Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:22:48 GMT

موضع جدید چین درباره «برجام»

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۴۹۵

موضع جدید چین درباره «برجام»

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران مجدد وجود «برجام» را به نفع صلح و ثبات در غرب آسیا خطاب کرد.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست هفتگی درباره «اینستکس» (سامانه حمایت از تجارت با ایران) که طرح پیشنهادی وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس است، اظهار داشت: «چین به شدت از تلاش‌های کشور‌های اروپایی در حفظ برجام و ایجاد ابزاری جهت حمایت از مبادلات تجاری با ایران حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه اظهار داشت: «این امر نشان دهنده عزم طرف اروپایی برای حفاظت چند جانبه از برجام است. چین از تلاش‌های آن‌ها در حفظ همکاری با ایران و راه اندازی زودهنگام اینستکس و گشایش آن برای طرف‌های ثالث جهت توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی عادی بین جامعه بین‌الملل و ایران حمایت می‌کند. ما همچنین از نقش برجسته اتحادیه اروپا در حمایت از برجام با ابزار سیاسی و دیپلماتیکش حمایت می‌کنیم.»

دیپلمات چینی افزود: «چین معتقد است برجام، که نتیجه مهم چند جانبه تایید شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، باید به صورت جامع و موثر اجرا شود. این توافق در خدمت صلح و ثبات در خاورمیانه، رژیم منع گسترش سلاح‌های اتمی و منافع مشترک جامعه بین‌الملل خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه سخنان خود گفت: «امیدواریم که تمام طرف‌های درگیر در برجام با برخورداری از چشم‌انداز کلی و طولانی مدت جهت حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک این مسئله، بتوانند با یکدیگر جهت حفظ برجام همکاری کنند.»

منبع: فردا

کلیدواژه: چین اینستکس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 گروهی از کاربران یوتیوب ویدیوی تبلیغی را دیدند که در واقع تبلیغات وزارت امورخارجه رژیم اسرائیل است. در این ویدیوی تبلیغاتی بخشی تقطیع شده از بیانات رهبری به همراه تصاویری از حمله ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسول گری ایران در دمشق منتشر شده و سپس تصاویری از لندن قرار داده شده و ادعا می‌شود مقصد بعدی موشک‌ها انگلیس است. این ویدیو در ادامه می‌خواهد قبل از آنکه دیر شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تحریم شود! این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری