Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، علی داودی در همایش پیشگیری از تروما با (محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی) در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان شفت
با بیان این که سیستم تروما امروز اطلاعات زیادی را برای ما روشن و شفاف سازی کرده، افزود: بررسی تخلفات رانندگان و تجزیه و تحلیل داده های آماری، در راستای حفظ سلامت رانندگان و کاهش حوادث ترافیکی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: مداخله های پیشگیرانه می تواند در کاهش مراجعه حادثه دیدگان به بیمارستان ها، مدیریت هزینه های درمانی و جلوگیری از مرگ و میر های ناگهانی اثرگذار باشد.
وی خاطر نشان کرد: حضور افراد ویژه، در صحنه تصادفات و ... می تواند بسیاری از چالش ها و اشکالات حوزه حمل و نقل، اورژانس و بیمارستان ها را برای آنها شفاف سازی کند تا در تصمیم گیری های خود در خصوص استفاده از امکانات دولتی و بودجه بهتر عمل کنند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان غرق شدگی را یکی دیگر از برنامه های حوزه تروما عنوان و اضافه کرد: گیلان با داشتن دریا و رودخانه، در این حوزه نیز یکی از استان های حادثه خیز به شمار می آید.
رییس پلیس فرهنگ ترافیک راهور استان گیلان نیز با اشاره به اثرگذار بودن آموزش به فرزندان توسط خانواده گفت: همراهی با پلیس راه، شهروندان، مدیران و مسوولان در واقع کمک در کاهش آسیب هاست و همه باید به این اصل واقف باشیم تا فرهنگ ترافیک نهادینه شود.
فرزاد حاجی پور با بیان این که امروز موتور سیکلت سواران بیشترین آسیب دیدگان تصادفات جاده ای هستند، افزود: با مشارکت مردم و مسوولان شهرستان شفت، آمار تصادفات درون شهری این شهرستان با اصلاح نقاط حادثه خیز، کاهش یافته است.
وی مدارس را بهترین مکان برای آموزش و پیشگیری تروما با محوریت حوادث عنوان و خاطر نشان کرد: در 10 ماهه گذشته، 65 هزار دانش آموز در استان پیرامون حوادث جاده ای آموزش دیده اند.
وی از نصب هفت دوربین رصد ترافیکی در سطح شهر رشت با هزینه بیش از 4 میلیارد تومان خبر داد و یاد آور شد: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی می تواند رانندگان و سرنشینان را واکسینه کند.
فرماندار شفت نیز در این همایش بیان داشت: برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرده تا در حوزه کاهش تصادفات جاده ای و رانندگی، تقویت شبکه امداد رسانی، فوریت پزشکی، اصلاح نقاط حادثه خیز و توسعه فرهنگ ترافیک گام های بیشتری بردارد.
محسنی با اشاره به این که چنین همایش هایی باید با توجه قرار دادن دو اولویت مهم استمرار در آموزش و الزام آموزش دهنده و آموزش گیرنده و ارایه مطالب و فراگیری آن برگزار شود، افزود: آموزش ها باید منجر به تغییر رفتار شود، در غیر این صورت تمام زحمات متولیان برگزاری دوره های آموزشی بی نتیجه خواهد ماند.
وی با بیان این که امروز پلیس راه، نسبت به گذشته و دهه های قبل به روزتر است، اظهار داشت: اکنون وضعیت پلیس راه و نیروی انتظامی بسیار خوب تر از گذشته است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
همایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز تحقیقات ترومای جاده ای و با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان، در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان شفت، برگزار شد.
7286 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پلیس راه تصادفات جاده ای تصمیم گیری های دوربین نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز و تا روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اعمال می‌شود.

محدودیت‌های اعلام شده به شرح زیر است:

تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز شنبه اول اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

الف) محور کندوان:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.

۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وسیله نقلیه سنگین

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد همه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ الی ۲۴ روز جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ و ۳۱ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد