Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- استان مهم و راهبردي هرمزگان در جنوب ايران طي روزهاي 28 و 29 بهمن ماه ميزبان حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني و تني چند از وزيران و اعضاي کابينه دولت دوازدهم بود که اين سفر دستاوردهاي قابل ملاحظه اي در سطح ملي و استاني داشت.

به گزارش ايرنا، همزمان با سومين دور از سفر دکتر روحاني به هرمزگان 40 طرح اقتصادي با اعتبار 60 هزار ميليارد ريال در حوزه پالايش نفت ستاره خليج فارس، نفت بندرعباس، نيروي دريايي ارتش، راه و شهرسازي، جهاد کشاورزي، آبخيزداري، آموزش و پرورش و نوسازي مدارس به بهره برداري رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حسن روحاني در سفر دو روزه خود به هرمزگان در نشست ها متعددي حضور يافت و از چندين طرح عمراني ملي بازديد و پس از بررسي هاي لازم، دستورات لازم براي به سرانجام رسيدن اين طرح ها را صادر کرد.
رييس جمهوري در اين سفر با مردم غرب هرمزگان نيز ديداري داشت که اين ديدار با استقبال پرشور مردم انجام شد و دکتر روحاني در اين ديدار وعده ها و تعهدات داده شده به مردم را مرور و براي اتمام طرح هاي نيمه تمام در کوتاهترين زمان ممکن، اعتبار و دستورهاي لازم را ابلاغ کرد.
دکتر حسن روحاني در آخرين روز سفر به هرمزگان با شرکت در نشست خبري خبرنگاران هرمزگان دستاوردهاي اين سفر را تشريح کرد.
**اميدواريم طرح هاي هرمزگان تا پايان دولت دوازدهم به بهره برداري برسد
رييس جمهوري روز يکشنبه در بدو ورود به هرمزگان در فرودگاه بندرلنگه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ها و طرح هاي مهمي در دولت يازدهم و دوازدهم در استان هرمزگان مورد بررسي قرار گرفته که اميدواريم اين طرح ها پيشرفت مناسبي داشته و تا پايان دولت دوازدهم به بهره برداري برسد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني افزود: در آغاز سفر براي ديدار مردم بسيار خوب منطقه بندرلنگه هرمزگان در خدمت آنها رسيديم و بعد از آن بهره برداري و عمليات احداث چندين طرح مهم و اقتصادي در بندرعباس صورت مي گيرد.
** اجراي 12 طرح با اعتبار حدود6 هزارميليارد ريال در هرمزگان مصوب شد
رييس جمهوري روز دوشنبه درآخرين روز سفر خود به هرمزگان در نشست خبري افزود: اجراي 12 طرح جديد با اعتبار 5 هزار و 950 ميليارد ريال در سفر قبلي به استان هرمزگان تصميم گيري شد که اميدواريم همه اين طرح ها و طرح هاي نيمه تمام گذشته در اين استان تکميل شود.
حجت الاسلام روحاني بيان داشت: طرح هاي مهمي در بخش هاي کشاورزي، نيرو و راه که بيشتر طرح هاي فرودگاهي، توسعه فرودگاه ها و همچنين توسعه بندرشهيد رجايي بود، در اين سفر دو روزه به هرمزگان افتتاح و عمليات اجرايي آن آغاز شد.
وي بيان داشت: مهم ترين طرح هاي بهره برداري شده شامل افتتاح مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس و طرح جديد در پالايشگاه بندرعباس و به آب انداختن زيردريايي فاتح بود که اين سه طرح اهميت خاصي براي کشور و استان داشت.
رييس جمهوري اظهارداشت: بسيار خوشحالم که در دولت دوازدهم اين سومين دور سفر به هرمزگان است، هر چند اين سفر تحت عنوان سفر استاني نبوده و بيشتر براي افتتاح چند طرح بود اما ديدار با مردم غرب هرمزگان براي ما بسيار محترم بود و در دولت يازدهم نيز ديدار با مردم شرق اين استان داشتيم.
** جزيره ها، سواحل و بندرها را بايد فعال تر کرد
با توجه به جايگاه ويژه و راهبردي استان هرمزگان در منطقه و کشور، دولت دکتر روحاني همواره نگاه ويژه اي به توسعه و پيشرفت آن داشته و در سالهاي اخير شاهد اهتمام دولت در جهت عمران و آباداني اين استان هستيم.
رييس جمهوري در نشست خبري با اشاره به اين که هرمزگان داراي جاذبه هاي خاص گردشگري است، گفت: مي طلبد که براي توسعه گردشگري هم جزيره ها و هم سواحل و بندرهاي اين استان را فعال تر کنيم.
روحاني اضافه کرد: جزيره قشم و کيش به عنوان 2 مرکز بزرگ استان هرمزگان داراي جاذبه هاي فراوان گردشگري است و البته جداي از آن، ديگر جزاير هرمزگان از جمله هرمز نيز جاذبه هاي گردشگري بسياري دارد.
وي با اشاره به اين که مي توان ديگر جزيره هاي هرمزگان را نيز تبديل به مراکز گردشگري کرد، بيان داشت: شهر بندرعباس با داشتن ساحل بسيار خوب مي تواند به عنوان يک مرکز گردشگري باشد.
رييس جمهوري ياد آورشد: در بازديدهايي که از ساحل بندرعباس داشتيم، شاهد اقدام هاي بسيار خوب در زمينه توسعه و آماده سازي ساحل بوديم و در سمت شرق هرمزگان نيز مي تواند فضاي گردشگري کنار ساحل را داشته باشد.
وي اضافه کرد: داشتن نعمت دريا نيز ويژگي خاص خودش را دارد که مي تواند بسياري از تحرکات تفريحي مردم، رفت و آمد در جزاير و بازي ها و ورزش هاي آبي ساحلي در آب باشد که مي توان اين جاذبه ها را بيشتر کرد.
** پيوست پيشرفته ترين زيردريايي ايران اسلامي با نام فاتح به نداجا
يکي از مهمترين دستاوردهاي سفر رييس جمهوري به استان هرمزگان که دستاوردي ملي محسوب مي شود و بازتاب بسيار گسترده اي نيز در شبکه هاي خارجي داشته، الحاق پيشرفته ترين زيردريايي ايران اسلامي با نام فاتح به نداجا (نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران) است.
زير دريايي فاتح کاملا بومي بوده و از صفر تا صد آن توسط متخصصان توانمند صنايع دريايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و از فناوري هاي روز دنيا برخوردار است.
**کشورهاي منطقه نياز به حضور قدرت هاي غيرمنطقه اي ندارند
رييس جمهوري در بخشي از صحبتهاي خود در آيين رونمايي از زير دريايي فاتح در بندرعباس با بيان اين که امروز ايران مي تواند قدرت منطقه باشد، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي دوست در کنار همديگر يک قدرت دفاعي سرافزار در آبهاي منطقه هستند و نيازي به متجاوزان وحضور نامشروع قدرت هاي غيرمنطقه اي ندارند.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني با تبريک و تهنيت به نيروي دريايي ارتش و فرماندهي کل قوا از پيشرفت هاي بسيار مهم و سرنوشت ساز در قدرت دفاعي کشور قدرداني کرد.
وي ادامه داد: بي ترديد نيروي درياي قدرتي است که مي تواند صدها مايل دورتر از منافع کشور از آبهاي بين المللي حراست و حفاظت کند.
رييس جمهوري ادامه داد: امروز خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران در حوزه زميني، دريايي و هوايي کاملا متکي به خود است و در دهه هاي اخير هيچ گاه قدرت ايران در اين حد از پيشرفت نبوده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در بخشي از صحبتهاي خود در مراسم الحاق اين زيردريايي به نداجا گفت: فاتح به عنوان نخستين زيردريايي کلاس نيمه سنگين ايران داراي ويژگي هاي منحصربه فردي است.
امير سرتيپ امير حاتمي اظهار داشت: اين زير دريايي ساخت دانشمندان و متخصصان صنايع دريايي وزارت دفاع است.
وي اضافه کرد: فاتح به عنوان نخستين زيردريايي کلاس نيمه سنگين ايران داراي ويژگي هاي منحصربه فردي است.
امير سرتيپ حاتمي بيان داشت: فاتح پيشرفته ترين زيردريايي در کشور است که نقش آن در ارتقاي قدرت بازدارندگي نيروي دريايي ارتش بسيار حائز اهميت است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح يادآور شد: ساخت زير دريايي مدرن به دست متخصصين صنعت دفاعي حاکي از بلوغ و تعميق روحيه خود باوري، خود اتکايي و مديريت جهادي در تلاشگران عرصه علم و صنعت دفاعي کشور است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي نيز در اين مراسم گفت: اکنون در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي و در مرحله تمدن سازي آن، شاهد خلق حماسه اي ديگر از جنس استقلال، خودکفايي و توليد بازدارندگي دفاعي هستيم.
اميردريادار حسين خانزادي اظهارداشت: زير دريايي فاتح، اين سلاح راهبردي حاصل 10 سال تلاش شبانه روزي و پرفشار و همکاري هوشمندانه و هم افزايي مهندسان و صنعت گران مجموعه صنايع وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بويژه کاروان نيروي دريايي و متخصصان با تجربه نيروي دريايي راهبردي ارتش و همه مراکز علمي، صنعتي و دانشگاهي ايران است که امروز به عرصه ظهور رسيده است.
وي اضافه کرد: اين زيردريايي پيشرفته آماده است تا پس از صدور فرمان الحاق به ناوگان نيروي دريايي، عازم ماموريت محوله گردد و با اين حضور راهبردي آنگونه که مقام معظم رهبري تدبير فرموده اند مظهر اقتدار و مشت محکم ملت و نظام در دريا باشد.
** بهره برداري از طرح هاي مصوب هرمزگان تا پايان دولت دوازدهم
براساس اظهارات استاندار هرمزگان که در نشست شوراي اداري اين استان که با حضور رييس جمهوري برگزار شد، عنوان شد در سفر دور اول و دوم رييس جمهوري به اين استان طرح هاي زيادي مصوب شده که تمام اين طرح ها تا پايان دولت دوازدهم (در سال 98 و 99) تکميل و به بهره برداري مي رسد.
فريدون همتي بيان داشت: در سال 92 مجموعه طرح هايي مصوب سفر اول رييس جمهوري به هرمزگامن50 طرح با اعتبار 50 هزار و 680 ميليارد ريال بوده که تاکنون 90 هزار و 360 ميليارد ريال آن پرداخته شده است.
وي افزود: از اين تعداد 25 طرح به اتمام رسيده است و پنج طرح با پيشرفت فيزيکي بالاي 95 درصد، 11 طرح با پيشرفت بالاي 70 تا 95 درصد، چهار طرح با پيشرفت50 تا 70 درصد، چهار طرح با پيشرفت 10 تا 50 درصد و يک طرح نيز هنوز عمليات اجرايي آن آغاز نشده است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: در دور دوم سفر رييس جمهوري به هرمزگان نيز، 41 طرح با اعتباري افزون بر 12هزار و 690 ميليارد ريال مصوب شد که تاکنون 10 هزار و 570 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
همتي اظهارداشت: 2 مورد از اين طرح ها به اتمام رسيده و هفت طرح با پيشرفت فيزيکي بالاي 75 درصد، 10 پروژه با پيشرفت بالاي 55 درصد، 6 پروژه با پيشرفت بالاي 40 درصد و 16 پروژه با پيشرفت زير 40 درصد در دست انجام است.
**ايجاد 1700 تخت بيمارستاني در هرمزگان در دولت دوازدهم
استاندار هرمزگان در اين نشست بيان داشت: ايجاد يکهزار و 700 تخت بيمارستاني در اين استان طي دولت دوازدهم هدف گذاري شده و بخشي از آن در قالب چندين پروژه بيمارستاني دست اجرا ست که يک کار بي نظير در اين استان و کشور است.
همتي بيان داشت: بحث درمان و بيمارستان مهم ترين دغدغه مردم هرمزگان بود که در مصوبه سفر قبلي رييس جمهوري، بيمارستان 531 تختخوابي بندرعباس آغاز به کار کرده است.
وي بيان داشت: همچنين عمليات احداث يک بيمارستان 270 تختخوابي نيز با مشارکت پالايشگاه ستاره خليج فارس عمليات اجرايي آغاز شده و طبق بازديدي که صورت گرفت، روند اجراي آن قابل قبول است.
استاندارهرمزگان اظهارداشت: عمليات اجرايي بيمارستان 160 تختخوابي کودکان، 130 تختخوابي زنان و زايمان و 160 تختخوابي ميناب نيز آغاز شده که اميدواريم تا پايان سال 99 به بهره برداري برسد.
همتي بيان داشت: توسعه بيمارستان حاجي آباد و همچنين توسعه اورژانس ها در سطح بندرعباس و شهرستان هاي هرمزگان نيز در دست اجراست.
استاندار هرمزگان خطاب به رييس جمهوري گفت: به شما قول مي دهم که سال 99 افتتاح و بهره برداري از بيمارستان ها خواهد بود که در اين راستا برنامه ريزي دقيقي داريم.
** گامهاي خود کفايي بنزين در پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس
گامهاي خودکفايي صنعت نفت و جلوگيري از خام فروشي در مرحله سوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس به عنوان بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي با ظرفيت توليد بيش از 36 ميليون ليتر بنزين در سفر اخير رييس جمهوري به بندرعباس برداشته شد.
رييس جمهوري در دومين روز از سفر اخير خود به هرمزگان طي مراسمي مرحله سوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس در غرب بندرعباس را افتتاح کرد.
رييس جمهوري در مراسم بهره برداري از اين طرح ها با اشاره به بهره برداري از سه مرحله طرح ستاره خليج فارس ظرف کمتر از دو سال گفت: ملت ايران در مسير خودکفايي قرار گرفته است و هيچ کس نمي تواند جلوي اين عظمت بزرگ را به خاطر برخي شرايط بگيرد.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني افزود: سال گذشته در اين پالايشگاه ميزان توليد نفت از 8 ميليون به 12 ميليون رسيد و امروز بهبود کيفيت همان 12ميليون ليتر را به يورو پنج رسانديم که اين افتخاري براي جمهوري اسلامي ايران است.
وي ادامه داد: از سال 96 تا امروز در طول کمتر از 2 سال مرحله اول پالايشگاه نفت خليج فارس را در سال گذشته و مرحله دوم و سوم را در سال 97 افتتاح کرديم که اين به معناي حرکت خروشان ملت در مسير خودکفايي و عظمت است.
**ظرفيت توليد بنزين با کيفيت يورو 4 و5 به 76ميليون ليتر رسيد
وزير نفت نيز در مراسم افتتاح مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس گفت: با تکميل طرح هاي پالايشگاه هاي نفت ستاره خليج فارس، پالايش نفت بندرعباس و پالايشگاه تبريز در مجموع ظرفيت توليد بنزين باکيفيت يورو4 و 5 ، به 76 ميليون ليتر در روز افزايش يافت.
بيژن زنگنه افزود: با به مدار آمدن پالايشگاه ستاره خليج فارس به راحتي مي توان 400 بشکه ميعانات نفتي به ظرفيت کشور اضافه کرد.
وزيرنفت ظرفيت توليد بنزين پايه در سال91 را 59 ميليون ليتر اعلام کرد و ادامه داد: اين درحالي است که در بهمن امسال، اين ظرفيت به 101 ميليون ليتر رسيد و تا پايان امسال از 105 ميليون ليتر عبور خواهيم کرد.
زنگنه عنوان کرد: ظرفيت توليد بنزين کشور از ابتداي سال 91 تاکنون و در دولت تدبير و اميد به دوبرابر افزايش يافته و اين عالي ترين جهش در توليد بنزين در کشور است که تاکنون داشتيم.
وي ادامه داد: بسيار جهش بزرگي است که بيش از 50ميليون ليتر ظرفيت توليد بنزين افزايش يافته است و به همين دليل است که امروز آمريکا يکي از تهديدهاي مهم خود در مساله تحريم را که براين گذاشته بود ايران را در واردات بنزين محدود کند امروز نمي تواند کلمه اي را بر زبان بياورد.
وزير نفت گفت: ايران نه تنها بنزين کم ندارد بلکه مي تواند صادرات داشته باشد اما به عمد بنزين صادر نمي کنيم زيرا مي خواهيم ذخاير داخل کشور را تقويت کنيم.
مديرعامل پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس در اين مراسم اظهارداشت: هم اکنون با درمدار قرار گرفتن مرحله 3، اين پالايشگاه قادر خواهد بود روزانه تا 45 ميليون ليتر بنزين يورو 5، همچنين 12 ميليون ليتر نفت گاز، 3 ميليون ليتر گاز مايع و 2 ميليون ليتر سوخت جت توليد کند.
محمدعلي دادور ظرفيت دريافت خوراک مرحله سوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس را 120 هزار بشکه در روز اعلام کرد و ابراز داشت: اين مرحله بدون سرمايه گذار خارجي و با 98.35 پيشرفت فيزيکي درصد انجام شده است.
وي ادامه داد: با افتتاح فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج ‌فارس، روزانه 45 ميليون ليتر بنزين يورو 5 در اين پالايشگاه توليد خواهد شد که مطابق با 50 درصد بنزين مصرفي در کشور است.
دادور ابراز داشت: گازوئيل يورو توليدي در پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس هم از دو ماه گذشته در مبادي تجاري بنادر مهم بوشهر، چابهار و بندرعباس توزيع مي‌شود.
وي اظهار داشت: عمليات ساخت مرحله چهارم اين طرح ملي که نقشي راهبردي در توازن انرژي کشور و منطقه ايفا کرده و ايران را از واردکننده بنزين به صادرکننده اين محصول راهبردي تبديل مي کند، آغاز شده است.
مديرعامل پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس، بيان داشت: توليد روزانه 12 ميليون ليتر گازوييل و نفت سفيد و 3 ميليون ليتر فرآورده گاز مايع از ديگر دستاوردهاي راه‌ اندازي فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج‌ فارس است.
مديرعامل شرکت پالايش نفت بندرعباس نيز در آيين بهره برداري از طرح افزايش ظرفيت بنزين و بهبود کيفيت نفت گاز اين شرکت اظهار داشت: اين پروژه از جمله پروژه هاي صنعت پالايش نفت کشور است که در راستاي افزايش ظرفيت بنزين توليد و بهبود کيفيت بنزين و نفت گاز در پالايشگاه نفت بندرعباس اجرا شده است.
هاشم نامور افزود: هدف اصلي اين پروژه افزايش توليد و بهبود کيفيت بنزين و نفت گاز توليدي و حفظ و صيانت از محيط زيست است.
وي گفت: با بهره برداري از اين پروژه ملي، ظرفيت بنزين توليدي پالايشگاه بندرعباس به 12 ميليون ليتر در روز بر اساس استاندارد يورو 5 و ظرفيت توليد نفت گاز به 15 ميليون ليتر در روز بر اساس استاندارد يورو 4 رسيد.
** 22 طرح دريايي و بندري در هرمزگان بهره برداري شد
در اين دور از سفر کاروان دولت تدبير و اميد به هرمزگان، با ابلاغ دستور رييس جمهور از طريق ارتباط ويدئو کنفرانس و با حضور وزير راه و شهرسازي و مديرعامل بنادر و دريانوردي در پيشرفته ترين پايانه کانتينري ايران در بندرشهيد رجايي، همزمان 22 طرح دريايي و بندري هرمزگان بهره برداري شد.
اين طرح ها با اعتبار 104 ميليون يورو به ارزش يکهزار و 16 ميليارد ريال شامل 12 دستگاه گنتري کرين پيشرفته براي تخليه و بارگيري کانتينر از کشتي هاي اقيانوس پيماي نسل هفتم به عنوان بخشي از طرح هاي مهم اين بندر از محل منابع داخلي سازمان بنادر و دريانوردي آغاز شد.
اين طرح هاي سرمايه گذاري، توسعه اي، عمراني، فني و دريايي در بنادر شهيد رجايي، شهيد حقاني، لنگه، جاسک، چارک و جزاير قشم، هرمز و لاوان اجرايي شده است.
بهره برداري از 12 دستگاه جرثقيل پيشرفته کشتي به ساحل(گنتري کرين) در ترمينال کانيتنري شماره دو بندر شهيد رجايي از ديگر طرح هاي بندري و دريايي بود که به صورت ويدئوکنفرانسي به بهره برداري رسيد.
با بهره برداري اين تعداد جرثقبل علاوه بر افزايش ظرفيت کانتينري بندرشهيد رجايي به 5,8 ميليون تي اي يو براي 700 نفر فرصت اشتغال را به دنبال دارد.
با اضافه شدن اين گنتري کرين ها، تعداد جرثقيل هاي کشتي به ساحل در بزرگترين بندر کانتينري ايران از 18 دستگاه به 30 دستگاه افزايش يافته است.
12 دستگاه جرثقيل کانيتنري يادشده علاوه بر بهره مندي از نوين ترين و روزآمدترين فناوري هاي دنيا، از امکان خدمات دهي به کشتي هاي اقيانوس پيماي نسل هفتم(سوپر پست پاناماکس) برخودار هستند.
اجراي مرحله دوم تاسيسات زيربنايي بندر خليج فارس، لايروبي کانال ورودي بندرگاه هرمز، طرح جامع اطفا حريق بندر شهيد رجايي و تعميرات اساسي اسکله 20 اين بندر، ساخت و نصب اسکله هاي فلزي شناور براي مبادي گردشگري جزيره قشم، بندر شهيد حقاني و شناورهاي جستجو و نجات در بنادر و جزيره ها از ديگر طرح هايي بود که يکشنبه شب به دست حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
**اشتغالزايي براي 2200 نفر در بندر شهيد رجايي
محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي درحاشيه افتتاح طرح هاي سرمايه گذاري بندر شهيد رجايي درجمع خبرنگاران با اشاره به وجود 5 هزار و800 کيلومتر نوار ساحلي در جنوب و شمال، افزود: اين ظرفيت ها مي تواند مشاغل گوناگوني را براي اشتغالزايي ايجاد کند.
وي بيان داشت: بهره برداري از 12 دستگاه گنتري کرين در بندر شهيد رجايي باعث افزايش 50 درصدي ظرفيت کانتينري اين بندر مي شود.
وزير راه و شهرسازي گفت: 22 طرح دريايي و بندري به ارزش 16 ميليارد ريال در بندر شهيد رجايي بهره برداري شد که اين طرح ها براي بيش از 2هزار و 200 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي کند.
به گفته اسلامي، بهره برداري از اين پروژه ها ظرفيت ها و قابليت هاي بزرگترين بندر تجاري ايران را در زمينه هاي صادرات، واردات و ترانزيت افزايش خواهد داد.
** 460 طرح کشاورزي در هرمزگان به بهره برداري رسيد
همزمان با سفر رييس جمهوري به هرمزگان بهره برداري و عمليات اجرايي 460 طرح کشاورزي و شيلاتي در اين استان با حضور رييس جمهوري و وزير جهاد کشاورزي به صورت وئديوکنفرانس آغاز شد.
وزير جهاد کشاورزي در آيين بهره برداري و عمليات اجرايي از اين طرح ها گفت: در اين مراسم 250 طرح مهم کشاورزي با سرمايه گذاري سه هزار و 40 ميليارد ريال و اشتغال 900 به بهره برداري رسيد.
محمود حجتي افزود: اجراي آبياري نوين در سطح 4 هزار و 233 هکتار از زمين هاي کشاورزي با هزينه 760 ميليارد ريال، 60 واحد گلخانه کشاورزي به وسعت 60هکتار و همچنين 475 سازه آبخيزداري براي کنترل 66 ميليون مترمکعب از روان آبهاي سطحي از مهم ترين اين طرح هاست.
وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت: در اين مراسم همچنين عمليات اجرايي 210 طرح با اعتبار 34 هزار و 480 ميليارد ريال و اشتغالزايي براي 13هزار و 810 نفر از دانش آموختگان مراکز آموزش عالي و فني و حرفه اي نيز آغاز مي شود.
حجتي، همچنين از عمليات اجرايي سه مجتمع گلخانه اي به وسعت يکهزار و 200 هکتار، 6 هزار هکتار استخر پرورش ميگو و مجتمع دام سبک به ظرفيت 30 هزار راس و پرورش شتر به تعداد 4 هزار نفر را به عنوان مهم ترين اين طرح ها نام برد.
** طرح هاي بهسازي شبکه آب در هرمزگان به بهره برداري رسيد
استان هرمزگان به دليل تداوم بيش از دو دهه خشکسالي از جمله استان هاي مواجه با بحران کم آبي است و از همين رو اجراي پروژه هاي آبرساني و بهسازي شبکه آب در اين استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
در سفر اخير رييس جمهوري به هرمزگان و با حضور رضا اردکانيان وزير نيرو 2 طرح بهسازي شبکه شمالي ميناب و طرح تغذيه مصنوعي دشت شميل و آشکارا به بهره برداري رسيد.
طرح بهسازي شبکه شمالي ميناب با 3هزار هکتار زيرپوشش سدهاي شميل و نيان با هدف گذاري انتقال آب از اين سدها به زمين هاي کشاورزي انجام شده است.
هزينه تامين و اجراي اين طرح يکهزار و 100 ميليارد ريال اعلام شده است.
هدف گذاري اصلي در اجراي طرح سد تغذيه مصنوعي دشت شميل و آشکارا در ميناب نگهداشت سيلاب مسيل هاي مشرف به اين دشت با وسعت يکهزار و 106 کيلومتر مربع، جلوگيري از هدر رفت آن و انتقال آن به سفره هاي آب زيرزميني و بهبود کمي و کيفي آبخوان دشت شميل است.
** بهره برداري از چهار طرح حوزه راه و شهرسازي در هرمزگان
چهار طرح حوزه راه و شهرسازي در هرمزگان شامگاه يکشنبه با دستور رييس جمهوري توسط وزير راه و شهرسازي به صورت ويدئوکنفراسي به بهره برداري رسيد.
مديرکل راه و شهرسازي هرمزگان در آيين بهره برداري از اين طرح ها گفت: براي اجراي اين طرح بيش از 2 هزار و 200 ميليارد ريال هزينه شده است.
غلامحسين شيري افزود: اين طرح ها شامل بهره برداري از قطعه اول راه اصلي کاشي به کرتي در شهرستان جاسک به طول 26 کيلومتر با هزينه بيش از 548 ميليارد ريال و پل بزرگ کاشي به طول 160متر و اعتبار 137ميليارد ريال در شهرستان جاسک است.
وي بيان داشت: بهره برداري از 367 کيلومتر راه روستايي با هزينه بيش از920 ميليارد ريال و بازآفريني شهري، بازگشايي و تملک براي بلوار 24متري محله چاهستاني هاي بندرعباس با هزينه بيش از 600 ميليارد ريال از ديگر افتتاحي است.
**مديران نسبت به کار مردم اهتمام جدي داشته باشند
يکي از برنامه هاي رييس جمهوري در سفر به استان هرمزگان شرکت در شوراي اداري اين استان بود که در اين نشست صحبت هاي بسياري از سوي نماينده ولي فقيه در هرمزگان، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار هرمزگان عنوان شد.
در اين نشست نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: همه مديران بايد نسبت به کار و خدمت براي مردم و رضايتمندي مردم از عملکردشان اهتمام جدي داشته باشند.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي اظهار داشت: عمده مشکلاتي که دشمن نيز بر روي آن تبليغات زيادي به راه انداخته است، مشکلات معيشتي است.
وي با اشاره به گراني ها مواد خوراکي، تاکيد کرد: دولت فکري به حال اين گراني ها کند و اين وضعيت را ساماندهي کند.
امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: مردم ازانقلاب خود راضي هستند ونسبت به رهبري انقلاب عشق مي ورزند اما دولت وظيفه دارد مشکلات معيشتي مردم از جمله گراني ها را برطرف کند.
آيت الله نعيم آبادي گفت: بانک ها شرايط را بر کشاورزان سخت کرده اند بايد فکري به حال کشاورزان کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اولويت بندي در طرح هاي عمراني مورد بهره برداري استان هرمزگان که براي مردم منفعت بيشتري داشته باشد، را بسيار ضروري دانست.
نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان در پايان خطاب به شرکت کنندگان و مسوولان در اين نشست گفت: مشکلات با کف زدن برطرف نمي شود و تعارف ها نيز براي مردم نان نمي شود.
** بيکاري، مشکل اصلي جوانان هرمزگاني است
رييس مجمع نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي نيز دراين نشست، مشکل اصلي جوانان اين استان را بيکاري دانست و افزود: توجه به اشتغال پايدار و تامين تسهيلات براي ايجاد اشتغال مي تواند اميد را در دل جوانان زنده کند.
محمد آشوري افزود: با توجه به جايگاه اقتصادي خوبي که اين استان در کشور دارد، ازنبود تعادلي به نام بيکاري در رنج است.
وي بيان داشت: اختصاص 50 درصد استفاده از ظرفيت هاي شغلي بنگاه هاي اقتصادي وابسته به دولت به قشر جوان در هرمزگان، مي تواند براي آن ها اميد بخش باشد.
اين مقام مسوول خطاب به رييس جمهوري خاطرنشان کرد: بيمارستان هاي بندرعباس، ميناب و مادر و کودک در بندرعباس با کمبودهايي مواجه است که نياز به اعتبارات ملي دارد که خدمت رساني را در بخش بهداشت و درمان به مردم هرمزگان سرعت ببخشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به اهميت معيشت مرزنشينان اشاره کرد و گفت: اگر براي مرزنشينان امنيت اقتصادي و معيشتي ايجاد شود حتي ديگر به حضور نظامي ها در مرزهاي اين استان نيازي نيست زيرا آن ها به خوبي پاسداري از مرزها را در ساليان گذشته نيز اثبات کرده اند.
وي اظهار داشت: وجود مناطق آزاد در اين استان نيازمند تصميم گيري هاي عادلانه دولت در زمينه اختصاص اعتبارات لازم است که با توجه به اهميت بسيار اين مناطق، مردم جزيره هاي هرمزگان نيز نبايد از آن بي بهره باشند.
** بازتاب سخنان روحاني در رسانه هاي خارجي
سخنان روز يکشنبه حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان در سفر به استان هرمزگان در رسانه هاي خارجي بازتاب گسترده اي يافت و خبرگزاري رويترز در اين باره نوشت که ايران آماده تقويت روابط با کشورهاي خليج فارس است
رويترز روز يکشنبه در خبر امروز خود به نقل از رييس جمهور کشورمان افزود: تهران به دنبال برقراري روابط نزديک با کشورهاي خاورميانه است.
اين خبرگزاري اضافه کرد: ايران درچند دهه گذشته درگير جنگ هاي نيابتي با عربستان در منطقه خاورميانه بوده است. روحاني طي سخنراني عمومي در جنوب ايران که به طور مستقيم از تلويزيون دولتي ايران پخش شد، گفت «ايران آماده همکاري با کشورهاي منطقه به منظور حفظ امنيت خاورميانه است... دشمنان ما، آمريکا و اسرائيل به دنبال ايجاد اختلاف بين ايراني ها هستند.»
رويترز نوشت: ايران و عربستان از طرف هاي درگير در جنگ هاي سوريه و يمن حمايت مي کنند و اين در حالي است که عربستان از اقدام «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا براي خارج کردن کشورش از توافق هسته اي بين ايران و قدرت هاي جهاني و از سرگيري تحريم ها عليه تهران حمايت کرده است.
روحاني گفت: رويکرد کنوني آمريکا عليه ايران محکوم به شکست است.
وي طي سخنراني در بندر گناوه واقع در جنوب ايران افزود: ما در مقابل فشارهاي آمريکا و اسرائيل تسليم نمي شويم.
رويترز نوشت: تهران گفته ممکن است در واکنش به تحريم هاي آمريکا که جلوگيري از فروش نفت اين کشور را هدف قرار مي دهد، مانع صادرات نفت ديگر کشورها از منطقه خليج (فارس) شود.
خبرگزاري روسي اسپوتنيک، گزارش داد: روحاني دشمنان ايران از جمله اسرائيل و آمريکا را به دليل تلاش براي اختلاف افکني بين ايراني ها مقصر دانست.
اين رسانه به نقل از تلويزيون ايران نوشت: دو روز قبل، روحاني آمريکا و قدرت هاي منطقه اي از جمله اسرائيل را به دليل حمله انتحاري خشونت آميز عليه سپاه که 13 فوريه (24 بهمن) در جنوب شرق ايران رخ داد، مقصر دانسته بود.
اسپوتنيک افزود: روحاني در جنوب ايران طي سخناني که به طور مستقيم از تلويزيون دولتي منتشر شد، گفت که دشمنان ايران به دنبال ايجاد تفرقه بين قوميت هاي مختلف در کشور هستند.
بر اساس گزارش اسپوتنيک، روحاني پيشتر اعلام کرده بود که «کاخ سفيد، تل آويو و عوامل منطقه اي آنها» مسئول حمله تروريستي در جنوب شرق ايران هستند که به کشته شدن دستکم 40 نفر منجر شد.
اين گزارش با اشاره به اظهارات روز شنبه «مايک پنس» معاون رئيس جمهور آمريکا در کنفرانس امنيتي مونيخ نوشت: وي ايران را «حامي اصلي تروريسم در جهان» توصيف کرد و از کشورهاي اروپايي خواست «تضعيف تحريم هاي آمريکا» عليه جمهوري اسلامي ايران را «متوقف کنند».
روزنامه انگليسي نشنال امارات نيز نوشت: روحاني به طور دقيق عنوان نکرد که کشورش قصد دارد روابط با کدام کشور خاورميانه را تقويت کند.
اين رسانه افزود: اظهارات روحاني چند روز بعد از برگزاري نشست لهستان با هدف فشار بر امضا کنندگان اروپايي توافق هسته اي مطرح شد.
نشنال با اشاره به اظهارات ضد ايراني مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا در کنفرانس مونيخ نوشت، در نشستي که آمريکا در ورشوي لهستان سازمان دهي کرده بود او از کشورهاي اروپايي خواست از توافق هسته اي خارج شوند.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست هم در اين رابطه نوشت: رئيس جمهوري ايران مي گويد «تسليم فشارهاي آمريکا و اسرائيل نمي شويم».
وي روز يکشنبه گفت تهران به دنبال برقراري روابط نزديک تر با کشورهاي خاورميانه است.
شبکه خبري الجزيره قطر نيز اعلام کرد: روحاني از زير دريايي مجهز به موشک کروز که ساخت داخل است، رونمايي خواهد کرد. وزارت دفاع ايران گفته است که اين زيردريايي قادر به پرتاب موشک کروز است.
روحاني طي سخنراني در جمع حاميانش در بندر لنگه که در آستانه رونمايي از اين زيردريايي مطرح شد درباره ايجاد تفرقه و اختلاف افکني در کشورش هشدارداد و آن را هدف دشمنان ايران توصيف کرد.
اين گزارش افزود: اقدام اخير ايران تازه ترين نمايش قدرت نظامي اين کشور همزمان با چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي ايران است که تنش ها بين ايران و آمريکا تشديد شده است.
اين گزارش خاطرنشان کرد، در توافق هسته اي سال 2015 به برنامه موشکي ايران پرداخته نشده است و تهران تاکيد دارد که اين برنامه را فقط براي اهداف دفاعي دنبال مي کند. بازرسان هسته اي سازمان ملل گفته اند ايران هيچ گونه برنامه تسليحاتي هسته اي را دنبال نمي کند و همچنان به تعهدات خود در قبال توافق هسته اي پايبند است.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري پس از پايان سفر دو روزه به استان هرمزگان بعد از ظهر دوشنبه 29 بهمن ماه با بدرقه استاندار ، نمايندگان مجلس و جمعي از مسوولان محلي بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

میثم لک زایی  اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم افزایی ایجاد شده بین مسئولین استانی، نهادهای و مجموعه های انقلابی و خیریه ها و همچنین اجرای مسوولیت های اجتماعی شرکت ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شده است، تصریح کرد: استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خود کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد چهار هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس بصورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس بصورت مشارکتی و بقیه به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

لک زائی در خصوص پروژه های در حال اجرا در سیستان و بلوچستان نیز افزود: تعداد یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

وی با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیرین مدرسه ساز در استان، گفت: تعهد خیرین نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ ، رشد سه برابری داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

لک زائی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه های طرح محرومیت زدائی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.

وی به اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس جهت استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس، اظهار داشت: علاوه بر آن، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی جهت نصب و راه اندازی در تمام نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستاند ر خصوص هنرستان ها و شبانه روزی ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه های ابلاغی و در راستای شاداب سازی و نشاط دانش آموزان، سالن های ورزشی و استخر نیز ساخته است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ سالن های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی دوباره ایستگاه پمپاژ آب در سپیدان
  • گاز‌های مشعل میادین کارون جمع‌آوری می‌شوند
  • جزییات دیدار اسماعیل هنیه با مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی
  • بهره برداری از روشنایی بلوار شهید یبلویی
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید