Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید شامگاه سه شنبه در جمع مردم روستای «پیرجد» با اشاره به اینکه انقلاب در روستاها خدمات بسیار گسترده ای را از ابتدای انقلاب انجام داده است، اظهار داشت: خدمات چنان گسترده است که حتی معاندین کشور ما به این نکته مکررا اقرار کرده اند که ایران در عرصه سازندگی روستاها کارهای شگرف و بزرگی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار روستا زیرمجموعه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم است که از این تعداد ۳۸ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: علی رغم خدمات بسیار خوبی که در روستاها ارائه شده چرا مهاجرت از روستا به شهر را داریم و امروز جمعیت روستایی ما ۲۶ درصد جمعیت ۸۰ میلیونی کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه سی سال پیش جمعیت روستایی ما ۶۰ درصد جمعیت کشور بوده است، افزود: عمده دلیل مهاجرت از روستا به شهر و کاهش جمعیت روستایی مسئله اشتغال در روستاها است؛ باید همانطور که به زیرساخت توجه کردیم به اشتغال در روستاها هم فکر می کردیم.

امید با اشاره به اینکه از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال روستاییان و عشایر باید هزینه شود که معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان می شود، ادامه داد: این رقم تسهیلات بسیار خوب با نرخ سود ۴ و ۶ درصد و با زمان بازپرداخت ۹ ساله است.

وی با بیان اینکه امروز برای تثبیت روستا باید به سمت تولید و کار و حرکت رفت،  روستا باید برگردد به اصل خود که تولید بوده است، تصریح کرد: روستاهای ما به عنوان محل اشتغال و تولید باید احیاء شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در آمار تسهیلات اشتغال روستاییان لرستان جزو آمار تراز اول کشور است و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار را جذب کرده است، افزود: البته می دانیم روستاییان در تهیه وثیقه دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند و بانک ها سختگیری می کنند، امیدواریم با این سفر و گره گشایی که می شود شرایط سهل تری ایجاد می شود.

امید با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس شروع شده است، یک زمانی بیم خالی شدن روستاها را داشتیم اما مردم در حال بازگشت به روستای خود هستند، این موضوع در سفرهایی که داشته ایم کاملا محسوس بود که برگشت به روستا دارد انجام می شود، یادآور شد: تسهیلات اشتغال روستایی می تواند این راه را هموار کند.

کد خبر 4547191

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد محمد امید نهاد ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در میامی ضمن بیان اینکه توسعه شبکه ملی ارتباطات و بهره‌مندی روستاها از اینترنت پر سرعت راهی برای خارج شدن روستاها از بن بست‌های اقتصادی است، ابراز داشت: با اتصال به شبکه اینترنت کسب و کارهای جدید در بستر روستاها شکل خواهد گرفت و اقتصاد آن‌ها شکوفا خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه به دلایل فوق اتصال روستاها به شبکه اینترنت مورد پیگیری جدی این وزارت خانه است، افزود: در برخی روستاها با نبود زیر ساخت‌های نظیر برق مواجه هستیم که این قدری کار را دچار چالش می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا با ایجاد زیر ساخت‌های لازم روستاها نیز از اینترنت پر سرعت بهره مند باشند، ابراز داشت: در این بین همکاری و همراهی سایر وزارت خانه‌ها و تخصیص اعتبارات لازم کار را شتاب خواهد بخشید.

زارع پور ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی بتوانیم تعداد بیشتری روستا را به این شبکه متصل کنیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال می‌بایست زیر ساخت‌های لازم نیز فراهم شود تا مردم بدون محدودیت بتوانند در جهش تولید مشارکت کنند.

کد خبر 6081819

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است