Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:01:17 GMT

زباله های جاشیه آزادراه قزوین-کرج جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۲۶۳

زباله های جاشیه آزادراه قزوین-کرج جمع آوری شد

قزوین - ایرنا - رییس اداره محیط زیست آبیک گفت: حاشیه آزادراه قزوین-کرج در محدوده این شهرستان در یک اقدام زیست محیطی از زباله و کیسه های نایلونی پاکسازی شد.

محمد ایران نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این اقدام کیسه های نایلونی رها شده در حاشیه آزادراه در حد فاصل شهرک صنعتی کاسپین تا ورودی جاده انجیلاق پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این حرکت نمادین به طول پنج کیلومتر در راستای احیا و اشاعه حفاظت از محیط زیست با مشارکت شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاسپین انجام شد.
ایران نژاد با بیان اینکه حاشیه آزادراه به عنوان جلوه گاه اصلی استان تلقی می شود،اظهار داشت: پیش از این وجود انواع زباله مخصوصا کیسه های نایلونی در مسیر شمالی آزادراه آبیک به قزوین موجب آلودگی بصری و منظره ناخوشایند شده بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: کیسه های نایلونی از جمله موادی هستند که برای تجزیه به چندسال زمان نیاز دارند و این موضوع سبب می شود تا محیط زیست قرن ها دارای وجود این مواد زاید باشد.
اجرای طرح پاکسازی زباله از حاشیه آزادراه های استان قزوین از تابستان امسال در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
9925*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كيسه هاي نايلوني آبيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک