص تامین گوشت مرغ حتی برای ماه های آینده وجود ندارد.
عبدالغفار تخله از مردم گلستان خواست؛ به اندازه مصرف و نیاز خود گوشت مرغ را تهیه کرده و از خرید غیرمتعارف و ذخیره خودداری کنند.
طی روزهای اخیر برخی اهالی گلستان از کمبود عرضه مرغ در فروشگاه های این استان گلایه دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین از پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان تقاضا کرد که از نگه داشتن مرغ زنده در سالن های مرغداری و انباشت آن خودداری کنند چراکه با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش عرضه احتمال افت قیمت در آستانه سال نو و زیان به تولیدکنندگان وجود دارد.
طبق گزارش دامپزشکی گلستان در این استان یک هزار و 31 واحد پرورش مرغ گوشتی با جوجه ریزی هر دوره هفت میلیون و 500 هزار قطعه وجود دارد ضمن اینکه ظرفیت اسمی روزانه ذبح 13 کشتارگاه مرغ موجود در منطقه 336 هزار قطعه است که کاهش یا افزایش عرضه آن متناسب با نیاز بازار صورت می گیرد.
6204/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مرغ گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، با بیان اینکه همواره در طرح‌های تشدید نظارت‌های بهداشتی، دامپزشکی موظف به اجرای یکی از حساس‌ترین وظایف حاکمیتی خود که شامل نظارت بر تولید و استحصال گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی و تامین و پایداری سلامت و امنیت غذایی شهروندان است گفت: بازرسان این شبکه از ابتدای شروع طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از تاریخ ۱۸ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فرودین سال جاری ادامه داشت، ۶ هزار و ۷۱۸ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین سایر اماکن اقامتی و پذیرایی انجام داده اند.

دکتر محمد سیاح، به کشف ۴۲۷ مورد غیر بهداشتی در این بازدید‌ها اشاره کردو افزود: در این مدت ۴۵ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و همچنین از فعالیت ۳۱ واحد صنفی و مرکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی جلوگیری شد.

وی، گفت: کارشناسان این مجموعه در این مدت نیز بر تولید ۱۲ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ بهداشتی، نظارت کامل داشته اند.

دیگر خبرها

  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم