Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:30:06 GMT

بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۷۵۵

بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، اتحادیه اروپا در بیانیه خود توافق بین دولت نجات ملی یمن و دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در استکهلم زیر نظر سازمان ملل در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی استقبال و اعلام کرد: پیشرفت انجام شده در استکهلم نتیجه کار گروهی طرف‌ها و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن است که در آن اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن به طور موثر مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا در این بیانیه بر پایبندی خود به وحدت و حاکمیت یمن و سلامت ارضی این کشور تاکید کرد.

توصیه‌های شورای وزرای خارجیه کشور‌های اتحادیه اروپا درباره یمن از پیشرفت انجام شده در سوئد و کویت و عمان برای از سرگیری مذاکرات سیاسی تمجید و تاکید کرد: اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن به طور موثر با همه طرف‌های دیگر عمل خواهند کرد و به حمایت از روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل متعهد هستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزود: راه حل سیاسی فراگیر از طریق مذاکره می‌تواند به پایان درگیری در یمن منجر شود.

این اتحادیه از همه طرف‌ها خواست تا تعهدات خود در قبال فرایند تحت رهبری سازمان ملل در مذاکرات آتی را حفظ کنند.

این بیانیه تاکید کرد: تنها از طریق مذکره موثر با شرکت همه طرف‌های ذیربط صلح پایدار برقرار می‌شود.

این بیانیه همچنین از تصویب قطعنامه‌های ۲۴۵۱ و ۲۴۵۲ در شورای امنیت با اجماع استقبال کرد و آن را تاکیدی بر توافق استکهلم و ایجاد هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق حاصل شده در استان الحدیده دانست.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرد که برای حمایت از تدابیر مربوط به بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا آمادگی کامل دارد و بر ماهیت بشردوستانه این اقدام و تشویق تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و همه طرف‌ها برای دستیابی به توافقی درباره این اقدام اساسی اعتماد ساز تاکید می‌کند.

این اتحادیه از همه طرف‌ها خواست تا رساندن کالا‌های تجاری از جمله سوخت به مردم یمن را تسهیل بخشند و افزود: فعال سازی بندر الحدیده در بخش دو اسکله الصلیف و راس عیسی برای زنده مانده میلیون‌ها یمنی بسیار با اهمیت است.

این اتحادیه همچنین بر حمایت کامل خود از سازمان ملل و کار مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق مربوط به استان الحدیده این کشور تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیانیه اتحادیه اروپا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟

بری آیچنگرین (Barry Eichengreen) اقتصاددان آمریکایی نوشت: شکاف بین رشد بهره‌وری در ایالات متحده و اروپا، برای اروپایی‌ها تصویری بد و افسرده کننده است. با گذشت دو دهه پس از سال ۲۰۰۴، رشد بهره وری ایالات متحده، که با ارزش تولید در هر ساعت کار اندازه گیری می‌شود، بیش از دو برابر منطقه یورو بوده است. در حالی که بهره وری منطقه یورو از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ یکنواخت و حتی اندکی کاهش یافته است. تولید غیرکشاورزی ایالات متحده در ساعت بیش از ۶ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است و این بیشتر از عملکرد مناسب با استاندارد‌های تاریخی خود آمریکا بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، به نظر می‌رسد چیزی که در ایالات متحده به طور جدی درست پیش می‌رود، در اروپا به شدت اشتباه است. برخی گزارش‌ها به محرک مالی قوی در ایالات متحده از زمان شیوع این بیماری همه گیر اشاره می‌کنند. برای اروپایی‌ها این توضیح قابل قبول بوده، زیرا نشان می‌دهد که این تفاوت گذرا است. به هر حال، ایالات متحده نمی‌تواند کسری بودجه هنگفتی داشته باشد و به طور نامحدودی فراتر از توان خود زندگی کند.

با توجه به رشد اشتغال قوی و بازار‌های کار فشرده، می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های آمریکایی مجبور شوند کارگرانی با بهره‌وری کمتر را استخدام کنند که پیامد‌های منفی آن برای تولید خواهد بود.

به احتمال زیاد، بازار‌های کار فشرده در ایالات متحده ممکن است به این معنی باشد که شرکت‌ها، که نمی‌توانند به هر قیمتی به منبع مناسبی از کارگران دسترسی داشته باشند، مجبور به جایگزینی سرمایه به جای نیروی کار - سرمایه‌گذاری در فناوری با هدف صرفه‌جویی در نیروی کار - شوند.

آمریکایی‌هایی که از شعبه‌های بانک بازدید می‌کنند با تعداد زیادی دستگاه خودپرداز مواجه می‌شوند، اما گاهی اوقات حتی با یک خودپرداز سخنگو (خودپردازی که متصل به یک کارمند بانک است) هم مواجه نمی‌شوند. آن‌ها مجبورند حتی در رستوران‌ها با استفاده از یک کد QR، غذا سفارش دهند. طرفداران اغذیه فروشی‌های پاریس که از این ایده وحشت زده شده‌اند ممکن است استدلال کنند که تفاوت فرهنگ فرانسوی-آمریکایی در کار است. اما به سختی می‌توان انکار کرد که بازار‌های کار فشرده نیز در این امر نقش دارند.

با این حال، به یاد بیاورید که رشد بهره‌وری ایالات متحده نسبت به اروپا در دهه منتهی به همه‌گیری کرونا، زمانی که بازار‌های کار چندان رقابتی نبودند، شتاب گرفته بود. هم ایالات متحده و هم اروپا پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ به تحکیم مالی روی آوردند. اروپا ممکن است کمی سختگیرانه‌تر ریاضت اقتصادی داشته باشد، اما تفاوت کافی در شرایط تقاضا برای توضیح نتایج متفاوت بهره وری آن‌ها وجود نداشت.

علاوه بر این، در حالی که شرکت‌های آمریکایی سریع‌تر در فناوری‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، اروپا عقبتر است: عملکرد بهتر ایالات متحده در بخش‌های تولید و استفاده از رایانه در دهه قبل از بحران مالی جهانی، نه در دوره پس از آن، بارزتر بود.

در مورد آخرین دور فناوری‌های دیجیتال جدید، شرکت‌ها تازه شروع به کشف این موضوع کرده‌اند که چگونه می‌توان از مدل‌های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری استفاده کرد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی و پیشرفت‌های مرتبط نمی‌توانند عملکرد غیرمعمول بهره‌وری قوی آمریکا را در چهار سال گذشته توضیح دهند. در واقع، تاریخ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های جدید نوظهور و پیشرو مستلزم سازمان‌دهی مجدد نحوه انجام کسب‌وکار و فرآیندی از آزمون و خطا است که زمابر است. اجتناب ناپذیر بودن خطا‌ها به این معنی است که بهره وری احتمالاً قبل از افزایش کاهش می‌یابد، پدیده‌ای که اقتصاددانان آن را «منحنی J بهره وری» می‌نامند.

اینطور نیست که مدیران اروپایی از پتانسیل صرفه جویی در نیروی کار و افزایش بهره‌وری فناوری‌های دیجیتال بی‌اطلاع باشند. ممکن است اتحادیه‌های کارگری قوی اروپا که از نابودی شغل خود می‌ترسند، در برابر پذیرش آن‌ها مقاومت کنند، اگرچه آلمان، با بهره گیری از سنت اتحادیه‌های قوی، برخی از بهترین کارخانه‌های رباتیک فشرده در جهان را دارد.

از طرف دیگر، قوانین محدودکننده اتحادیه اروپا ممکن است مانعی در این راه شوند. مقررات مربوط به حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا و به تازگی قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی این اتحادیه، در صورت رعایت دقیق، ممکن است توسعه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را کند کند.

در نهایت، ممکن است اروپا بدشانس باشد، به ویژه در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شوک قیمت انرژی او. ایالات متحده که از نظر انرژی خودکفا است، به اندازه اروپا در برابر اختلالات عرضه انرژی آسیب پذیر نبوده است. در مقابل، شرکت‌های اروپایی مجبور شده‌اند فعالیت‌های پرمصرف انرژی خود را به حالت تعلیق درآورند یا تغییر ساختار پرهزینه‌ای در پیش بگیرند، که برای بهره‌وری خوب نیست.

ماریو دراگی، سیاستمدار ارشد اقتصادی اروپا، در اواخر سال جاری مجموعه‌ای از پیشنهادات را برای افزایش بهره‌وری به اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد. بدون شک، او تکمیل اتحادیه بازار‌های سرمایه اروپا را توصیه می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند به راحتی سرمایه گذاری در فناوری‌های جدید را تامین کنند.

دراگی حذف موانع رقابت را توصیه می‌کند که فشار بر شرکت‌ها را برای نوآوری داشتن با هدف باقی ماندن در بازار تشدید می‌کند. او از بهره وری انرژی و خودکفایی بیشتر برای رهایی اروپا از اختلالاتی شبیه پوتین حمایت خواهد کرد.

ناظرانی مانند من می‌توانند با اطمینان پیش‌بینی کنند که دراگی چه توصیه‌ای خواهد کرد، زیرا چنین پیشنهاداتی سال‌هاست که وجود داشته است. اروپا باید اکنون برای اجرای این ایده‌های قدیمی حرکت کند و به شدت هم به این کار نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟