Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکثر افراد معمولا برای داشتن انرژی کافی جهت انجام کارهای روزانه به نوشیدنی های کافئین دار روی می آورند. درست است که خوردن کافئین ما را برای یک روز شارژ می کند، اما در مقابل ممکن است منجر به مشکلات جانبی بسیاری از جمله سردرد، بی خوابی و بسیاری عوارض دیگر شود.به گزارش بلاغ،خبر خوب این است که بسیاری از جایگزین ها از مواد غذایی مناسب گرفته تا سبک های زندگی می توانند رخوت روزانه را دور کرده و وابستگی به کافئین را کاهش دهند:

مصرف میان وعده های حاوی پروتئین: تکه های سیب، کره بادام زمینی، ساندویچ بوقلمون و یا بادام و میوه خشک شده می توانند گزینه خوبی برای شما باشند؛ اگر دچار خواب آلودگی و خستگی در طول روز شده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف ویتامین ب: بی حالی، کمبود تمرکز، اضطراب و افسردگی می تواند از نشانه های کمبود ویتامین ب در بدن شما باشد. در صورتی که به صورت مداوم احساس خستگی می کنید، بهتر است شروع به مصرف ب-کمپلکس کنید. راه دیگر و بهتری که می توانید در پیش بگیرید، مصرف مولتی ویتامین است که علاوه بر تامین ویتامین ب، سایر مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

انجام ورزش های با ریتم تند: تحقیقات نشان می دهد که یک تحرک کوچک چند دقیقه ای می تواند شما را برای یک روز شارژ کند.

 

استفاده از دوش آب سرد: آب سرد سیستم بدنی شما را تحریک می کند و به گردش خون سرعت می بخشد و این موضوع باعث هوشیاری شما می شود. می توانید ابتدا با یک دوش آب گرم خودتان را آرام کنید و در پنج دقیقه آخر به سراغ آب سرد بروید.

مصرف وعده های غذایی کوچک و متعدد: خوردن وعده های کوچک و متعدد، گردش کالری را در بدن بهبود می بخشند. در مقابل وعده های سنگین، باعث می شوند تا شما خواب آلود شوید.

پیاده روی: یک پیاده روی ساده هم می تواند به اندازه یک تمرین کوچک شما را هوشیار کند. حتی حرکت آهسته و کوتاه، هوشیاری شما را پس از چند دقیقه افزایش خواهد داد.

مدیتیشن: ذهن، ابزاری قوی است. ثابت شده است که تصور و تخیل راجع به اهداف، شما را به آنها نزدیک تر می کند. دفعه بعدی که احساس کردید بی انرژی شده اید، می توانید یک تمرین ساده را انجام دهید. بر روی یک صندلی بنشینید و در حالتی که کمرتان صاف است، دستانتان را بر روی زانوها قرار دهید. چشمانتان را ببندید و به افکار مثبت و پر انرژی فکر کنید. نفس های عمیق بکشید و حالت تان را نگه دارید. بعد از چند دقیقه اثر معجزه آسای مدیتیشن در افزایش هوشیاری ذهنی و فیزیکی را خواهید دید

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد

آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر میاسنیکوف، متخصص تغذیه روس، موادی غذایی را نام برده است که مصرف برخی از آن‌ها به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌زنند.

میاسنیکوف اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده اند قهوه بهترین ماده مفید برای کبد است.

او افزود: قهوه برای سلامت کبد مفید است؛ مخصوصاً اگر انسان مبتلا به هپاتیت باشد. به گونه‌ای که اگر به کبد آسیبی وارد شود، قهوه از تبدیل آن به سیروز و تبدیل سیروز به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص با اشاره به این که مصرف تعدادی از دارو‌ها به کبد آسیب می‌زنند، به توضیح در مورد خطرناک‌ترین دارو در این زمینه پرداخت و گفت: همه ما این دارو را مصرف می‌کنیم، هرچند که عامل نیمی از موارد نکروز کشنده کبد است. این دارو پاراستامول (استامینوفن) است که مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت کبدی می‌شود؛ بنابراین همه شما به یاد داشته باشید که دوز روزانه این دارو نباید از چهار گرم بیشتر شود.

میاسنیکوف اضافه کرد: هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

او تاکید کرد که پاراستامول به طور کلی یک داروی بی خطر و غیر خطرناک است. با این حال، هنگام تجویز آن به کودکان باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا پودر‌های ضد سرماخوردگی برای کودکان معمولاً حاوی پاراستامول نیز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • فال قهوه روزانه | فال قهوه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب