Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@23:13:06 GMT

آمریکا فناوری‌های هسته‌ای به سعودی‌ها می قروشد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۵۷۴

آمریکا فناوری‌های هسته‌ای به سعودی‌ها می قروشد؟

خبرگزاری فارس: گزارش جدیدی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا نشان می‌دهد شماری از مقام‌های فعلی و سابق دولت این کشور علی‌رغم مخالفت‌های مکرر اعضای شورای امنیت ملی آمریکا و سایر مقام‌های ارشد کاخ سفید از فروش نیروگاه‌های هسته‌ای به عربستان سعودی حمایت کرده‌اند.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، یکی از افرادی که با فروش این فناوری‌ها به عربستان سعودی مخالفت کرده «هربرت مک‌مستر»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان، با اشاره به مخاطرات امنیتی خواستار قطع مذاکراتی در سال ۲۰۱۷ بودند که با هدف فروش این فناوری‌ها به سعودی‌ها در جریان بود.

علی‌رغم این، تلاش‌ها برای فروش این فناوری‌ها ابتدا به «مایکل فلین»، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید و به تازگی توسط «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا دنبال شده است. تازه‌ترین رایزنی‌ها برای فروش نیروگاه‌های هسته‌ای هفته گذشته در کاخ سفید انجام شده است.

جزئیات مربوط به این جدال‌های داخلی در کاخ سفید در یک گزارش ۲۴ صفحه‌ای که صبح سه‌شنبه منتشر شده، تشریح شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنگره آمریکا فناوری های هسته ای عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون  براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده است و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد.

براساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از موسسه آماری ورتکسا، تهران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت فروخته است.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپولیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده آمریکا  گفته است که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • اعلام آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه